Agrino: Η Ιστορία του Επώνυμου Ελληνικού Ρυζιού
H ελληνική οικογενειακή εταιρία Agrino παραμένει
ηγέτιδα στην εγχώρια αγορά ρυζιού και συνεχίζει να επεκτείνει τις
δραστηριότητές της στο εξωτερικό.
Ταυτόχρονα, ανανεώνει την εικόνα της, μπαίνοντας σε νέες κατηγορίες υγιεινών snack, με τις ρυζογκοφρέτες
ΙΔΡΥΣΗ & ΚΑΘΙΕΡΩΣΗ
Η ιστορία της σημερινής επιχείρησης ξεκινά το 1955 στο Αγρίνιο, όταν τα αδέλφια Ευστράτιος, Ευθύμιος και Γεώργιος Πιστιόλας παίρνουν την απόφαση να πραγματοποιήσουν το επιχειρηματικό τους σχέδιο και να ασχοληθούν με το εμπόριο ρυζιού.
Εκμεταλλευόμενοι τους μεγάλους ορυζώνες που υπήρχαν στις περιοχές Νεοχωρίου και Κατοχής στον νομό Αιτωλοακαρνανίας ιδρύουν την εταιρεία «Αφοί Κ. Πιστιόλα» με αντικείμενο την εμπορία ρυζιού και οσπρίων και σηματοδοτούν έτσι το ξεκίνημα της ως τώρα επιτυχημένης πορείας της εταιρείας, που σήμερα φέρει την επωνυμία «ΕΥ.ΓΕ Πιστιόλας ΑΒΕΕ».
Λίγο αργότερα, το 1962, οι Αδελφοί Πιστιόλα αποφασίζουν να καθετοποιήσουν την επιχειρηματική τους δραστηριότητα και να περάσουν στην παραγωγή. Για τον σκοπό αυτό αγοράζουν τις εγκαταστάσεις της «Ελληνικοί Ορυζόμυλοι», μπαίνοντας έτσι στην παραγωγική διαδικασία, για την οποία πλέον είχαν τον πλήρη έλεγχο.
Επτά χρόνια αργότερα, το 1969, προχωρούν στην τυποποίηση του προϊόντος, δίνοντάς του την εμπορική ονομασία Agrino, με σκοπό τα προϊόντα να ξεκινήσουν να αποκτούν τη δική
τους ταυτότητα.
Από το 1970 η εταιρία εμπλουτίζει το προϊοντικό της χαρτοφυλάκιο με όλες τις λευκές ελληνικές ποικιλίες ρυζιού, καθώς και με το ρύζι parboiled, «αμερικανικού τύπου». Στις αρχές της δεκαετίας του 1980, η Agrino κατορθώνει να κερδίσει την πρώτη θέση στο καλάθι της ελληνικής οικογένειας.
Στα μέσα της δεκαετίας του ‘80 τόσο η ανάληψη καθηκόντων από τη δεύτερη γενιά, όσο και η έναρξη των πρώτων εξαγωγών προς τις ελληνικές παροικίες, με έμφαση στη Γερμανία και την Αμερική, έδωσαν ώθηση στην εταιρεία για νέα ξεκινήματα.
Η εταιρεία το 1993 εισέρχεται στην αγορά των οσπρίων, και πρώτη συσκευάζει τα προϊόντα αυτά σε διάφανο, όρθιο πακέτο με τετράγωνο πάτο και εύκολο άνοιγμα.
Με την ολοκλήρωση του δεύτερου και υπερσύγχρονου εργοστασίου στη Θεσσαλονίκη το 1998, η εταιρεία αυξάνει σημαντικά την παραγωγική της δυνατότητα.
Η εταιρεία αποκτά το 2001 τα πιστοποιητικά ISO 9002 και HACCP για όλες τις εγκαταστάσεις από τον φορέα TUV Γερμανίας.
Τη χρονιά 2002 η εταιρεία τιμήθηκε στην Ελλάδα με το βραβείο “Επώνυμου Προϊόντος” του ΕΒΕΑ και στο εξωτερικό από την μεγαλύτερη διεθνή έκθεση τροφίμων και ποτών SIAI για την σειρά Agrino Specialites με το βραβείο “Καλύτερο Ελληνικό Προϊόν”, με κριτήρια την ποιότητα και την εμπορική επιτυχία τους.
Το 2006 γίνεται το λανσάρισμα του πρώτου Ελληνικού πιστοποιημένου οσπρίου Agrino Γίγαντες – Ελέφαντες Π.Γ.Ε. Καστοριάς, καθώς και του πρώτου Ελληνικού ρυζιού γρήγορου βρασμού.
