# Interview surrounded by the concept: World Excellence #
Πώς βλέπετε μέσα από τον ρόλο σας, τις επιχειρηματικές εξελίξεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό;
Η τρέχουσα υγειονομική κρίση έχει επηρεάσει κάθε έκφανση της ζωής μας, με τον κλάδο του hospitality να συγκαταλέγεται στους βαριά πληττόμενους. Το αρχικό σοκ έχει δώσει τη θέση του σε μια καθημερινότητα που δεν μοιάζει σαφώς με όσα είχαμε συνηθίσει μέχρι πρότινος, επιτρέπει ωστόσο αισιοδοξία και δίνει τη δυνατότητα για στρατηγικές επενδύσεις και έξυπνες κινήσεις στους δυνατούς παίκτες.
Το επιχειρείν συνεχίζεται σε διεθνές και εγχώριο επίπεδο. Ιδιαίτερα στον κλάδο της φιλοξενίας που δραστηριοποιούμαι μέσω της DHR Services και της Domotel Hotels & Resorts το ενδιαφέρον για νέα projects είναι αυξημένο. Μπορεί το hospitality να είναι ένας από τους τομείς που δέχθηκαν σοβαρό πλήγμα, ωστόσο η κρίση πάντα γεννά ευκαιρίες και ιδέες για σοβαρές επενδύσεις. Διεθνή brands συνεχίζουν να θεωρούν την Ελλάδα στρατηγικό προορισμό για τις επενδύσεις τους, ενώ αντίστοιχα και Έλληνες επιχειρηματίες προχωρούν με ταχύτατους ρυθμούς projects που έχουν ορίζοντα τη χρονιά που διανύουμε.
Πιστεύετε ότι με αυτά που διαθέτουμε σαν χώρα ή που θα μπορούσαμε να εξασφαλίσουμε με συνέργειες και συμπράξεις σε διεθνές επίπεδο, θα είναι εφικτό να προσδοκούμε σε μια ανάπτυξη που θα κινητοποιήσει μηχανισμούς και διαδικασίες για να εκκινήσουν εκ νέου τις δυνάμεις ανάπτυξης;
Ακόμα και στη δύσκολη συγκυρία που διανύει ολόκληρος ο πλανήτης, το ενδιαφέρον για επενδύσεις στη χώρα, επενδύσεις που θα φέρουν περαιτέρω ανάπτυξη, δεν έχει σταματήσει. Διεθνή funds εκδηλώνουν το ενδιαφέρον τους συνεχώς και ο κρατικός μηχανισμός λειτουργεί κάθε μέρα και περισσότερο προς το όφελος και των δύο πλευρών βελτιώνοντας τις χρονοβόρες διαδικασίες. Η Ελλάδα δουλεύει σκληρά σε αυτόν τον τομέα και είναι κάτι που πρέπει να το αναγνωρίσουμε, με τα βήματα που γίνονται τα τελευταία χρόνια να είναι ουσιαστικά.
Ποιες επιχειρήσεις πιστεύετε ότι θα επιτύχουν ταχύτερα αυτή την εκ νέου εκκίνηση;
Ο τουρισμός είναι σίγουρα ανάμεσα στους κλάδους που θα δώσουν δυναμικό “παρών”. Η ανοδική πορεία της προηγουμένης πενταετίας, όσο και αν ανακόπηκε βίαια το 2020, έχει θέσει τις πιο γερές βάσεις για την άμεση ανάκαμψη. Δεν είναι τυχαίο ότι διεθνή μεγαθήρια ετοιμάζουν σημαντικά projects. Από εκεί και πέρα είναι πρόδηλο ότι σημαντικό ρόλο θα παίξουν εταιρείες που συνδέονται με την τεχνολογία, τις μεταφορές, τα τρόφιμα και φυσικά τις υπηρεσίες υγείας.
