Μιχάλης Τάγκας, ο διαπρεπής Έλληνας πιανίστας
Η ΑΡΧΗ: Οι γονείς μου, διάλεξαν μεταξύ άλλων να ξεκινήσω πιάνο, μιας και είναι τόσο ωραίο να κάνεις μουσική. Ήμουν 7-8 ετών. Ήταν πολύ απλό, νομίζω ήμουν πολύ normal παιδί, κάπως έτσι άρχισε. Έπειτα, μεταξύ 13ών και 14ων όταν έδωσα τις πρώτες συναυλίες μου, εκεί κατάλαβα πόσο σοβαρή είναι η κλασική μουσική και ότι σημαίνει πολλά για εμένα. Δεν άργησα να αντιληφθώ ότι επρόκειτο για κάτι δύσκολο και πολύ σοβαρό. Μάλλον ήταν μια συναισθηματική στιγμή εκείνη για εμένα τότε, διότι διάλεξα να προσανατολιστώ στον τομέα αυτό. Αυτή η μουσική είναι τόσο καθαρή, τόσο ποιητική, στοχαστική και αρκετά δεξιοτεχνική. Για κάθε κονσέρτο/εμφάνιση, ξεκινώ και προετοιμάζομαι καιρό πριν από την αρχή, σαν μια νέα αρχή, δεν μπορείς να επαναλαμβάνεις και να επαναλαμβάνεσαι. Ασφαλώς ονειρεύομαι να γίνομαι καλύτερος.
Με αφορμή τις σπουδές μου στο Ωδείο Αθηνών και στη Royal Academy of Music, έπειτα όλα πήραν το δρόμο τους, καθώς οι επαγγελματικές προοπτικές ήλθαν, και ήταν και είναι αρκετές. Τόσο στη Βρετανία αλλά και την Ελβετία. Η κλασική μουσική είναι μεγάλο κομμάτι του κεντροευρωπαϊκού πολιτισμού, οπότε θα έλεγε κανείς ότι η αποδοχή είναι ευρεία. Με σεβασμό στη ίδια τη μουσική. Παίζω πολλά χρόνια πιάνο και όμως δεν το έχω χορτάσει, είναι κάτι που δεν τελειώνει, ¨το πιάνο δεν τελειώνει ποτέ¨ σαν την απεραντοσύνη του ουρανού.
ΤΑ ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ: Υπάρχει ήδη αυτή η ´σύνθεσή´, με τα εικαστικά, πέρα από τα ρεσιτάλ, τη συνεργασία με ορχήστρες και μουσικά σύνολα, υπάρχει ένα δέσιμο με τους εικαστικούς καλλιτέχνες. Ειδικότερα όμως, στον τομέα της κλασικής μουσικής αμβλύνεται με τον κλαρινετίστα Dimitri Ashkenazy, (είναι ο γιος του μαέστρου Vladimir Ashkenazy), αλλά και μια πρόσφατη συνεργασία με τον φλαουτίστα Philip Jundt όπου ετοιμάζουμε μια ηχογράφηση εκτός των ζωντανών εμφανίσεων. Υπάρχει μια επιμονή το βάθος και την ποιότητα. Δεν μπορεί κανείς σε αυτή τη μουσική, να προσπεράσει την οξυδέρκεια, το σεβασμό, τη διεθνή απήχηση, μιας και δεν υπάρχει το φράγμα της γλώσσας και των εθνών στον τομέα αυτό και την κάνει πιο στέρεα και διαχρονική – στοιχεία που μας καθιστούν επίκαιρους, ακριβώς λόγω της σπανιότητας και της αν-επικαιρότητας τους. Με ερμηνείες που φέρνουν στο προσκήνιο τη σημασία της προσοχής και του βάθους σε μια εποχή που αναγκαστικά αυτές οι έννοιες εξοβελίζονται.
ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ: Με τον ερχομό του καλοκαιριού, locations όπως η Σαντορίνη, η Άνδρος, οι Σπέτσες, η Χίος, το Ναύπλιο είναι στο πρόγραμμα μου στην Ελλάδα.
Αρχής γενομένης η παρουσία μου για μια εμφάνιση και ηχογράφηση των λυρικών έργων του Grieg για σόλο πιάνο, στο ίδρυμα Μπελλώνια στη Σαντορίνη με την αγαστή υποστήριξη του ιδρύματος, τόσο για το γεγονός αυτό αλλά και περίπτωση της επιμέλειας και σχεδιασμού καλλιτεχνικών εκδηλώσεων στο μέλλον. Η εμπιστοσύνη του ιδρύματος Μπελλώνια αλλά η επιμέλεια μιας έκθεσης σύγχρονης φωτογραφίας στο Santorini Arts Factory έρχονται πρώτα και τα αναμένω με ενθουσιασμό.
Η Χίος είναι επόμενος σταθμός! Ένα mini-recital, στο κοινωφελές ίδρυμα Μαρία Τσάκος θα πλαισιώσει την έκθεση «Κάλλος στη Σιγή» του Κωνσταντίνου Μ. Λεμού. Είναι η ίδια έκθεση με την Σαντορίνη. Θαυμάζω το έργο του ιδρύματος Τσάκου.
Τον ερχόμενο Νοέμβριο θα δώσω ένα ρεσιτάλ στο Salzburg στο Schloss Leopoldskron και το Δεκέμβριο στο Λονδίνο στην εκκλησία St.James Piccadilly.
Το 2024 με το Dimitri Ashkenazy κλαρινετίστα, εκκινεί η περιοδεία σε πόλεις της Ελβετίας στη μουσική δωματίου με έργα Σούμαν, Φορέ, και Ντεμπυσσύ μέχρι τον Στραβίνσκι με το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών βασικό σταθμό Ιανουάριο/Φεβρουάριο του 2024.
Μεσολαβεί στη Νορμανδία, στην ιστορική πρώην κατοικία του συνθέτη Άλμπερτ Ρουσέλ (1869-1937) βρίσκεται ένα μικρό κάστρο με ένα σπάνιο κήπο-μουσείο Jardin Le Vasterival -εμπνευσμένο- που ανήκει στην Οικογένεια Sturdza, με special edition concert – διοργανώνουν κάποιες συναυλίες εκεί από καιρού εις καιρών. Σκεπτόμαστε να το εντάξουμε στο πλαίσιο των 100 χρόνων από τη γέννηση της Μαρίας Κάλλας, μιας και η ζωή της στη Γαλλία σηματοδότησε μια ολόκληρη εποχή, για εκείνη και τη Γαλλική κοινωνία. Μια χώρα που επέλεξε να ζήσει ως το τέλος της ζωής της.
Μιχάλης Τάγκας, Έλληνας κλασικός πιανίστας/μουσικός: “Η αριστεία του ταλέντου, της αφοσίωσης, του χαρισματικού καλλιτέχνη…” © Diamond Pages Magazine | September 2023 |