Οι διευθύνοντες σύμβουλοι σε όλη την οικονομία ήταν αισιόδοξοι ως προς τις προοπτικές τους για το 2022 πριν εμφανιστεί η παραλλαγή Όμικρον του Covid. Εξακολουθούν να είναι και τώρα;
Μια πρόσφατη έρευνα της Business Roundtable αποκάλυψε εμπιστοσύνη στις προοπτικές του επόμενου έτους, αλλά αυτή διεξήχθη πριν αναφερθούν τα πρώτα κρούσματα της Όμικρον.
Στη συνέχεια, καθώς παρουσιάστηκε το πρώτο κρούσμα Όμικρον στις ΗΠΑ στην Καλιφόρνια κι ένα δεύτερο κρούσμα από κάτοικο της Μινεσότα που ταξίδεψε πρόσφατα στη Νέα Υόρκη, η δημοσιογράφος του CNBC, Suzy Welch, ηγήθηκε ενός εικονικού στρογγυλού τραπεζιού του CNBC Leadership Exchange με CEOs από διάφορους τομείς της οικονομίας για να εξετάσει την εμπιστοσύνη τους τώρα που το Covid κυριαρχεί στην αγορά.
Το μήνυμα από τους CEOs: Να περιμένετε ότι η μεταβλητότητα θα κυριαρχήσει και πάλι το 2022.
«Σχεδόν πριν από ένα χρόνο, όλοι μας αποχαιρετούσαμε το 2020 λέγοντας να πάει στο καλό», δήλωσε η Welch. «Το επόμενο έτος επρόκειτο να μας δώσει πίσω την ορατότητα στο μέλλον, ένα είδος αίσθησης ότι η γη δεν κινείται κάτω από τα πόδια μας κάθε στιγμή. Και φυσικά, αυτό δεν συνέβη. … Φτάνεις σε ένα σημείο όπου σκέφτεσαι: ‘Τι μπορώ να ξέρω πια;».
Ο Shane Grant, διευθύνων σύμβουλος της Danone North America, δήλωσε ότι είναι «πολύ αισιόδοξος για το 2022 όσον αφορά τη βασική επιχειρηματική δραστηριότητα», αλλά αναμένει ότι η μεταβλητότητα θα είναι ένα σημαντικό θέμα.
«Το 2022, νομίζω ότι το θέμα της μεταβλητότητας θα κυριαρχήσει, και δεν είναι ένας συγκεκριμένος τύπος μεταβλητότητας. Είναι μια τεράστια μεταβλητότητα στην αλυσίδα εφοδιασμού μας. Είναι τα πάντα, από τη διαθεσιμότητα των εισροών, την παραγωγική δυναμικότητα, τις μεταφορές, την εργασία, την προσαρμογή των τρόπων εργασίας. Είναι αυτή η οικονομία-ακορντεόν, το …σταμάτα-ξεκίνα, και οι προσαρμογές που απαιτούνται», δήλωσε ο Grant.
«Το μοτίβο για το μέλλον είναι απλά η αστάθεια σε όλα», είπε η Welch.
Πολλοί ηγέτες, συμπεριλαμβανομένης της Welch, ήλπιζαν σε ένα τέλος του Covid το 2022. «Νομίζω ότι όλοι μας έχουμε υπαλλήλους και μέλη της οικογένειας που λένε: ‘Πότε θα τελειώσει;’. Και κάποτε υπήρχαν απαντήσεις σε αυτό, όπως ότι θα τελειώσει το καλοκαίρι του 2021».
Αλλά ο Covid δεν πρόκειται να τελειώσει σε καμία περίπτωση το 2022, σύμφωνα με τον Dr. Marlow Hernandez, διευθύνοντα σύμβουλο της Cano Health, ενός παρόχου υπηρεσιών υγείας για ηλικιωμένους. «Όχι, λυπάμαι, δεν θα συμβεί», είπε. «Επειδή είναι τόσο μεταδοτικός και επειδή συνεχίζει να μεταλλάσσεται».