Θεωρείτε ότι υπάρχουν στην Ελλάδα μηχανισμοί, δομές, κουλτούρα απλής ή ταχείας δράσης για ανάκαμψη μετά από περιόδους ύφεσης ή επώδυνων, τραυματικών, θα μπορούσαμε να πούμε καταστάσεων;
Σαφώς και υπάρχουν. Μπορεί να μιλάμε για μια μικρή χώρα, ωστόσο δεν πρέπει να υποτιμούμε τη δυναμική αλλά και τα αντανακλαστικά της, ιδιαίτερα όπως αυτά φάνηκαν το 2020. Στον τομέα του Τουρισμού, συγκεκριμένα, η δουλειά που έχει γίνει τα τελευταία χρόνια τόσο από τους κρατικούς φορείς όσο και από την ιδιωτική πρωτοβουλία είναι σημαντική και δείχνει τα μεγάλα περιθώρια περαιτέρω ανάπτυξης αλλά και τις γερές βάσεις για την ανάκαμψη του κλάδου έπειτα από τη δύσκολη χρονιά που μόλις ολοκληρώθηκε. Το Υπουργείο Τουρισμού, ο ΕΟΤ, ο ΣΕΤΕ και η Marketing Greece δουλεύουν σκληρά για την προώθηση της χώρας στο εξωτερικό με κάθε τρόπο, ενώ αντίστοιχη προσπάθεια γίνεται και από τους ξενοδόχους ως μονάδες.
Αν συγκρίνατε τις δυνατότητες ανάκαμψης της Ελλάδας σε σχέση με άλλες χώρες, ποιες θα λέγατε ότι είναι οι διαφορές και πού οφείλονται;
Το ελληνικό επιχειρείν έχει διανύσει 10 από τα πιο δύσκολα και απαιτητικά χρόνια των τελευταίων 5 δεκαετιών και αυτό στη συγκεκριμένη χρονική στιγμή λειτουργεί ως πλεονέκτημα σε ό,τι αφορά την ετοιμότητα και την αποφασιστικότητα μας. Έχουμε μάθει να προσφέρουμε υπεραξίες στην κοινωνία και τους μετόχους μας μέσα σε εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες και αυτό αποτελεί μοναδικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα
Σε ό,τι αφορά τον κλάδο της φιλοξενίας, το μοναδικό τουριστικό προϊόν που προσφέρει είναι σίγουρα το πιο δυνατό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της χώρας. Το φυσικό κάλλος ενισχύεται από το υψηλό επίπεδο υπηρεσιών και ο συνδυασμός των δύο έχει μετατρέψει τη χώρα σε αγαπημένο προορισμό διακοπών παγκοσμίως. Αν και τα συνεχόμενα lockdown σε διεθνές επίπεδο λειτουργούν ανασταλτικά στην πρόθεση κρατήσεων τη δεδομένη περίοδο, η Ελλάδα παραμένει σταθερά υψηλά στις προτιμήσεις χάρη στην έγκαιρη λήψη μέτρων και την ορθή διαχείριση της υγειονομικής κρίσης στη χώρα. Αυτός ήταν άλλωστε και ο λόγος που ήταν πολύ υψηλά στις επιλογές διακοπών και το αρκετά δύσκολο 2020.
Πόσο σημαντική είναι η επιχειρηματική αριστεία σε μια χώρα και πόσο συμβάλλει στην ανάπτυξη της;
Δεν θα μπορούσα να φανταστώ κλάδο που η αριστεία να μην έχει θετικό πρόσημο. Είναι εξ ορισμού πολύ σημαντική και συμβάλλει τα μέγιστα. Δεδομένου ότι η επιχειρηματική αριστεία έχει στόχο την ανάπτυξη, τη βελτίωση απόδοσης και τη δημιουργία προστιθέμενης αξίας σε μια επιχείρηση, συνεπώς την υγιή, κερδοφόρα και βιώσιμη λειτουργία της, όλα αυτά μόνο θετικά αποτελέσματα μπορούν να έχουν για τη χώρα που δραστηριοποιείται.
Πρόκειται για συγκοινωνούντα δοχεία, για αλληλένδετες έννοιες. Οτιδήποτε πρόχειρο δεν έχει μέλλον, μόνο με δομημένη σκέψη και όραμα μπορεί κανείς να προχωρήσει, να αναπτυχθεί, να εξελιχθεί. Για εμένα προσωπικά αυτό είναι μονόδρομος, όπως και για κάθε επαγγελματία που σέβεται τον εαυτό και την επιχείρησή του.