Η Agrino είναι η πρώτη εταιρεία που εφαρμόζει το 2007 τις αρχές της Ορθής Γεωργικής Πρακτικής στην καλλιέργεια Ελληνικών ρυζιών και οσπρίων και που αναγράφει το όνομα του παραγωγού και την περιοχή καλλιέργειας στα πακέτα της.
Το 2012 η νέα σειρά Agrino Bistro, ημιέτοιμα gourmet γεύματα με βάση το ρύζι, λανσάρεται με επιτυχία στην αγορά.
Σε ανανέωση της εταιρικής ταυτότητας, λογοτύπου και συσκευασιών προχώρησε η εταιρεία το 2015. Την ίδια χρονιά λάνσαρε την σειρά Browth Family, τη μόνη ολοκληρωμένη σειρά καστανών ρυζιών για κάθε χρήση.
Το 2016 η σειρά Bistro εμπλουτίζεται με ριζότο με ιδιαίτερα Ελληνικά συστατικά, όπως το αυγοτάραχο και τα βασιλομανίταρα.
Η Agrino βραβεύεται το 2017 με το Self Service Excellence Award για το επιτυχημένο λανσάρισμα της σειράς Agrino Brown Family.
Οι ρυγκοφρέτες Agino από ελληνικές πρώτες ύλες λανσάρονται τον Απρίλιο του 2019 και αποκτούν την 1η θέση στην κατηγορία τους μέσα σε λίγους μήνες.
Σήμερα, προσφέρει ένα ευρύ κωδικολόγιο προϊόντων στον καταναλωτή με έμφαση στις υψηλής ποιότητας Ελληνικές πρώτες ύλες και απαρτίζεται από όλες τις κατηγορίες ρυζιών, ημιετοίμων ριζότων, οσπρίων και υγιεινών σνακ με βάση το Ελληνικό ρύζι και καλαμπόκι.
ΠΟΙΟΤΗΤΑ & ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ
Η ποιότητα αποτελεί την πρώτη θεμελιώδη αξία της επιτυχημένης πορείας της Agrino. Σε αυτή την αξία επενδύει και ενισχύει συνεχώς την δυναμική των προϊόντων της, όπως και τις συνεργασίες της με τους Έλληνες παραγωγούς, ενώ συμβάλλει και στην ενίσχυση των καλλιεργειών τους.
Η Agrino φροντίζει να αναγράφει το όνομα του Έλληνα παραγωγού και τον τόπο καλλιέργειάς των προϊόντων του πάνω στο πακέτο, φέρνοντας μία παγκόσμια πρωτοτυπία στον χώρο. Παράλληλα, σκανάροντας το QR code, μπορεί να εντοπίσεις κανείς στο χάρτη το ακριβές χωράφι στο οποίο καλλιεργήθηκε το προϊόν και να δει το βίντεο με όλα τα στάδια παραγωγής.
Το όχημα της ανάπτυξής της είναι η πρωτοπορία μέσα από επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες και καινοτόμα προϊόντα. Διευρύνοντας τις δραστηριότητές της, η Agrino πρόσφατα εισήλθε στην κατηγορία των healthy snack, με την σειρά ρυζογκοφρετών από Ελληνικό ρύζι και επιλεγμένες πρώτες ύλες.
ΕΞΑΓΩΓΕΣ
Το 2018 έκλεισε θετικά για την Agrino, με τις εξαγωγές να αποτελούν το 20% του τζίρου της, με πωλήσεις σε περισσότερες από 30 χώρες.
Στις προτεραιότητές της για το 2019 βρίσκεται η αγορά της Αμερικής και των ανεπτυγμένων αγορών της ΕΕ, με στόχο να φτάσει το ποσοστό των εξαγωγών το 30% του κύκλου εργασιών.
LOVE BRAND
Η Agrino καθιερώθηκε και παραμένει στη συνείδηση του Έλληνα καταναλωτή ως Love Brand, εξαιτίας της σκληρής δουλειάς και προσήλωσης των ανθρώπων της, οι οποίοι συνδυάζοντας τον επαγγελματισμό με το πάθος, υπηρετούν με συνέπεια τις αξίες της εταιρείας σε όλη την διαδρομή της.
Είναι οι άνθρωποι, που χωρίς κανέναν συμβιβασμό στην ποιότητα, πρωτοπορούν με το ίδιο ακούραστο πνεύμα καινοτομίας και διαφοροποίησης καθιστώντας την εταιρεία πρωταγωνίστρια στις καρδιές των καταναλωτών στις χώρες όπου δραστηριοποιείται.