Τονίζει ότι εξετάζοντας τα επίπεδα εμβολιασμού σε όλες τις βιομηχανικές χώρες και ολοένα και περισσότερο σε όλο τον κόσμο, και εξακολουθώντας να βλέπει ‘το συγκλονιστικό πλήθος των κρουσμάτων’ οδηγείται στο δυσμενές συμπέρασμα. Αυτό δεν σημαίνει νέους περιορισμούς στις μετακινήσεις και lockdown, αλλά αν υπάρχει μια νέα κανονικότητα, αυτή περιλαμβάνει τον Covid. «Καταλαβαίνουμε πολλά για τον ιό, αλλά μοιάζει πολύ περισσότερο με τη γρίπη, την ηπατίτιδα, την ιλαρά και κάποιους άλλους παρά με την ευλογιά που μπορούμε απλά να εξαλείψουμε από τη γη», τόνισε ο Hernandez.
Ο Covid ήταν σπουδαίος για τις επιχειρήσεις logistics, αλλά για τον Mike Parra, διευθύνοντα σύμβουλο της παγκόσμιας εταιρείας logistics Deutsche Post DHL Group, το άγνωστο της Όμικρον τον κρατάει ξύπνιο τη νύχτα.
«Ο Covid-19, ξεκίνησε για εμάς από την Κίνα και μπορούσαμε να τον δούμε να έρχεται προς την Αμερική. Και τώρα αρχίζουμε να βλέπουμε το ίδιο πράγμα και ξέρουμε ότι έρχεται, μπορούμε να προβλέψουμε ότι συμβαίνει. Το καλοκαίρι πιστεύαμε ότι θα νικήσουμε τον Covid-19 μέσω του εμβολιασμού, μέσω της αυξημένης ευαισθητοποίησης, μέσω των παραδόσεων που κάναμε», δήλωσε.
Η Deutsche Post DHL έχει συμβάλει στην παράδοση 1,3 δισεκατομμυρίων εμβολίων σε 120 χώρες.
«Και τώρα είμαστε έτοιμοι να εισέλθουμε σε αυτή τη νέα φάση του αγνώστου», επισημαίνει ο Parra. «Επιστρέφει το ενδεχόμενο lockdown στην Ευρώπη, έχουμε μια πολύ αυστηρή θέση της Κίνα, όπου θέλουν να εξαλείψουν τον Covid, έχουμε περιορισμούς από την άποψη των πτήσεων, έχουμε τον αντίκτυπο στις μεταφορές».
Ο φόβος της εξάντλησης των αποθεμάτων έχει πλέον ενσωματωθεί στην αλυσίδα εφοδιασμού, είπε. «Οι εταιρείες πηγαίνουν από το ‘just in time’, που ήταν αυτό που ήταν πριν, στο ‘just in case’, που είναι αυτό που είναι σήμερα».
Και μια ήδη πιεσμένη αλυσίδα εφοδιασμού που έχει οδηγήσει σε αυξήσεις τιμών θα παραμείνει εκτεθειμένη σε μεγαλύτερη αστάθεια.
«Οι αεροπορικές μεταφορές απέχουν πολύ από το να επιστρέψουν σε πλήρη δυναμικότητα. Οι ωκεάνιες μεταφορές, η αγορά των ωκεανών θα πάρει περισσότερο χρόνο, οι προβλήτες λειτουργούν 24/7, τα λιμάνια λειτουργούν 24/7, αλλά υπάρχει ακόμα μεγάλη καθυστέρηση», λέει ο Parra. «Και όλοι πιέζουν ως προς το αεροπορικό φορτίο, τη χωρητικότητα του αεροπορικού φορτίου, τη χωρητικότητα των αεροπορικών εταιρειών. Και ανάλογα με το τι θα συμβεί με την Όμικρον … με βάση αυτό που είδαμε πριν … αυτό θα ασκήσει απίστευτη πίεση και πάλι στα αεροπορικά ταξίδια», είπε.