Έχει η Ελλάδα DNA επιχειρηματικής αριστείας και σε ποιο βαθμό, συγκρινόμενη πάντα με άλλες χώρες;
Η επιχειρηματική αριστεία αποτελεί ζητούμενο των Ελλήνων περισσότερο την τελευταία δεκαετία με πολλές εταιρείες-οργανισμούς να προχωρούν σε αυτοαξιολογήσεις και στη συνέχεια σε αναζήτηση διεθνών πιστοποιήσεων. Οι σύγχρονοι επιχειρηματίες το θέλουν και το επιδιώκουν, και είναι δεδομένο ότι θα το μεταφέρουν στις επόμενες γενιές. Τώρα αρχίζει να περνάει στο DNA των Ελλήνων. Ο σπόρος υπήρχε και τώρα ξεκινά να δίνει καρπούς – καρποί που θα φανούν καλύτερα τα προσεχή έτη.
Πόσο πιστεύετε ότι επηρεάζει η παγκοσμιοποίηση, η γεωπολιτική, η τεχνολογία, η καινοτομία, ο ψηφιακός μετασχηματισμός, η τεχνητή νοημοσύνη, η ενεργειακή μετάβαση, ο στόχος της μηδενικής κατανάλωσης (Net Zero Energy) την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων και στη συνέχεια μιας χώρας;
Όλα όσα αναφέρετε λειτουργούν καθοριστικά για τη βιωσιμότητα μιας επιχείρησης και συνεπώς την υγιή ανάπτυξή της. Ως εκ τούτου η σύνδεση με την ανταγωνιστικότητά της είναι μάλλον μοιραία. Οι ανταγωνιστικές επιχειρήσεις είναι που θέτουν τις βάσεις για μια σταθερή οικονομία η οποία με τη σειρά της δίνει σημαντικό πλεονέκτημα στη χώρα. Οι οικονομίες δεν καταρρέουν μόνο από λανθασμένες εκτιμήσεις κρατών αλλά και από λάθη και αβλεψίες σημαντικών επιχειρήσεων.
Μια επιχείρηση που δεν θα δει τις ανάγκες της επόμενης μέρας, που δεν θα καταλάβει τη σημασία της αειφορίας, την ουσιαστική αλλαγή που φέρνει η τεχνολογική ανάπτυξη και η καινοτομία δεν θα προχωρήσει και το πλήγμα δεν θα είναι ατομικό για την ιδιοκτησία της, θα συμπαρασύρει πολλούς.
Ποιος είναι τελικά ο πυρήνας για να επιτευχθεί επιχειρηματική αριστεία;
Ήθος, διαφάνεια, αειφορία, στρατηγική, όραμα, δημιουργικότητα και καινοτομία, οι άνθρωποι.
Εσείς ως Leader στο χώρο σας που εστιάζετε για αυτή την επίτευξη;
Ένας επιχειρηματικός οργανισμός αποτελεί σύνθεση πολλών παραγόντων. Όλα ξεκινούν ωστόσο από ένα κοινό όραμα. Οι δικές μου προτεραιότητες εστιάζονται στους ανθρώπους της επιχείρησης, στη στρατηγική για την ανάπτυξη και φυσικά στις συνεργασίες-συνέργειες. Αυτά είναι που θα εξελίξουν το παρεχόμενο προϊόν και θα το κάνουν ανταγωνιστικό.
Ποια κατά τη γνώμη σας είναι τα κριτήρια με τα οποία μια επιχείρηση διακρίνεται;
Διάρκεια και εξέλιξη. Εξέλιξη και διάρκεια. Στη δική μας δουλειά δεν ανοίγεις ένα ξενοδοχείο για ένα δυο χρόνια. Δημιουργείς μια μονάδα για τις ανάγκες του σήμερα και του αύριο και από την επόμενη μέρα λειτουργίας της κιόλας εργάζεσαι πάνω στην επόμενη πενταετία. Πώς θα καλύψεις εκείνες τις ανάγκες του ταξιδιώτη που ακόμα και ο ίδιος δεν γνωρίζει ότι θα έχει σε λίγο. Μια περίπλοκη αλλά όμορφη εξίσωση, η λύση της οποίας θα κάνει τη διαφορά. Και φυσικά εξειδίκευση. Δεν κάνουμε όλοι για όλα, δεν εξυπηρετούν όλα τα ξενοδοχεία τις ίδιες ανάγκες. Κάθε project ξεκινά με συγκεκριμένο στόχο, συγκεκριμένο target group στο οποίο απευθύνεται και του οποίου θα πρέπει να ικανοποιήσει και να ξεπεράσει τις προσδοκίες. Αυτή είναι η ουσιαστική διάκριση των δικών μας επιχειρήσεων τουλάχιστον.
