Η CES, Consumer Electronics Show, η ετήσια έκθεση ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης, φαινόταν εντελώς διαφορετική φέτος.
Φυσικά, κάποια πράγματα ήταν γνωστά: οι εταιρείες παρουσίασαν την τελευταία τεχνολογία εντυπωσιακών τηλεοράσεων. Η «επίθεση» των παράξενων gadget έγινε πιο περίεργη. Και υπήρχαν και νεωτερικά μοντέλα παρακολούθησης υγείας, συμπεριλαμβανομένης μιας λάμπας που παρακολουθεί τον τρόπο που κοιμάστε.
Αλλά η φετινή CES ήταν επίσης ένα μεγάλο πείραμα για το πώς διοργανώνεται μια έκθεση με φυσική παρουσία κατά τη διάρκεια μιας πανδημίας. Δόθηκαν rapid test για τον Covid-19 στους συμμετέχοντες και απαιτήθηκαν μάσκες και απόδειξη εμβολιασμού.
Πολλές μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας και μέσα ενημέρωσης αποχώρησαν πριν από την έναρξη. Υπήρχαν φωτογραφίες από σχεδόν άδειους χώρους του εκθεσιακού χώρου. Και μια σειρά από παρουσιάσεις, συμπεριλαμβανομένης της εναρκτήριας εκδήλωσης της CES με τη διευθύνουσα σύμβουλο της General Motors, Mary Barra, είχαν προ-ηχογραφηθεί.
«Ήταν σουρεαλιστικό», είπε ο Martin DeBono, πρόεδρος της GAF Energy, ο οποίος αποφάσισε να συνεχίσει να παρευρίσκεται αυτοπροσώπως για να επιδείξει το νέο ηλιακό στέγαστρο της εταιρείας του. «Αυτή είναι πιθανώς η ενδέκατη χρονιά που συμμετέχω στη CES και η έλλειψη κόσμου είναι περίεργη».
Ωστόσο, έγινε πολύς λόγος για τα προϊόντα που εκτίθενται φέτος. Ακολουθούν τα συμπεράσματα από τη γιγάντια έκθεση τεχνολογίας:
Όλοι θέλουν ένα κομμάτι του Metaverse
Έχουν περάσει χρόνια από τότε που η CES είχε ένα «μεγάλο νέο προϊόν» για το οποίο όλοι μιλούσαν, αλλά φέτος η συζήτηση επικεντρώθηκε σε μεγάλο βαθμό στο Metaverse, που αναφέρεται στις προσπάθειες συνδυασμού τεχνολογιών εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας σε μια νέα διαδικτυακή σφαίρα.
Η μητρική εταιρεία του Facebook, Meta, με το σετ γυαλιών εικονικής πραγματικότητας της Oculus είναι μακράν ο ηγέτης της αγοράς αυτή τη στιγμή, καθώς προχωρά σε αθρόες προσλήψεις για να δημιουργήσει το concept, αλλά πολλές άλλες εταιρείες εξακολουθούν να προσπαθούν να μπουν στο …παιχνίδι. Τα νέα ακουστικά PlayStation VR 2 και το χειριστήριο VR2 Sense, καθώς και το χειριστήριο καρπού Vive της HTC για τα ακουστικά Vive Focus 3 παρουσιάστηκαν και τα δύο στην CES. Και αν αυτά τα προϊόντα αποτελούν κάποια ένδειξη, αυτές οι εταιρείες κατανοούν ότι πρέπει να δημιουργήσουν όλο και πιο καθηλωτικό υλικό και εμπειρίες.
Για παράδειγμα, το χειριστήριο VR2 Sense διαθέτει παρακολούθηση ματιών και ανάδραση ακουστικών που ενισχύει την αίσθηση των ενεργειών εντός του παιχνιδιού από τη συσκευή αναπαραγωγής. Η εταιρεία ανέφερε σε ένα δελτίο τύπου ότι οι παίκτες μπορούν να αισθανθούν τον «αυξημένο παλμό ενός χαρακτήρα κατά τη διάρκεια στιγμών έντασης, την ορμή των αντικειμένων που περνούν κοντά στο κεφάλι του χαρακτήρα ή την ώθηση ενός οχήματος καθώς ο χαρακτήρας επιταχύνει προς τα εμπρός».
«Είναι η πρώτη φορά εδώ και λίγο καιρό που βλέπουμε ένα νέο και ισχυρό θέμα να αναδύεται στην CES, καθώς εδώ και χρόνια αυτό αφορούσε πάντα την τεχνητή νοημοσύνη, το Διαδίκτυο των Πραγμάτων ή τα αυτόνομα οχήματα», δήλωσε ο Pedro Pacheco, ανώτερος διευθυντής έρευνας αγοράς της ερευνητικής εταιρείας Gartner. «Αυτή τη στιγμή, πολλές εταιρείες συμπεριλαμβάνουν το Metaverse στον μακροπρόθεσμο τεχνολογικό οδικό τους χάρτη, σκεπτόμενες πώς πρέπει να το φέρουν στη ζωή».