«Η πανδημία απέχει πολύ από το να τελειώσει και η Όμικρον είναι, πιστεύω, μια πραγματική απειλή», δήλωσε ο Δρ. Hernandez, αναφέροντας τον αριθμό των μεταλλάξεων στην πρωτεϊνική ακίδα, που μπορεί να την κάνουν πιο μεταδοτική και ανθεκτική στα εμβόλια και τις θεραπείες.
«Ανησυχώ για όλους τους ασθενείς μου. Ανησυχώ ιδιαίτερα για τους υποεξυπηρετούμενους», είπε, από τους οποίους προέρχεται το 80% των ασθενών της CANO. «Κατά τη διάρκεια του Covid-19, παρατηρήσαμε πόσο δυσλειτουργικό είναι το αμερικανικό σύστημα υγειονομικής περίθαλψης. Είχαμε τη χειρότερη πτώση του προσδόκιμου ζωής από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο».
Απλοποίηση των επιχειρηματικών μοντέλων εν μέσω αστάθειας
Ορισμένοι από τους κλάδους που επλήγησαν περισσότερο από τον Covid βλέπουν ευκαιρίες πάνω στις οποίες θέλουν να βασιστούν εν μέσω της συνεχιζόμενης αστάθειας.
«Η αστάθεια είναι πιθανό να συνεχιστεί», δήλωσε ο Damola Adamolekun, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας εστιατορίων P.F. Chang’s.
Ανέλαβε ως διευθύνων σύμβουλος της επιχείρησης εστιατορίων εν μέσω της πανδημίας του Covid, τον Απρίλιο του 2020, όντας προηγουμένως επενδυτής στην εταιρεία.
«Η ζωή μου ως CEO ξεδιπλώνεται εξ ολοκλήρου μέσα στον Covid», δήλωσε ο Adamolekun. Μία από τις μεγαλύτερες κινήσεις του, είπε, ήταν «να απλοποιήσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο την επιχείρηση».
«Με όλη την αστάθεια και την αλλαγή και τη συνεχή προσαρμογή, ξέρετε, τους κανόνες που αλλάζουν ανά τοποθεσία, ανά δήμο, ανά πολιτεία, με όλη αυτή την αστάθεια στο περιβάλλον, ήταν κρίσιμο να απλοποιήσουμε ό,τι μπορούσαμε στην επιχείρησή μας για να εξισορροπήσουμε την κατάσταση στο βαθμό που μπορούσαμε».
Αυτό οδήγησε στην απλοποίηση του μενού, μεταξύ άλλων αλλαγών, η οποία είναι μια στρατηγική που χρησιμοποιείται σε όλες τις εταιρείες εστιατορίων.
«Κάνε περισσότερα με λιγότερα», λέει. «Έχουμε ένα ρητό εδώ τώρα: ‘Κάνε λιγότερα καλύτερα’».
Ο Adamolekun σημειώνει ότι οι προοπτικές του εξακολουθούν να είναι αναπτυξιακές, με την αναγκαστική υιοθέτηση της τεχνολογίας τόσο για τις εταιρείες όσο και για τους καταναλωτές, όπως οι κωδικοί QR για τα μενού.
«Εάν είμαστε σε θέση να διατηρήσουμε τα κέρδη που έχουμε επιτύχει στην ψηφιακή πλευρά της επιχείρησης, καλωσορίζοντας παράλληλα τους επισκέπτες πίσω στα εστιατόριά μας, είναι μια πραγματική ευκαιρία να αυξήσουμε τον συνολικό όγκο των πωλήσεων», μια τάση που, όπως είπε, η εταιρεία βλέπει να πραγματώνεται προς το τέλος του έτους.
