Σε ένα διεθνές περιβάλλον που χαρακτηρίζεται από διαρκείς αλλαγές και ανακατατάξεις, οι σύγχρονες επιχειρήσεις καλούνται να επιδείξουν ανθεκτικότητα και προσαρμοστικότητα και αξιοποιώντας τα ανταγωνιστικά τους πλεονεκτήματα, να συμβάλλουν στην ενδυνάμωση της εξωστρέφειας της οικονομίας ενισχύοντας τα θεμέλια για το νέο παραγωγικό υπόδειγμα της χώρας.
Σε αυτό το περιβάλλον, στην ΟΛΘ Α.Ε., επιδιώκουμε να λειτουργούμε ως «πύλη» ανάπτυξης και ευκαιριών για την οικονομία και την κοινωνία. Με το βλέμμα στο μέλλον, όραμα μας είναι να είμαστε κάτι περισσότερο από ένα λιμάνι. Φιλοδοξούμε να είμαστε ο κύριος πάροχος δικτύου συνδυασμένων μεταφορών πολλαπλών πυλών και λύσεων εφοδιαστικής για τα Βαλκάνια και την ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής, Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης. Στη βάση αυτή, υλοποιούμε με συνέπεια ένα ολοκληρωμένο επενδυτικό πλάνο με γνώμονα τη δημιουργία προστιθέμενης αξίας, για τους οικονομικούς, επιχειρηματικούς και κοινωνικούς εταίρους μας.
Βασικοί άξονες του επιχειρηματικού σχεδιασμού μας είναι η αναβάθμιση των υποδομών, του εξοπλισμού και των παρεχόμενων υπηρεσιών του Λιμένα Θεσσαλονίκης, με σκοπό την ανάπτυξη της συνδεσιμότητας για τη διεύρυνση της ενδοχώρας μέσω ολοκληρωμένων λύσεων συνδυασμένων μεταφορών και μέσω της δημιουργίας συνεργειών.
Πρωταγωνιστικός ρόλος στη νέα εποχή των διεθνών μεταφορών
Το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης έχει εισέλθει στην «πρώτη κατηγορία» του ευρωπαϊκού χάρτη τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, καθώς από τα τέλη του 2022 συνδέεται άμεσα, μέσω νέου εβδομαδιαίου δρομολογίου, με τα μεγαλύτερα λιμάνια της Βόρειας Ευρώπης και σημαντικά λιμάνια της Μεσογείου.
Η εξέλιξη αυτή αποτελεί ψήφο εμπιστοσύνης στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης, στις διεθνείς προοπτικές του και στον ολοκληρωμένο αναπτυξιακό σχεδιασμό που υλοποιεί με συνέπεια η ΟΛΘ Α.Ε. Ταυτόχρονα, ενισχύει τον πρωταγωνιστικό ρόλο του Λιμένα Θεσσαλονίκης στο νέο τοπίο που διαμορφώνεται παγκοσμίως στους κλάδους των μεταφορών και των logistics.
Προβλήτας 6: Ένα έργο διεθνούς εμβέλειας με ισχυρό κοινωνικοοικονομικό αποτύπωμα
Το έργο επέκτασης του Προβλήτα 6, προϋπολογισμού 150 εκατ. ευρώ, αναβαθμίζει ουσιαστικά το διεθνή ρόλο του Λιμένα Θεσσαλονίκης, παρέχοντας τη δυνατότητα απευθείας εξυπηρέτησης πλοίων εμπορευματοκιβωτίων κύριων γραμμών χωρητικότητας έως 24.000 TEU. Παράλληλα αυξάνει τη χωρητικότητα και οδηγεί σε ανάλογη αύξηση της εμπορικής δραστηριότητας του Λιμένα ενισχύοντας τον πρωταγωνιστικό του ρόλο στην εξωστρέφεια της χώρας.
Η ολοκλήρωση του έργου σηματοδοτεί την ουσιαστική αναβάθμιση της θέσης του Λιμένα της Θεσσαλονίκης στην παγκόσμια λιμενική βιομηχανία και στον κλάδο της εφοδιαστικής αλυσίδας ενισχύοντας τον πρωταγωνιστικό του ρόλο στην εξωστρέφεια της χώρας.
