Η διαφημιστική βιομηχανία έχει ένα πρόβλημα. Σύμφωνα με τον Guardian, τουλάχιστον το 25% των ανθρώπων που βλέπουν online βίντεο είναι bots που λειτουργούν από απατεώνες.
Τα bots κοστίζουν στους διαφημιστές δισεκατομμύρια δολάρια κάθε χρόνο. Αρκετές εταιρείες έχουν αρχίσει να εργάζονται πάνω στην τεχνολογία proof-of-view (PoV), η οποία ανιχνεύει και αποκλείει τις προβολές από bots από τη διαφημιστική δαπάνη.
Η πρόσφατη σύμπραξη της Verasity με την εισηγμένη στον δείκτη Nasdaq Brightcove Marketplace έφερε και πάλι στη συζήτηση τις λύσεις διαφημιστικής τεχνολογίας που βασίζονται στο blockchain. Μιλήσαμε με τον ιδρυτή της Verasity, RJ Mark, για το τι κάνει την τεχνολογία PoV ένα απαραίτητο εργαλείο για τη διαφημιστική βιομηχανία αυτή τη δεκαετία.
Η Verasity στοχεύει στην εξάλειψη της απάτης στις διαφημίσεις ύψους 100 δισ. δολαρίων ετησίως. Η τεχνολογία Proof of View έχει υιοθετηθεί από 2 εκατομμύρια εκδότες βίντεο και διαφημιστικού περιεχομένου. Ιδού τι είχε να πει ο RJ Mark.
Τι είναι η τεχνολογία Proof Of View;
Η Proof of View είναι μια τεχνολογία που λειτουργεί ως αντίβαρο κατά των κακόβουλων και δόλιων δρόντων. Τέτοιοι παράγοντες υπάρχουν παντού στον χώρο της διαδικτυακής διαφήμισης. Οι διαφημιζόμενοι συχνά αιφνιδιάζονται όταν τους δείχνουμε ότι πάνω από το 65% όλων των προβολών βίντεο είναι χειραγωγημένες από bots.
Το PoV μετριάζει αυτόν τον κίνδυνο μέσω προηγμένων μέτρων και διασφαλίζει ότι μόνο γνήσιες και επαληθευμένες προβολές πιστώνονται σε μια καμπάνια. Οι διαφημιζόμενοι μπορούν να συνεργαστούν με πραγματικούς ανθρώπους σε ένα περιβάλλον χωρίς απάτες, ενώ οι δημιουργοί περιεχομένου απομακρύνουν τη διαφημιστική απάτη από τις πλατφόρμες τους και προσελκύουν περισσότερους διαφημιζόμενους.
Η πατενταρισμένη στις ΗΠΑ τεχνολογία PoV χρησιμοποιεί την τεχνολογία blockchain για να βελτιώσει και να ασφαλίσει σημαντικά αυτό το σύστημα. Οι λεπτομερείς αναφορές διαφημίσεων αποτελούν μόνιμη επιβεβαίωση των ισχυρισμών μας, στις οποίες οι διαφημιστές και οι δημιουργοί περιεχομένου έχουν εύκολη πρόσβαση.
Πώς η διαφημιστική τεχνολογία που βασίζεται στο blockchain βοηθά τους διαφημιστές και τους δημιουργούς περιεχομένου;
Ιστορικά, οι άνθρωποι έχουν κάνει πολύπλοκη τη χρήση του blockchain στη διαφημιστική τεχνολογία. Η καρδιά του blockchain είναι ένα ανοιχτό ledger που είναι διαφανές και αμετάβλητο. Το blockchain επιλύει τα βασικά θεμελιώδη ζητήματα της διαφάνειας και των αποκλίσεων στις αναφορές.
Ένα αμετάβλητο ledger είναι τόσο καλό όσο οι πληροφορίες που αποθηκεύει και οι προηγμένες λύσεις καταπολέμησης της απάτης «καθαρίζουν» τα δεδομένα των συναλλαγών. Μέσω του blockchain, η Verasity μπορεί να παράσχει ένα περιβάλλον εκτέλεσης που επιτρέπει στους διαφημιστές να συμφωνούν εύκολα τους όρους πληρωμής για τις διαφημίσεις που επαληθεύονται με Proof of View.