Ο Covid ως ευκαιρία για την επανεκκίνηση μιας επιχείρησης εμφανίστηκε και για την Judy Marks, διευθύνουσα σύμβουλο της Otis Worldwide, της εταιρείας κατασκευής ανελκυστήρων και κυλιόμενων κλιμάκων που αποσχίστηκε από την United Technologies κατά τη διάρκεια του Covid.
«Διερευνήσαμε κάθε διαδικασία και απλοποιήσαμε τα πάντα από μια ιστορία 168 ετών», δήλωσε η Marks. «Όλα όσα κάναμε ήταν για πρώτη φορά σε περιβάλλον Covid. … Ας βλέπουμε κάθε μέρα ως προηγούμενη».
«Η ανησυχία μου είναι ότι οι άνθρωποι θέλουν να επιστρέψουν στο status quo, θέλουν να επιστρέψουν σε αυτό που είναι ασφαλές και αυτό που καταλαβαίνουν», τόνισε η Ellen Kullman, διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας τρισδιάστατης εκτύπωσης Carbon.
Η δημιουργία απλότητας στην επιχείρηση ισχύει και για τις εργασιακές ρουτίνες, λέει ο Grant. «Αυτό που ήταν σημαντικό και θα συνεχίσει να είναι σημαντικό είναι το πώς θα δημιουργήσουμε περισσότερη απλότητα στην επιχείρησή μας και για τους ανθρώπους μας, για να αντιμετωπίσουμε αυτή την αστάθεια. Μπορούμε να απλοποιήσουμε όλα όσα είναι υπό τον έλεγχό μας για να επιτρέψουμε στους ανθρώπους να αντιμετωπίσουν την αστάθεια που είναι κατά κάποιο τρόπο ενσωματωμένη στις μακροεντολές αυτή τη στιγμή».
Η αστάθεια λόγω της πανδημίας του κορονοϊού θέτει μεγαλύτερες απαιτήσεις στους εργαζομένους
Η Μεγάλη Παραίτηση και ο τρόπος πρόσληψης και διατήρησης των εργαζομένων παραμένει ψηλά στη λίστα των φόβων των CEOs σε όλη την οικονομία και η αναμενόμενη μεταβλητότητα θα επιδεινώσει αυτή την πρόκληση της αγοράς εργασίας.
Τα εργασιακά αποτελούν τη μεγαλύτερη ανησυχία σε πολλούς κλάδους, και ο κλάδος της εστίασης βρίσκεται ψηλά στη λίστα. Το εργατικό δυναμικό συρρικνώνεται και οι εργοδότες πρέπει να είναι πιο ανταγωνιστικοί εντός αυτής της συρρικνούμενης δεξαμενής και σε σχέση με τους ανταγωνιστές. «Είναι κάτι που μας κρατάει ξύπνιους τη νύχτα στον κλάδο της εστίασης”, λέει ο Damola Adamolekun, CEO της εταιρείας εστιατορίων P.F. Chang’s.
Αλλά ακόμη και σε κλάδους λιγότερο ευαίσθητους στις οξείες ελλείψεις, η πρόσληψη και η διατήρηση των εργαζομένων είναι ο μεγαλύτερος φόβος για πολλούς διευθύνοντες συμβούλους.
«Αυτό που όλοι βλέπουμε και βιώνουμε … είναι πολύ διαφορετικά επίπεδα κόπωσης από την αστάθεια μεταξύ των ομάδων μας», παρατηρεί ο Welch. «Επειδή μερικές φορές έχεις τη βασική σου ομάδα και όλοι είναι ας πούμε, ‘α, ναι, αυτή η αστάθεια είναι η νέα κανονικότητα, προχωράμε’. Και άλλες φορές έχεις ανθρώπους-κλειδιά που είναι κουρασμένοι από τις αποφάσεις, επειδή το να παίρνεις αποφάσεις, όταν δεν έχεις ξεκάθαρη προοπτική, είναι εξαντλητικό».