ΒΡΑΒΕΥΣΕΙΣ
2019 PACKAGING AWARD: Η συσκευασία των ρυζογκοφρετών βραβεύεται.
ΧΡΥΣΟ ΒΡΑΒΕΙΟ ΣΤΑ MADE IN GREECE AWARDS 2019: Η AGRINO επισφράγισε την επιτυχημένη πορεία της για μια ακόμα χρονιά κατακτώντας το Χρυσό Βραβείο Επώνυμου Καταναλωτικού Προϊόντος για τις Ρυζογκοφρέτες της, στα Made in Greece Awards 2019. Οι καινοτόμες Ρυζογκοφρέτες Agrino ξεχωρίζουν για την ποιότητα, τη νοστιμιά και την υψηλή διατροφική τους αξία, αποτελώντας ένα προϊόν αντιπροσωπευτικό των καρπών της ελληνικής γης.
ΒΡΑΒΕΙΟ ΕΤΑΙΡΙΚΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΣΤΑ ΟΙΚΟΠΟΛΙΣ 2019: Η AGRINO διακρίθηκε στα Βραβεία Περιβαλλοντικής Ευαισθησίας Οικόπολις 2019 για τους κανόνες Ορθής Γεωργικής Πρακτικής που έχει υιοθετήσει σε κάθε στάδιο παραγωγής των προϊόντων της -ρυζιών και οσπρίων- πάντα προσηλωμένη στην αδιαπραγμάτευτη ποιότητα και στις σύγχρονες, εξελιγμένες πρακτικές που περιορίζουν στο μέγιστο το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα.
ΟΣΠΡΙΑ ΑGRINO: ΧΡΥΣΟ ΣΤΑ PACKAGING AWARDS 2020: Ανάμεσα σε πλήθος εταιρειών από ένα ευρύ επιχειρηματικό φάσμα, η AGRINO κατάφερε να κατακτήσει την υψηλότερη διάκριση στην κατηγορία “Food” και να αποσπάσει το Χρυσό Βραβείο για το Συνολικό Branding και τον επανασχεδιασμό της ταυτότητας και των συσκευασιών των οσπρίων της, που φέρουν την υπογραφή της MILK Branding Professionals, στo πλαίσιo του Διαγωνισμού Packaging Awards ‘20. Είναι το 2ο συνεχόμενο χρυσό βραβείο για την εταιρία στα Packaging Awards, μιας και πέρυσι η AGRINO κατάφερε να κατακτήσει το βραβείο GOLD για το συνολικό branding και το σχεδιασμό των συσκευασιών της σειράς Ρυζογκοφρετών της, στα Packaging Innovation Awards 2019. Αυτό καταδεικνύει πως συνεχίζεται η παράδοση, που είναι μέσα στο DNA της εταιρίας και ξεκίνησε πριν από 50 χρόνια, αυτή της πρωτοπορίας και της καινοτομίας στις συσκευασίες AGRINO τόσο σε επίπεδο δημιουργικού όσο και σε υλικά και μορφή της συσκευασίας. Αξίζει να τονιστεί, ότι η διατροφική αξία των καρπών της ελληνικής γης, αλλά και το όραμα για συνεχή καινοτομία και αδιαπραγμάτευτη ποιότητα τίθενται στο επίκεντρο για την AGRINO, η οποία και με αυτή τη διάκρισή της στο διαγωνισμό απέδειξε την αφοσίωσή της στην παραγωγή προϊόντων που ξεχωρίζουν για τα χαρακτηριστικά τους τόσο σε επίπεδο γεύσης όσο και σε επίπεδο συσκευασίας. Στόχος του αξιόλογου διαγωνισμού Packaging Awards 2020 είναι να επιβραβεύσει την πρωτοπορία στο σχεδιασμό, στα υλικά, στην τεχνολογία και συνολικά στις διαδικασίες που ακολουθούνται κατά τη διάρκεια της συσκευασίας των προϊόντων.
«ΠΡΟΤΥΠΟ ETHOS» GOLD ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ: Με το «Πρότυπο ETHOS» Gold βραβεύτηκε η Agrino για τη συμμόρφωσή της στις απαιτήσεις του εν λόγω πρωτόκολλου Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, που έχει εκπονηθεί από τον 100% ελληνικό φορέα πιστοποίησης, τη EUROCERT σε συνεργασία με το δίκτυο CSR Hellas, και σχετίζεται με τους 17 κεντρικούς στόχους του ΟΗΕ, όπως έχουν χαρακτηριστεί στο UN GLOBAL COΜPACT.
You could find out more about EY.GE. PISTIOLAS S.A. HERE
You could find out more about AGRINO HERE. Delicious products of top quality, for every moment of the day.
Do you have a business in the HORECA industry? You can send email HERE