Γιατί ο χώρος αυτός θα συνεχίσει να αναπτύσσεται; Ποιο είναι το χάσμα εμπιστοσύνης;
Οι διαφημιστές, οι εκδότες και οι χρήστες στρέφονται κατά των αδιαφανών διαφημιστικών πρακτικών. Τα cookies τρίτων μερών οδηγούνται στο τέλος τους, οι εκδότες δημιουργούν walled gardens για να αυξήσουν την αξία τους, και οι χρήστες συνεχίζουν να μπλοκάρουν τις διαφημίσεις με εντυπωσιακό τρόπο.
Ο κλάδος δεν θα αναπτυχθεί χωρίς περισσότερη εμπιστοσύνη, αλλά μόλις υιοθετηθεί ευρέως το ανοιχτό ledger, αυτοί οι διαφανείς «σωλήνες» θα δουν αυξανόμενο όγκο διαφημίσεων.
Ποιες επιχειρήσεις πιστεύετε ότι θα επηρεαστούν περισσότερο;
Κάθε κλάδος που εμπλέκεται με την ψηφιακή διαφήμιση. Όσον αφορά τα συστήματα καταπολέμησης της απάτης που βασίζονται στο blockchain, θα έλεγα ότι η διαφήμιση βίντεο θα δει τη μεγαλύτερη μείωση της απάτης, αλλά η μεγαλύτερη δυνητική αγορά για το blockchain είναι η διαχείριση ψηφιακών δικαιωμάτων – ειδικά δεδομένης της αυξανόμενης εστίασης στα NFTs και το metaverse.
Συγκεκριμένα, ανυπομονούμε να συνεργαστούμε με ορισμένες από τις μεγαλύτερες εταιρείες gaming για την NFT λύση μας για μια αγορά χωρίς απάτη.
Τι συμβαίνει στον επιχειρηματικό χώρο;
Η ψηφιακή διαφήμιση αφορά επιχειρήσεις. Ως εκ τούτου, οι τάσεις που καθοδηγούνται από τους καταναλωτές θα επηρεάσουν τελικά την υιοθέτηση νέων τεχνικών διαφήμισης από τις επιχειρήσεις. Πλατφόρμες όπως το TikTok και άλλες αναδυόμενες εφαρμογές βίντεο θα απομακρύνουν πιθανότατα κάποια από τα διαφημιστικά μερίδια από πιο παραδοσιακούς χώρους όπως το YouTube.
Μέσω της συνεργασίας μας με την Brightcove Marketplace, το PoV ενσωματώνεται στη μεγαλύτερη πλατφόρμα διανομής βίντεο για επιχειρήσεις στον κόσμο. Ενώ η Brightcove μεταφέρει τις υπηρεσίες μας στη βάση της που αποτελείται από περισσότερους από 3.000 εκδότες και κανάλια προβολής βίντεο, μετά την ενσωμάτωσή μας, περίπου 30 νέοι εκδότες έχουν ήδη ενταχθεί στο οικοσύστημα της Brightcove αποκλειστικά για να αξιοποιήσουν την τεχνολογία της Verasity.
Ποιες αλλαγές βλέπετε να συμβαίνουν στον κλάδο της διαφημιστικής τεχνολογίας;
Βλέπουμε ήδη εμφανώς θετικές τάσεις ανάπτυξης της αγοράς και του εμπορικού μας σήματος παράλληλα. Για παράδειγμα, οι χρήστες θα είναι πρόθυμοι να εξερευνήσουν την τεχνολογία μάρκετινγκ χωρίς cookies που σταματά τις προσπάθειες χειραγώγησης των δεδομένων των χρηστών.
Η ενσωμάτωση της τεχνολογίας ledger θα σήμαινε περαιτέρω εξορθολογισμό της αλυσίδας εφοδιασμού της διαφήμισης. Σε ένα τέτοιο σενάριο, βλέπουμε τους εαυτούς μας να ενδυναμώνουν πιο έντονα τα ενδιαφερόμενα μέρη με έναν διαφημιστικό χώρο χωρίς απάτες, με αυξημένη ρευστότητα και καλύτερα αποτελέσματα.
Πηγή: Value Walk