«Ο πόλεμος για το ταλέντο το 2022 θα ενταθεί», δήλωσε ο Grant. «Πρόκειται για πολιτικές ανθρώπινου δυναμικού που αλλάζουν τα δεδομένα, όπως η έμφυλα ουδέτερη γονική άδεια, όχι μόνο για τους εργαζόμενους των επιχειρήσεων, αλλά και για τους εργαζόμενους πρώτης γραμμής. Πρόκειται για θεσμοθετημένη ευελιξία. Πρόκειται για πραγματική δέσμευση σε δράσεις για την πολυμορφία. Και νομίζω ότι όλα αυτά θα γίνουν πραγματικοί παράγοντες διαφοροποίησης σε αυτόν τον πόλεμο για ταλέντα το 2022», είπε.
Η Jane Park, διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας εξαγορών ειδικού σκοπού Athena Consumer, εξακολουθεί να ανησυχεί για τις γυναίκες στο εργατικό δυναμικό στο πλαίσιο της Μεγάλης Παραίτησης. Επικαλούμενη στοιχεία της McKinsey και της Deloitte, σύμφωνα με τα οποία τρεις στις πέντε γυναίκες σήμερα δηλώνουν ότι δεν θα βρίσκονται στον ίδιο ρόλο σε δύο χρόνια, η Park δήλωσε: «Κάθε εταιρεία πρέπει να σκεφτεί πολύ σοβαρά τη διατήρηση των εργαζομένων. Δεν είναι μόνο ότι χάσαμε πέντε φορές τον αριθμό των γυναικών από το εργατικό δυναμικό, πάνω από ένα εκατομμύριο γυναίκες. Αλλά και το ότι πιθανόν να είναι ακόμη περισσότερες λόγω των προκλήσεων του να είσαι εργαζόμενη μητέρα, ιδίως με παιδιά», δήλωσε.
Η Park δεν είναι αισιόδοξη ότι οι λύσεις για την κρίση του εργατικού δυναμικού είναι επικείμενες. «Οι λύσεις, όποιες κι αν είναι αυτές, δεν έρχονται αρκετά γρήγορα. Δεν υπάρχει τίποτα που θα επηρεάσει το 2022 για να κάνει τη ζωή αυτών των γυναικών ευκολότερη. … Βρισκόμαστε στο χαμηλότερο σημείο των γυναικών στο εργατικό δυναμικό που έχουμε βρεθεί εδώ και 30 χρόνια» καταλήγει.
«Το νούμερο 1 πράγμα που με κρατάει όρθιο το βράδυ είναι η Μεγάλη Παραίτηση», τονίζει ο Parra. «Αυτό που βλέπουμε είναι ότι οι άνθρωποι θέλουν να έχουν τον έλεγχο του μέλλοντός τους, περισσότερο από ποτέ άλλοτε, επειδή τόσα πολλά αλλάζουν γύρω τους».
Αυτό συσχετίζεται με το επίπεδο κόπωσης που βλέπει στους εργαζόμενους. «Ολόκληρο το μέλλον της εργασίας, από το οποίο πυροδοτείται αυτή η Μεγάλη Παραίτηση … παρακολουθούμε στενά αυτόν τον χώρο. Αν δεν είμαστε αρκετά ευέλικτοι, τότε θα έχουμε ανθρώπους που θα αποφασίσουν στη συνέχεια: ‘Λοιπόν, αυτός ο οργανισμός δεν είναι πλέον η θέση στην οποία θέλω να περάσω το υπόλοιπο της ζωής μου ή της καριέρας μου, επειδή δεν σκέφτονται τι είναι σημαντικό για μένα’».
Οι διευθύνοντες σύμβουλοι ανησυχούν για την επίτευξη της σωστής ισορροπίας για τους εργαζομένους που είχαν τη δυνατότητα να είναι παραγωγικοί εξ αποστάσεως, ιδίως σε επιχειρήσεις που διαθέτουν τόσο μεγάλο προσωπικό πρώτης γραμμής όσο και επαγγελματίες.