Τα αυτοκίνητα βρίσκονται στο προσκήνιο
Η τεχνολογία αυτοκινήτων είναι πάντα ένα μεγάλο μέρος της CES, αλλά φέτος, η μία ανακοίνωση μετά την άλλη φαινόταν να αποτελεί πρώτη ύλη για πρωτοσέλιδα: η BMW έδειξε εικόνες από ένα αυτοκίνητο που αλλάζει χρώμα, η John Deere αποκάλυψε ένα αυτόνομο τρακτέρ και οι εταιρείες δεσμεύτηκαν να κάνουν τα ηλεκτρικά οχήματα πιο προσιτά.
Το ηλεκτρικό πρωτότυπο iX της BMW διαθέτει ηλεκτρονικά πάνελ που μοιάζουν με αυτά που θα βρείτε σε έναν ηλεκτρονικό αναγνώστη Kindle που είναι επικαλυμμένος για προστασία από τις καιρικές συνθήκες. Σε ένα demo, η BMW έδειξε πώς ένας ιδιοκτήτης μπορούσε να αλλάξει το χρώμα του αυτοκινήτου από μαύρο σε λευκό μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα. (Η BMW δεν έχει ανακοινώσει σχέδια για τη μεταφορά αυτού του είδους της τεχνολογίας σε κάποιο όχημα παραγωγής).
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες κυκλοφόρησαν επίσης πολλά νέα ηλεκτρικά οχήματα με πιο ανταγωνιστικές τιμές, συμπεριλαμβανομένου του Silverado EV που ξεκινά από τα 39.900 δολάρια και του Chevy Equinox που θα κυκλοφορήσει το 2024 στα 30.000 δολάρια. Εντωμεταξύ, η τάση των εταιρειών τεχνολογίας να εισέρχονται στον χώρο της κατασκευής οχημάτων συνεχίστηκε: η Sony ανακοίνωσε σχέδια για τη δική της μάρκα αυτοκινήτων, ακολουθώντας τα βήματα άλλων εταιρειών τεχνολογίας όπως η Xiaomi και η Foxconn. Εάν οι φήμες είναι αληθινές, η Apple θα μπορούσε επίσης να μπει στην εν λόγω λέσχη.
Δυστοπική τεχνολογία
Ενώ ορισμένες από τις καινοτομίες παρουσίασαν ένα αισιόδοξο όραμα για το μέλλον, άλλες έκαναν το μέλλον (ακόμα και την τρέχουσα πραγματικότητα με την πανδημία) να φαίνεται κάπως πιο ζοφερό.
Ένα παράδειγμα είναι το “Vision Omnipod”, ένα concept που ανακοίνωσε η LG αυτή την εβδομάδα. Το αυτόνομο όχημα – το οποίο δεν είναι ακόμη πραγματικό εμπορικό προϊόν – διαθέτει ψυγείο, καρέκλα που αναδιπλώνει σε κρεβάτι, οθόνη που οι επιβάτες μπορούν να χρησιμοποιήσουν για να παρακολουθήσουν ταινίες ή να έχουν πρόσβαση σε παιχνίδια και άλλους εικονικούς χώρους και έναν βοηθό τεχνητής νοημοσύνης που μπορεί να προσφέρει διασκέδαση, να βοηθήσει στη γυμναστική ή να παραγγείλει φαγητό. Σας άρεσε η καραντίνα στο σπίτι κατά τη διάρκεια της πανδημίας; Τότε ίσως θα μπορείτε για πάντα να κρύβεστε σε αυτό το solo pod υψηλής τεχνολογίας.
Άλλες εταιρείες παρουσίασαν πιο ρεαλιστικά αλλά ανησυχητικά προϊόντα, συμπεριλαμβανομένου ενός σταθμού φόρτισης που υποτίθεται ότι μπορεί να εμποδίσει το τηλέφωνο ή την έξυπνη συσκευή σας να ακούει ευαίσθητες συνομιλίες. (Ενώ ο φόβος ακρόασης των τεχνολογικών gadgets στους χρήστες υπάρχει χρόνια, είναι ως επί το πλείστον αβάσιμος, αν και η ίδια η ανησυχία δείχνει την ενίοτε τεταμένη σχέση μας με την τεχνολογία.)
Αν αυτό δεν είναι αρκετό, υπήρχε επίσης ένα πάνινο ζωάκι, το Amagami Ham Ham, που τσιμπάει το δάχτυλό σας για να σας ανακουφίσει από το άγχος, επειδή προφανώς έχουμε πολύ μετά το χάος των δύο τελευταίων ετών.
Η αλλαγή στοιχείων μορφής δεν είναι απλώς ένα τέχνασμα
Οι εταιρείες τεχνολογίας πειραματίζονται με την αναδιπλούμενη τεχνολογία τα τελευταία χρόνια, αλλά πολλές εταιρείες όπως η Samsung παρουσίασαν βελτιωμένες εκδόσεις στην CES 2022 που υπογραμμίζουν τον τρόπο με τον οποίο εξελίσσεται η εξειδικευμένη αγορά.
