Ξεκινώ το γράψιμο αυτού του άρθρου με ανάμεικτα συναισθήματα όπως πολλές άλλες Ελληνίδες και Έλληνες την παρούσα χρονική στιγμή. Θέλω να πιστεύω ότι είμαι άνθρωπος της προόδου, της οργάνωσης, του χτισίματος ενός ευήμερου αύριο, βήμα-βήμα, λιθαράκι-λιθαράκι. Με μικρές καθημερινές μάχες, με μικρές νίκες και ήττες, για να κερδηθεί ένας σκοπός στο τέλος.
Greece is the destination. Ελλάδα: Η σύγκριση με άλλους προορισμούς, με άλλα χαρακτηριστικά, πολύ ελκυστικά και αυτά, είναι απαιτητική. Δεν είμαστε άλλωστε ο ομφαλός της γης που εχει χτίσει την αντίστοιχη έπαρση μας, που τόσο καλά όλοι γνωρίζουμε, και θα πρέπει ανεπιστρεπτί να αφήσουμε πίσω μας. Προορισμός: έχει την έννοια της «απόφασης» από αυτόν που μας επιλέγει, της θέλησης να έρθει στη χώρα μας, της προτίμησης.
Greece is the destination. Η Ελλάδα λοιπόν προκρίνεται έναντι των υπολοίπων και να αποτελεί απόφαση συνειδητή για να την βάλει κάνεις στο προσωπικό του Google map και να πατήσει το «start» για να ξεκινήσει και να φτάσει. Και ο προορισμός αυτός όχι μόνο να τον ανταμείψει για την απόφαση αυτή αλλά να τον ενθουσιάσει.
Αυτό θέλει πολλή δουλειά. Καθημερινή ενέργεια προς μια σαφή, συμφωνημένη κατεύθυνση, κοινή σε όλα όσα θέλουμε να εκπροσωπούμε ως προορισμός, ως χώρα, ως έμψυχο υλικό. Αυτή είναι μια συστημική προσπάθεια, άρα με απαραίτητη προϋπόθεση τη συνεργασία μεταξύ μας, για να βγάλουμε το αποτέλεσμα που θα έχουμε θέσει ως εθνικό στόχο.
Όλα τα παραπάνω, πέρα από την στοχοθέτηση, δεν μπορούν να γίνουν χωρίς δύο σημαντικά στοιχεία, την δική μας απόφαση και την πειθαρχία σε αυτή. Η δική μας απόφαση απαιτεί πίστη στο στόχο, εμείς οι ίδιοι να πιστέψουμε σε αυτόν και κυρίως σε εμάς, στον εαυτό μας. Η πειθαρχία έρχεται αμέσως μετά. Η πειθαρχία στα συμφωνημένα, η πειθαρχία στην καθημερινή πρόοδο προς τον στόχο, με διαδικασίες, με μετρήσιμα αποτελέσματα και απόδοση. Με αυτοπειθαρχία. Όχι πειθαρχία με την έννοια της επιβολής. Αυτό είναι κάτι που έχει λυθεί στην συμφωνία επί του στόχου. Άλλωστε αυτό σημαίνει και η ίδια η λέξη. Έχω πίστη στην αρχή/στόχο.
Greece is the destination. Όλα τα παραπάνω τα σκέφτομαι στο περιβάλλον της πρόσφατης επικαιρότητας και αποκτούν ακόμη παραπάνω σημασία. Για να γίνει η Ελλάδα προορισμός πρέπει να κοιταχτούμε όλοι μέσα μας και να βάλουμε τον δικό μας προσωπικό προορισμό, στο δικό μας προσωπικό Google map.
Και μπορούμε. Το κάναμε το 2004, το πιο πρόσφατο μεγάλο εθνικό γεγονός παγκόσμιας εμβέλειας και έλξης. Είμασταν υπερήφανοι για τους Ολυμπιακούς Αγώνες που με επιτυχία φιλοξενήσαμε. Γιατί είμασταν υπερήφανοι για την ιστορία μας που ερχόταν να μας συναντήσει στο σήμερα. Το πετύχαμε γιατί ακολουθήσαμε διαδικασίες και συγκεκριμένες οδηγίες μέσα σε ένα εθνικό πλαίσιο για ένα στόχο και ένα σκοπό. Έναν στόχο και σκοπό που είχε θετικό πλαίσιο, θετικό πρόσημο, θετικά μηνύματα, θετικό αποτύπωμα.
Ας γράψουμε λοιπόν τώρα τη σύγχρονη ιστορία μας με πολλή και σκληρή δουλειά για να ανακτήσουμε το χαμένο έδαφος. Με πίστη στον καλό μας εαυτό, με πειθαρχία, με συνεργασία, όλοι προσηλωμένοι στον ίδιο καλό σκοπό. Στην ευημερία. Γιατί μόνο έτσι θα πείσουμε μέσα σε έναν τεράστιο ανταγωνισμό ότι η Ελλάδα είναι ο προορισμός. The (New) Greece is the destination. Γιατί θέλουμε. Και μπορούμε.
Έλενα Αθανασούλα – Κυρνασίου, MA Communications Policy, Executive Director, STIRIXIS Group : “Η πρόκληση έρχεται από μέσα μας” | Date: 17/03/2023 © Energizing Greece Magazine | 2nd Edition March 2023 |