Την διακεκριμένη δική σας θέση προσωπικά στην αγορά και τον ρόλο σας στην επιχείρηση, τι πιστεύετε ότι την έχει ενισχύσει και πόσο αυτά έχουν ενδυναμώσει και με ποιο τρόπο την πορεία της επιχείρησης;
Όπως σας ανέφερα και πιο πάνω το όραμα είναι εξέχουσας σημασίας, ωστόσο για την υλοποίησή του οι πόροι και δη το ανθρώπινο δυναμικό είναι ουσιαστικός παράγοντας. Η ορθή επιλογή συνεργατών με κοινό στόχο και η στρατηγική για την επίτευξή του είναι τα εχέγγυα της επιτυχημένης πορείας μιας επιχείρησης. Μια καλοκουρδισμένη ομάδα που συνδυάζει την αγάπη για το αντικείμενο με την αποτελεσματικότητα.
Πιστεύετε ότι ο καταναλωτής καταλαβαίνει και πώς την υγιή επιχειρηματικότητα ή αρκεί το καλό marketing για να πειστεί για το ποια είναι η άριστη επιχείρηση, το καλύτερο προϊόν ή υπηρεσία, η καλύτερη εναλλακτική για αυτόν; Πόσο τον επηρεάζει η “διάκριση μιας επιχείρησης”, ουσιαστική ή μη, στο να την επιλέξει;
Το marketing είναι σημαντικό αλλά χωρίς πραγματικά καλό προϊόν τίποτα δεν προχωράει. Στον δικό μας κλάδο όσο καλά κι αν “πλασάρεις” ένα ξενοδοχείο, όσο κι αν διαφημίσεις τις υπηρεσίες και τις παροχές του, αν δεν είναι πραγματικά καλές σε πολύ σύντομο διάστημα η αλήθεια θα “λάμψει”.
Ο καταναλωτής, στη δική μας περίπτωση ο φιλοξενούμενος θα διαμορφώσει ιδία άποψη με μια μόνο επίσκεψη και αν η εμπειρία του δεν είναι αντίστοιχη της αναμενόμενης-διαφημιζόμενης είναι σίγουρο ότι η εικόνα που θα διαμορφώσει δεν θα αλλάξει και θα τη μεταφέρει με αρνητικό πρόσημο όπου μπορεί. Με τόσες online πλατφόρμες (TripAdvisor, Booking, Facebook, Google Business κ.ο.κ.) στις οποίες μπορεί κανείς να καταθέσει την άποψή του, όσο καλό marketing και να έχει κάποιος δεν μπορεί να “κρυφτεί”. Μπορεί όμως σίγουρα να γίνει καλύτερος, να βελτιωθεί, να πάρει ένα καλό μάθημα για το μέλλον.
Κάτι αντίστοιχο ισχύει και με τις διακρίσεις: η θετική ανταπόκριση θα παραμείνει θετική αν και η εμπειρία είναι θετική.
Πόσο σημαντικό πιστεύετε ότι είναι το να διενεργούν οι επιχειρήσεις έρευνες αγοράς, ώστε να προσδιορίζουν τα κριτήρια των καταναλωτών με τα οποία ξεχωρίζουν μια επιχείρηση;
Πάντα η άποψη του καταναλωτή είναι σημαντική και τις περισσότερες φορές σε κάνει καλύτερο. Ο καταναλωτής είναι ο τελικός αποδέκτης και ο τελικός κριτής. Όσο χαρούμενος και σίγουρος κι αν είναι ο ξενοδόχος για τις υπηρεσίες που προσφέρει, αν ο επισκέπτης δεν είναι εξίσου ευχαριστημένος υπάρχει πρόβλημα. Τα ερωτηματολόγια που συμπληρώνουν οι φιλοξενούμενοί μας είναι πολύτιμα εργαλεία, πολύτιμοι σύμβουλοι για εμάς. Μας δείχνουν τις αδυναμίες αλλά και τα δυνατά μας σημεία, τι είναι αυτό που πρέπει προσέξουμε, τι να ενισχύσουμε, μας δίνουν τον παλμό της δικής μας αγοράς.
