

Το 2023, θα αποτελέσει ένα έτος ορόσημο στην πορεία ενός σημαντικού μετασχηματισμού για τις βιομηχανίες του αθλητισμού, των μέσων ενημέρωσης και της ψυχαγωγίας, οι οποίες θα καθοδηγηθούν τόσο από τις αναδυόμενες τεχνολογίες όσο και από τις εξελισσόμενες συμπεριφορές των καταναλωτών. Επιχειρώντας μια χαρτογράφηση αυτού του νέου τοπίου, θα επιχειρήσω να επισημάνω τις τάσεις που θα δημιουργηθούν, και τη νέα προοπτική η οποία ως βασικό μοχλό της θα έχει τον τεχνολογικό παράγοντα και το περιεχόμενο.
Πως λοιπόν διαμορφώνεται αυτή η νέα πραγματικότητα;
Τα δεδομένα οδηγούν στην εξατομίκευση
Η αύξηση της απευθείας προώθησης περιεχομένου στον καταναλωτή (D2C) θα διαμορφώσει ένα περιβάλλον όπου οι αθλητικοί οργανισμοί θα έχουν έναν ακόμη μεγαλύτερο έλεγχο στα δεδομένα τους. Σε αυτό το περιβάλλον με κύριο χαρακτηριστικό την ομογενοποίηση αυτών των δεδομένων και την επακόλουθη επεξεργασία τους θα οδηγηθούμε στην παροχή μιας εξατομικευμένης εμπειρίας και παράλληλα μιας ισχυρής συνδρομητικής βάσης που θα έχει άμεσο αντίκτυπο και στο παρεχόμενο προϊόν. Παράλληλα, αυτή η εξατομικευμένη προσέγγιση θα προσφέρει στους οργανισμούς τη δυνατότητα να κατανοήσουν καλύτερα τη δυναμική με την οποία θα διαμορφώνονται οι ανάγκες του κοινού τους ώστε να ανταποκρίνονται αποτελεσματικά σε αυτές τις διαρκώς μεταβαλλόμενες συνθήκες.
Το περιεχόμενο οδηγεί τα επιχειρηματικά μοντέλα
Καθώς προχωρούμε στο 2023, ο κόσμος του αθλητισμού θα αναμετράται ολοένα και περισσότερο με τις συνέπειες της ενσωμάτωσης του περιεχομένου στη διαμόρφωση μιας επιχειρηματικής πρακτικής. Βασικοί άξονες σε αυτό το πλαίσιο είναι διασύνδεση ενός μεγάλου όγκου περιεχομένου με την ποιότητα. Ένα μεγάλο τεστ για την αξιοποίηση και δρομολόγηση περιεχομένου από τους αθλητικούς οργανισμούς απευθείας στο κοινό τους ήταν η περίοδος της πανδημίας, όπου αξιοποιώντας τεχνολογίες που βασίζονταν στο cloud επέτυχαν να απευθυνθούν σε αυτό τόσο σε κλίμακα αλλά και σε ποιότητα. Σε αυτό το πλαίσιο, με τους αθλητικούς οργανισμούς να λειτουργούν όλο και περισσότερο ως φορείς περιεχομένου, δημιουργείται η ανάγκη ένταξης στο δυναμικό τους επαγγελματιών με διαφορετικές δεξιότητες και εμπειρίες. Στο πλαίσιο αυτής της δυναμικής η ζήτηση για στελεχιακό δυναμικό που θα έχει τη δυνατότητα να επεξεργάζεται, αξιοποιεί δεδομένα από πολλά κανάλια και παράλληλα να διοχετεύει ποιοτική πληροφορία προς το κοινό θα δημιουργήσει μια ισχυρή διασύνδεση με τους αποδέκτες του περιεχομένου και ένα βιώσιμο εμπορικό μοντέλο.
Η τεχνητή νοημοσύνη ως παράγοντας εξέλιξης
Η τεχνητή νοημοσύνη (AI) αποτελεί ήδη έναν παράγοντα εκσυγχρονισμού στον αθλητικό κλάδο με το ρόλο της να επεκτείνεται ακόμη περισσότερο. Το AI, θα αποτελέσει έναν ουσιαστικό βοηθό ενσωματώνοντας ένα μεγάλο φάσμα δημιουργικών διαδικασιών φέρνοντας επανάσταση στον τρόπο με τον οποίο αναπτύσσεται και καταναλώνεται το περιεχόμενο.
Tο Metaverse
Το Metaverse, ένας εικονικός κόσμος όπου οι άνθρωποι αλληλεπιδρούν και βιώνουν ψηφιακό περιεχόμενο, είναι ακόμα στα σπάργανα. Ωστόσο, πολλοί αθλητικοί οργανισμοί ήδη διερευνούν τρόπους για να ενσωματωθούν σε διαδικτυακά παιχνίδια με κοινό μεγάλης κλίμακας, για να ενσωματώσουν νέους θαυμαστές και να προσελκύσουν τις νεότερες γενιές.
Τι είναι αυτό που διακρίνουμε λοιπόν;
Μια νέα δυναμική και τάσεις που οι αθλητικοί οργανισμοί και οι εταιρείες τεχνολογίας μπορούν να αξιοποιήσουν ώστε να φέρουν επανάσταση με τον τρόπο που οι φίλαθλοι και το κοινό εν γένει αλληλεπιδρούν με τις αγαπημένες τους ομάδες και αθλητές. Καθώς η σημασία του επιχειρείν στο πεδίο τους περιεχομένου ενισχύεται σημαντικά, οι αθλητικοί οργανισμοί που παράγουν συνεχώς περιεχόμενο υψηλής ποιότητας σε κλίμακα και αξιοποιούν πληροφορίες που βασίζονται στην ανάλυση των δεδομένων δεδομένων για να κατανοήσουν το κοινό τους, θα εξασφαλίσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε αυτόν τον συνεχώς εξελισσόμενο χώρο. Αυτές οι εξελίξεις θα επαναπροσδιορίσουν τις βιομηχανίες του αθλητισμού, των μέσων ενημέρωσης και της ψυχαγωγίας, θέτοντας τις βάσεις για ένα συναρπαστικό μέλλον που συνδυάζει τεχνολογία αιχμής με καθηλωτική εμπειρία.
Νίκος Κωνστάκης, Managing Director, OpenBet Hellas: “Sports, Media, Entertainment…Μια νέα κοινή δυναμική” | Date: 27/03/2023 © Energizing Greece Magazine | 2nd Edition March 2023 |