Το τελευταίο αεροσκάφος Airbus A380 superjumbo που βγήκε από τη γραμμή συναρμολόγησης παραδόθηκε στην αεροπορική εταιρεία Emirates, σηματοδοτώντας το τέλος ενός από τα πιο φιλόδοξα αλλά εν τέλει δαπανηρά αεροπορικά πρότζεκτ της Ευρώπης, δήλωσαν οι εταιρείες την Πέμπτη 16 Δεκεμβρίου.
Ήταν το 123ο A380 που εισήλθε στο στόλο της Emirates – μακράν ο μεγαλύτερος στόλος από αυτά τα τεράστια διώροφα αεροσκάφη που μπορούν να μεταφέρουν από 500 έως 850 άτομα και προσφέρουν ιδιωτικές σουίτες και ντους εντός της καμπίνας.
Αλλά παρά τις ενθουσιώδεις κριτικές των επιβατών μετά την έναρξη των εμπορικών πτήσεων το 2007, οι περισσότερες αεροπορικές εταιρείες δυσκολεύονταν να …γεμίσουν το αεροπλάνο, καθιστώντας τις οικονομικές προοπτικές για τη λειτουργία του τετρακινητήριου μεγαθήριου μη βιώσιμες.
Η Airbus «τράβηξε την πρίζα» από το πρόγραμμα το 2019, παραδεχόμενη ότι το ποντάρισμά της στη ζήτηση για τεράστια αεροπλάνα που συνδέουν μερικούς παγκόσμιους κόμβους απέτυχε να αποδώσει.
Κατασκευάστηκαν μόνο 251 A380, σε σύγκριση με τις εκτιμήσεις που έλεγαν ότι έπρεπε να πωληθούν τουλάχιστον 400 για να ανακτήσει η Airbus το κόστος επένδυσης και παραγωγής των περίπου 25 δισεκατομμυρίων ευρώ.
Ωστόσο, η Emirates, με έδρα το Ντουμπάι, επέμεινε ότι θα διατηρήσει τα αεροπλάνα για τις πτήσεις μεγάλων αποστάσεων, οι οποίες εξυπηρετούν πολλά αεροδρόμια που ήδη περιορίζονται από τον περιορισμένο αριθμό χρονοθυρίδων (terminal slots).
«Μας έδωσε την ευκαιρία να επαναπροσδιορίσουμε την ταξιδιωτική εμπειρία, να εξυπηρετήσουμε αποτελεσματικά τη ζήτηση σε αεροδρόμια με περιορισμένες χρονοθυρίδες, και να ενισχύσουμε την ανάπτυξη του δικτύου μας», δήλωσε ο επικεφαλής της Emirates, Tim Clark.
Η Airbus επέστρεψε στα κέρδη φέτος, αφότου η πανδημία του Covid ώθησε τις αεροπορικές εταιρείες παγκοσμίως να παγώσουν τις παραγγελίες νέων αεροσκαφών. Η εταιρεία προβλέπει ισχυρή ζήτηση για τα δημοφιλή και πιο οικονομικά αποδοτικά αεροσκάφη A320, καθώς και για τα αεροσκάφη ευρείας ατράκτου A350.
Πηγή: Times of Malta