Ο Pedro Pizarro, διευθύνων σύμβουλος και πρόεδρος της Edison International, δήλωσε ότι οι εταιρείες κοινής ωφέλειας αντιμετωπίζουν τις μακροπρόθεσμες επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στα επιχειρηματικά μοντέλα, και για όσες εδρεύουν στην Καλιφόρνια, οι κίνδυνοι εμφανίζονται συχνότερα σε πραγματικό χρόνο – μια πρόσφατη έρευνα από τη Σχολή Επικοινωνίας για την Κλιματική Αλλαγή του Yale διαπίστωσε ότι για πρώτη φορά η πλειοψηφία των Αμερικανών δήλωσε ότι η κλιματική αλλαγή επηρεάζει την προσωπική τους ζωή – αλλά οι εταιρείες κοινής ωφέλειας αντιμετωπίζουν επίσης το ίδιο αχαρτογράφητο έδαφος των πιέσεων στον χώρο εργασίας εν μέσω Covid.
«Ελπίζουμε ότι θα επιστρέψουμε σε κάποια κανονικότητα και στον τρόπο με τον οποίο εργαζόμαστε με τους υπαλλήλους μας», λέει ο Pizarro. Πρόκειται για έναν διευθύνοντα σύμβουλο που είχε ένα σημαντικό μέρος του εργατικού δυναμικού του στην πρώτη γραμμή, που εργαζόταν στις γραμμές μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας, και ένα σημαντικό εταιρικό προσωπικό που εργαζόταν από το σπίτι: ‘Το υβριδικό μοντέλο των εργαζομένων είναι ένα πράγμα που με κρατάει ξύπνιο τη νύχτα’».
«Θέλουν αυτή την ευελιξία. Δεν θέλουν να μετακινούνται», παρατηρεί ο Parra. «Δεν θέλουν να ξοδεύουν δύο ώρες στα μέσα μαζικής μεταφοράς, δεν θέλουν να μπουν στην κίνηση. Και έχουν αποδείξει τα τελευταία χρόνια ότι μπορούν να κάνουν σπουδαία πράγματα στο διαδίκτυο, μπορούν να πουλήσουν τα προϊόντα τους στο διαδίκτυο».
Η Carbon έχει θεσπίσει ημέρες χωρίς συνεδριάσεις και «τυχαία ρεπό», σύμφωνα με την Kullman, λόγω των ανησυχιών της Carbon για την εξάντληση και την απογοήτευση του εργατικού δυναμικού.
Διατηρώντας την πρωτοβουλία κινήσεων εν μέσω της κρίσης ή μένοντας πίσω
Ακόμη και μέσα στα κύματα του Covid που έχουν έρθει, υπήρξαν αιφνιδιαστικά σημάδια ανθεκτικότητας και εκπληκτικοί τρόποι με τους οποίους οι εταιρείες πέτυχαν.
Οι πόλεις αποδεικνύονται ανθεκτικές, σύμφωνα με τον Marks. «Η αστικοποίηση έχει ξεπεράσει τις μολυσματικές ασθένειες ξανά και ξανά. … Η αστικοποίηση συνεχίζεται στις ΗΠΑ, αλλά κυρίως σε παγκόσμιο επίπεδο».
Μόνο στην Κίνα, για να επιτύχει η χώρα τον στόχο του 65% του αστικού πληθυσμού, θα πρέπει να προστεθούν άλλες οκτώ πόλεις της Νέας Υόρκης.
«Οι πόλεις επιστρέφουν παγκοσμίως», παρατηρεί ο Marks.
Η Otis Worldwide είδε μια ταχεία στροφή προς τις ψηφιακές πωλήσεις σε βασικές αγορές, κάτι που ο διευθύνων σύμβουλος δεν θα περίμενε ότι θα ήταν εφικτό. «Κανείς δεν πίστευε ότι θα ήμασταν σε θέση να πουλήσουμε πραγματικά μια συσκευή ασφάλειας, όπως ένας ανελκυστήρας, μέσω διαδικτύου, σε μια εντελώς ψηφιακή λειτουργία και να την διαμορφώσουμε, και το κάνουμε αυτό τώρα στη σειρά entry level στην Ινδία», επισημαίνει ο Marks.