Πόσο ξεκάθαρη είναι η τοποθέτηση των καταναλωτών απέναντι σε αυτές τις έρευνες και πόσο οι εταιρείες τη λαμβάνουν υπόψη σήμερα ή στο μέλλον;
Οφείλουν να είναι ξεκάθαροι και ειλικρινείς, διαφορετικά δεν έχει νόημα να συμμετέχουν σε κάτι τέτοιο. Κατ’ αναλογία και οι εταιρείες που τις διεξάγουν οφείλουν να τις λαμβάνουν σοβαρά υπόψη τους και τώρα και στο μέλλον και πάντα. Τα προϊόντα, οι υπηρεσίες, οι εμπειρίες που δημιουργούμε έχουν έναν και μόνο αποδέκτη τη γνώμη του οποίου, είτε είναι θετική είτε αρνητική, οφείλουμε να ακούμε προσεκτικά και να την αξιολογούμε.
Οι νέες υπηρεσίες, τα νέα προϊόντα, η εξέλιξη μιας επιχείρησης, καινοτομικά, τεχνολογικά, σε ποιο βαθμό αξιολογούνται θετικά από τον καταναλωτή; Μπορεί και πόσο σύντομα να αντιληφθεί τη διαφορά; Γνωρίζουν οι επιχειρήσεις πώς να το διαχειριστούν αυτό και σε ποιο βαθμό;
Οι νέες υπηρεσίες και η καινοτομία είναι συνώνυμα της εξέλιξης μιας επιχείρησης. Σαφώς και αξιολογούνται θετικά εφόσον πάντα λειτουργούν προς όφελός του και έχουν στόχο την αναβάθμιση της εμπειρίας του. Μια νέα υπηρεσία που δεν αξιολογείται θετικά είναι μάλλον μια κακή υπηρεσία που πρέπει να αποσυρθεί, ενώ αν ο επισκέπτης δεν αντιληφθεί αμέσως τη διαφορά και πάλι πρόκειται για ένα προϊόν που αν και νέο πρέπει να επανεξεταστεί.
Η τεχνολογία και η καινοτομία είναι συνώνυμα στις μέρες μας και αποτελούν σημαντικά “όπλα” ανάπτυξης, κάτι που μας έγινε σαφές το 2020 με όλα τα ξενοδοχεία να αξιοποιούν στο μέγιστο τις δυνατότητές τους. Οι εναλλακτικές, οι λύσεις που μας έδωσε η τεχνολογία το 2020 και σε σύντομο χρονικό διάστημα σε συνδυασμό με την υπεύθυνη στάση των εργαζομένων ήταν το όχημα για την ασφαλή λειτουργία των ξενοδοχείων μας, κάτι που εκτιμήθηκε ιδιαίτερα και άμεσα από τους επισκέπτες μας.
Οι λύσεις που έδωσε η τεχνολογία την περίοδο της πανδημίας και ο τρόπος που ο κόσμος ανταποκρίθηκε σε αυτές είναι η απόλυτη απάντηση. Αν στην εποχή που διανύουμε, οι επιχειρήσεις κάθε είδους δεν είναι σε θέση να συνειδητοποιήσουν τη σημασία τους για την εξέλιξη τους τότε μάλλον δεν ανήκουν στον 21ο αιώνα.
Η καινοτομία είναι έρεισμα, στρατηγική ή αυτοσκοπός για μια επιχείρηση, προκειμένου αυτή να θεωρείται στα μάτια του καταναλωτή ότι εξελίσσεται;
Είναι και τα τρία αλλά όχι για να εξελίσσεται στα μάτια του καταναλωτή/επισκέπτη, αλλά για να εξελίσσεται ουσιαστικά για την ίδια και το μέλλον της. Μια καλή συνταγή σίγουρα δεν την αλλάζεις. Ένα επιτυχημένο μοντέλο είναι δεδομένο ότι θα συνεχίσεις να το εφαρμόζεις, αλλά επ’ ουδενί δεν μπορείς να μείνεις στάσιμος και να μην το εξελίξεις με στόχο ένα ακόμα πιο ανταγωνιστικό προϊόν, μια ακόμα πιο ανταγωνιστική επιχείρηση. Ένα ξενοδοχείο που άνοιξε πέρυσι είναι ήδη παρωχημένο σε σχέση με όσα θα ανοίξουν φέτος, ο μόνος τρόπος για να συνεχίσει να είναι επίκαιρο και ανταγωνιστικό είναι η συνεχής βελτίωση και ενίσχυση των υπηρεσιών και των εμπειριών που προσφέρει. Εξέλιξη και καινοτομία είναι έννοιες ταυτόσημες.