Τα τρίπτυχα concept Flex S και Flex G της Samsung επιτρέπουν στους χρήστες να διπλώνουν ένα tablet στα τρία, ώστε να φαίνεται σχεδόν σαν “s”, προοικονομώντας πώς θα μπορούσαν να εξελιχθούν οι σειρές αναδιπλούμενων smartphone, Flip and Fold, στο μέλλον. Εντωμεταξύ, το νέο Zenbook 17 της Asus, ένας αναδιπλούμενος φορητός υπολογιστής 17 ιντσών με οθόνη OLED, μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως tablet ή διπλωμένος στη μέση σαν φορητός υπολογιστής, με οθόνη 12,5 ιντσών πάνω και πληκτρολόγιο οθόνης κάτω.
Άλλες εταιρείες όπως η Dell υποστηρίζουν προϊόντα που ανταποκρίνονται στην τάση της υβριδικής εργασίας. Το Concept Flow της Dell συνδέει και αποσυνδέει φορητούς υπολογιστές από μια δεύτερη οθόνη με βάση την εγγύτητα και το φορητό πρωτότυπο της κάμερας Pari της Dell προσαρτάται οπουδήποτε, είτε στο πλάι της οθόνης του υπολογιστή είτε πάνω από μια επιφάνεια σχεδίασης, εάν θέλετε οι συνάδελφοι να βλέπουν σημειώσεις σε πραγματικό χρόνο κατά τη διάρκεια μιας συνάντησης.
Οι μικρές επιχειρήσεις βγαίνουν από τη σκιά της Big Tech
Σε κανονικές χρονιές, μεγάλο μέρος της προσοχής κατά τη διάρκεια της CES στρέφεται στα μεγαλύτερα ονόματα της τεχνολογίας και υπήρχαν ανησυχίες ότι η φετινή διοργάνωση θα αποτύγχανε αφού μεγάλοι εκθέτες όπως η Meta και η Amazon αποχώρησαν λίγες μέρες πριν από την έναρξη της. Αλλά για τις εταιρείες που αποφάσισαν να παραμείνουν και να παρακολουθήσουν την έκθεση από κοντά, ορισμένοι είπαν ότι αυτοί οι άδειοι χώροι του εκθεσιακού χώρου ήταν στην πραγματικότητα ένα όφελος.
«Κανονικά, μια έκθεση CES κυριαρχείται από τις μεγαλύτερες εταιρείες τεχνολογίας», καθιστώντας πιο δύσκολο να τραβήξουμε την προσοχή των μέσων ενημέρωσης, δήλωσε ο Richard Browning, επικεφαλής μάρκετινγκ και πωλήσεων στην Nextbase, η οποία κυκλοφόρησε στη CES φέτος μια νέα έξυπνη κάμερα ταμπλό που ονομάζεται Nextbase IQ. Αλλά φέτος, το νέο προϊόν της εταιρείας έλαβε περισσότερη δημοσιότητα από το αναμενόμενο εν μέρει «επειδή πολλές από τις μεγάλες εταιρείες δεν παρίστανται με φυσική παρουσία», είπε.
Ενώ οι τεχνολογικοί γίγαντες έχουν πολλούς άλλους τρόπους για να προσεγγίσουν το κοινό, η CES είναι ένας κρίσιμος διεθνής χώρος για τους μικρότερους παίκτες για να προσεγγίσουν καταναλωτές και συνεργάτες του κλάδου.
Οι παρευρισκόμενοι με φυσική παρουσία είπαν ότι παρά τη μικρότερη συνολική προσέλευση, όσοι βρέθηκαν στην έκθεση ήταν πιο ανοιχτοί στην ανακάλυψη νέων τεχνολογιών και ασχολήθηκαν σε περισσότερο βάθος. Και ορισμένες εταιρείες είπαν ότι τα εικονικά στοιχεία της έκθεσης ήταν λιγότερο ελκυστικά μετά από σχεδόν δύο χρόνια τακτικής παρουσίασης της τεχνολογίας τους σε συναντήσεις Zoom και άλλα εικονικά φόρουμ.
Στην πραγματικότητα, μετά από φέτος, κάποιοι όπως ο DeBono της GAF Energy βλέπουν τη δυνατότητα για ένα νέο (αν και λίγο απίθανο) μέλλον για εκθέσεις CES όπου οι «ορδές των ανθρώπων» που θέλουν απλώς να δουν τις πιο πρόσφατες τηλεοράσεις και άλλα κοινά gadget θα μένουν σπίτι και μόνο αυτοί που θέλουν πραγματικά να δουν νέες καινοτομίες θα ταξιδεύουν για να είναι εκεί αυτοπροσώπως.
«Η CES θα επιβιώσει και νομίζω ότι η αναλογία της πραγματικής καινοτομίας σε σχέση με την απλή επανάληψη θα αυξηθεί», είπε.
Πηγή: CNN
You could read more about Runway Here, about Moving To Mastery Here, about Growth Path Explorer Here