Επιπλέον, ιδιαίτερα ισχυρό είναι το κοινωνικοοικονομικό αποτύπωμα της σημαντικής αυτής επένδυσης. Βάσει μελέτης της Deloitte, το έργο επέκτασης του Προβλήτα 6, κατά την τριετή περίοδο υλοποίησης του, υπολογίζεται ότι δημιουργεί ετήσια έσοδα άνω των 230 εκατ. ευρώ για το οικοσύστημα του λιμένα, ενισχύει τα δημόσια έσοδα από άμεσους και έμμεσους φόρους με 35 εκατ. ευρώ ετησίως, παράγει προστιθέμενη αξία που ξεπερνά τα 90 εκατ. ευρώ ετησίως και στηρίζει άμεσα και έμμεσα τη δημιουργία περισσότερων από 3.300 θέσεις εργασίας.
Κατά τη δεκαετή περίοδο πλήρους λειτουργίας του, ο Προβλήτας 6 αναμένεται να δημιουργήσει ετήσια έσοδα 272 εκατ. ευρώ στο σύνολο της εφοδιαστικής αλυσίδας του λιμένα, να στηρίξει τα έσοδα του Δημοσίου με περισσότερα από 55 εκατ. ευρώ ετησίως και να δημιουργήσει προστιθέμενη αξία που υπερβαίνει τα 177 εκατ. ευρώ ετησίως. Επιπλέον, ιδιαίτερα σημαντική υπολογίζεται να είναι και η στήριξη του κοινωνικά κρίσιμου τομέα της απασχόλησης, καθώς αναμένεται να δημιουργηθούν περισσότερες από 4.000 άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας.
Προσήλωση στις συνδυασμένες μεταφορές
Έχοντας θέσει ως στρατηγική προτεραιότητα την ανάπτυξη της συνδεσιμότητας του Λιμένα της Θεσσαλονίκης και την περαιτέρω διεύρυνση της ενδοχώρας του, η ΟΛΘ Α.Ε. επενδύει στη δημιουργία δικτύου dry ports σε χώρες της Νοτιοανατολικής και Κεντρικής Ευρώπης.
Από το Νοέμβριο του 2020, η ΟΛΘ Α.Ε. παρέχει απευθείας σιδηροδρομική σύνδεση μεταξύ του Λιμένα της Θεσσαλονίκης και του dry port της εταιρείας στη Σόφια (Βουλγαρία) με υπηρεσία προσωρινής αποθήκευσης φορτίων και από τον Αύγουστο του 2022, η ΟΛΘ Α.Ε. προσφέρει απευθείας σιδηροδρομική σύνδεση μεταξύ του Λιμένα της Θεσσαλονίκης και της Νις (Σερβία), ικανοποιώντας τις ανάγκες της αγοράς για σύγχρονες και εξατομικευμένες λύσεις συνδυασμένων μεταφορών.
Συνολικά, η ανάπτυξη του Λιμένα στην ενδοχώρα συμβάλει στη δημιουργία ενός αποδοτικού, αξιόπιστου και περιβαλλοντικά βιώσιμου δικτύου συνδυασμένων μεταφορών, που ενισχύει τη θέση της Θεσσαλονίκης και της χώρας στο διεθνές εμπόριο.
Σημαντικές επενδύσεις σε νέο εξοπλισμό
Σημαντικό ρόλο για το μέλλον, διαδραματίζουν οι επενδύσεις σε νέο εξοπλισμό, οι οποίες ενισχύουν ακόμα περισσότερο τη διεθνή ανταγωνιστικότητα του Λιμένα και το ρόλο της Θεσσαλονίκης ως κύρια πύλη εξυπηρέτησης διεθνών εμπορικών δραστηριοτήτων για την ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων, της Νοτιοανατολικής, Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης.
Στο πλαίσιο αυτό, το 2022, η ΟΛΘ Α.Ε. παρέλαβε και έθεσε σε πλήρη επιχειρησιακή λειτουργία δύο νέες ειδικά σχεδιασμένες γερανογέφυρες (New Panamax STS Cranes), οι οποίες παρέχουν τη δυνατότητα απευθείας εξυπηρέτησης πλοίων κύριων γραμμών, χωρητικότητας έως 14.000 TEU (New Panamax), συμβάλλοντας σημαντικά στην προσέλκυση νέων γραμμών. Με την προμήθεια των δύο γερανογεφυρών, συνολικής αξίας 15,7 εκατ. ευρώ, ολοκληρώθηκε πάνω από το 80% των Υποχρεωτικών Επενδύσεων της ΟΛΘ Α.Ε. σε μηχανολογικό εξοπλισμό. Από το 2018, η εταιρεία έχει επενδύσει περισσότερα από 60 εκατ. ευρώ για τη συνολική αναβάθμιση του λιμένα.