Πιστεύετε ότι η ένταση και ο οίστρος για καινοτομία έχουν για τις επιχειρήσεις το επιθυμητό return από την επένδυση ή απλώς, μειώνουν το margin στο όνομα του brand image;
Η απάντηση μου στη συγκεκριμένη ερώτηση ίσως “ξεβολέψει” αρκετούς. Δυστυχώς καινοτομία με όρους οικονομικής απόδοσης δεν είναι πραγματική καινοτομία. Η ουσιαστική πορεία προς τη δημιουργία και τοποθέτηση στην αγορά ενός πραγματικά καινοτόμου προϊόντος ή υπηρεσίας προϋποθέτει έρευνα, δοκιμές, και ένα αρκετά μεγάλο κόστος έρευνας και ανάπτυξης που ενδεχομένως να μην αποσβεστεί ποτέ καθώς δεν είναι βέβαιο ότι θα αποδώσει καρπούς. Στο μικρό ποσοστό όπου μια πραγματικά καινοτόμα ιδέα βρίσκει πρόσφορο επιχειρηματικά έδαφος τα ωφέλη είναι κάτι παραπάνω από εξαιρετικά. Κανείς ωστόσο δεν μπορεί εκ των προτέρων να γνωρίζει το αποτέλεσμα.
Υπάρχουν οπαδοί και των δύο δογμάτων. Του πρώτου, που δέχεται ότι η τεχνολογία είναι ζωτικής σημασίας για την καινοτομία, και του δεύτερου, που θεωρεί ότι η καινοτομία είναι ζωτικής σημασίας για την τεχνολογία. Η εμπειρία σας μέχρι σήμερα τι έχει δείξει και τι πιστεύετε ότι θα συμβεί στο μέλλον και γιατί;
Τις περισσότερες φορές οι έννοιες καινοτομία και τεχνολογία πάνε μαζί. Ιδιαίτερα στην εποχή που ζούμε και στη νέα πραγματικότητα που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε αυτό θα γίνει περισσότερο αντιληπτό. Από την πρώτη στιγμή που ξέσπασε η υγειονομική κρίση η τεχνολογία έδωσε τη λύση με νέες καινοτόμες υπηρεσίες σε κάθε τομέα της καθημερινότητάς μας – χαρακτηριστικό παράδειγμα ο ψηφιακός μετασχηματισμός που έγινε πραγματικότητα στον μικρότερο δυνατό χρόνο.
Αντίστοιχα η τεχνολογία εξελίσσεται μέσα από καινοτόμα projects. Στον 21ο αιώνα δεν μπορεί να υπάρξει τεχνολογία χωρίς καινοτομία και το αντίστροφο. Στον 21ο αιώνα τα ξενοδοχεία αλλάζουν και εντάσσουν εξοπλισμό τελευταίας τεχνολογίας με στόχο την απογείωση της εμπειρίας και την ενίσχυση του αισθήματος της ασφάλειας του επισκέπτη. Δεν βάζουμε την ανθρώπινη επαφή σε δεύτερη μοίρα αλλά προχωρούμε στον συνδυασμό των δύο, σε μια χρυσή τομή που θα μας οδηγήσει στο μέλλον.
Θα θέλατε να μοιραστείτε μαζί μας εμπειρίες ή έστω απόψεις σας, σχετικά με το τι θεωρείται ανάπτυξη, επιτυχία, μοναδικότητα, αριστεία σε άτομα ή επιχειρήσεις;
Η αριστεία ενέχει και την ανάπτυξη και την επιτυχία και τη μοναδικότητα. Όλα συνδετικοί κρίκοι μιας αλυσίδας που μας δείχνει τον δρόμο για το μέλλον. Αριστεία είναι να προσπαθείς για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα, να σέβεσαι τους συνεργάτες σου, την κοινωνία και το περιβάλλον που δραστηριοποιείσαι, να έχεις πάντα στον νου ότι δεν είσαι μόνος σε αυτόν τον κόσμο, να έχεις συνείδηση του ότι φέρεις ευθύνη για τις επόμενες γενιές.
Κωνσταντίνος Αλεξόπουλος, CEO Domotel Hotels & Resorts