Αλλά υπάρχει σημαντικός κίνδυνος για κάθε εταιρεία που αναμένει επιστροφή σε μια προηγούμενη κατάσταση κανονικότητας, λέει ο Hassane El-Khoury, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας τσιπ Onsemi.
Η εταιρεία του προμηθεύει την αυτοκινητοβιομηχανία και πιστεύει ότι το 2022 θα είναι μια καθοριστική στιγμή για τα αυτοκίνητα.
«Είναι ακριβώς η ίδια στιγμή που πέρασε η φωτογραφική βιομηχανία με τις ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές και η κινητή τηλεφωνία με το iPhone, και τώρα η αυτοκινητοβιομηχανία με τη στροφή στα ηλεκτρικά οχήματα», σημειώνει ο El-Khoury. «Δεν έχει να κάνει με την τεχνολογία, θα καθοριστεί από την προθυμία να επιλεγεί ένας διαφορετικός δρόμος από τον γνώριμο. … Κάποιοι περιμένουν να επιστρέψει η παλιά κανονικότητα, ώστε να εφαρμόσουν αυτό που έκαναν πάντα, ξέρετε, το άνετο. Άλλοι έχουν ήδη αποδεχτεί την παρούσα κατάσταση, έχουν υιοθετήσει αυτή τη διαταραχή ως τη νέα κανονικότητα».
Επιπλέον, λέει ότι οι εταιρείες που θα πετύχουν εφαρμόζουν τη νοοτροπία της διαταραχής ως τρόπο προσέγγισης των προβλημάτων και επίλυσης προβλημάτων που «δεν γνωρίζουν καν ότι υπάρχουν ακόμη. Γνωρίζουν όμως ότι θα υπάρξουν».
Ο Adamolekun βλέπει μια παρόμοια διχοτόμηση στον κλάδο της εστίασης.
«Υπάρχουν βασικά δύο στρατόπεδα σκέψης στον κλάδο της εστίασης, κάποιοι άνθρωποι που το είδαν αυτό ως ένα προσωρινό ζήτημα που έπρεπε να ξεπεραστεί για να μπορέσουν να επιστρέψουν στον τρόπο που ήταν τα πράγματα… ας βρούμε μια λύση για την παράδοση για αυτό το χρονικό διάστημα, ώστε να μπορέσουμε να επιστρέψουμε και να μην χρειάζεται να ασχοληθούμε με αυτό. Και υπάρχουν άνθρωποι που νομίζω ότι το είδαν περισσότερο ως επιτάχυνση του τρόπου με τον οποίο τα πράγματα ήδη εξελίσσονταν. Και απλά φτάσαμε στο μέλλον νωρίτερα».
Ο ίδιος λέει ότι το επόμενο έτος, οι εταιρείες που ανήκουν στο τελευταίο στρατόπεδο θα έχουν καλύτερες επιδόσεις, επειδή οι αλλαγές είναι μόνιμες. Η χρήση των κωδικών QR στα εστιατόριά του έχει αποδειχθεί επιτυχημένη ακόμη και σε περιοχές όπου το καταναλωτικό κοινό είναι πολύ μεγαλύτερης ηλικίας. Και οι εταιρείες που «εξακολουθούν να ελπίζουν να επιστρέψουν στον τρόπο που ήταν τα πράγματα», θα βρεθούν σε θέση χαμένου.
«Νομίζω ότι αυτή θα είναι μια τάση που θα δείτε όχι μόνο το επόμενο έτος, αλλά και στο μέλλον εδώ, καθώς συνεχίζουμε να ζούμε με το Covid αντί να το νικάμε».
Πηγή: CNBC
You could read more about Runway Here, about Moving To Mastery Here, about Growth Path Explorer Here