Δυναμική ανάπτυξη της Κρουαζιέρας στη Θεσσαλονίκη
Η ανάπτυξη της κρουαζιέρας στη Θεσσαλονίκη «άνοιξε» μία επιπλέον πύλη για τον εισερχόμενο τουρισμό από τις γειτονικές βαλκανικές χώρες. Το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης έχει την τιμή να αποτελεί ζωτικό μέρος αυτής της ανάπτυξης.
Ο προορισμός γνωρίζει θεαματική ανάπτυξη στον τομέα της κρουαζιέρας με το 2023 να έχει ήδη προγραμματισμένες περίπου 70 αφίξεις, καθώς κορυφαίες εταιρείες κρουαζιέρας έχουν συμπεριλάβει τη Θεσσαλονίκη στα δρομολόγιά τους. Η σεζόν για το 2023 ξεκίνησε στις 10 Φεβρουαρίου και περίπου οι μισές αφίξεις αναμένεται να είναι αφίξεις homeporting.
Σε συνεργασία με τοπικούς, εθνικούς και διεθνείς φορείς υλοποιούμε δράσεις και συμμετέχουμε ενεργά σε διοργανώσεις και εκθέσεις για την περαιτέρω ανάπτυξη της Κρουαζιέρας προωθώντας τη Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη περιοχή ως ιδανικό προορισμό για Κρουαζιερόπλοια και επιβάτες Κρουαζιέρας στη Βόρεια Ελλάδα.
Υλοποιούμε στοχευμένες ενέργειες και πρωτοβουλίες όλοι μαζί με σκοπό την αύξηση της τουριστικής κίνησης και την ενίσχυση τόσο της τοπικής κοινότητας, όσο και της ευρύτερης περιοχής της Βόρειας Ελλάδας σε οικονομικό και κοινωνικό επίπεδο.
Στο πλαίσιο αυτό, η ΟΛΘ Α.Ε. από κοινού με τον Οργανισμό Τουρισμού Θεσσαλονίκης υλοποιεί μελέτη Εκτίμησης του Κοινωνικού και Οικονομικού Αποτυπώματος της Κρουαζιέρας για την πόλη της Θεσσαλονίκης και την ευρύτερη Μητροπολιτική Ενότητα Θεσσαλονίκης, τα πρώτα ευρήματα της οποίας είναι ιδιαίτερα ενδιαφέροντα. Με την ολοκλήρωση της μελέτης, θα αναδειχθούν συγκεκριμένα στοιχεία που συμβάλλουν στην ενίσχυση της συγκεκριμένης δραστηριότητας και στο να γίνει ελκυστικότερος ο προορισμός για τις εταιρείες και τους επιβάτες κρουαζιέρας.
Σε αναγνώριση της πολύτιμης συμβολής της, στην αναβάθμιση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος και στην ανάπτυξη του εθνικού τουρισμού μέσω της εντυπωσιακής ανάπτυξης της κρουαζιέρας στη Θεσσαλονίκη, η ΟΛΘ Α.Ε. έλαβε τιμητική διάκριση από το Υπουργείο Τουρισμού κατά τη διάρκεια εκδήλωσης με θέμα “Προορισμός 365 ημέρες Ελλάδα”, που πραγματοποιήθηκε το Ιανουάριο του 2023.
Καθώς η Θεσσαλονίκη θεωρείται αναδυόμενος σημαντικός κόμβος homeporting στις περιοχές της Ανατολικής Μεσογείου και των Βαλκανίων, λόγω των σημαντικών επενδύσεων και των θαλάσσιων και αεροπορικών υποδομών, φέτος το κορυφαίο συνέδριο κρουαζιέρας και yachting της Ελλάδας “Posidonia Sea Tourism Forum” (PSTF) θα πραγματοποιηθεί στη Θεσσαλονίκη στις 25-26 Απριλίου 2023. Συνεπώς, η Θεσσαλονίκη προσελκύοντας υψηλόβαθμα στελέχη του κλάδου αναμένεται να αναδειχθεί ως παγκόσμια πρωτεύουσα Κρουαζιέρας για 2 ημέρες.
Αθανάσιος Λιάγκος, Εκτελεστικός Πρόεδρος Δ.Σ. & Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΘ Α.Ε.: “H διεθνής οικονομική και πολιτική συγκυρία αποτελεί ευκαιρία μη-γραμμικής ανόδου για την Ελληνική οικονομία” | Date: 08/02/2023 © Energizing Greece Magazine | 2nd Edition March 2023 |