Από την αυγή του ανθρώπου, κάθε γενιά είχε τους δικούς της επιτυχημένους νέους επιχειρηματίες, από τη γεωπόνο Eliza Lucas Pinckney (19ος αιώνας) έως τον ιδρυτή της Apple Steve Jobs (20ος αιώνας). Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι οι Millennials, γνωστοί και ως Generation Y, έχουν κάνει το ίδιο, δημιουργώντας το δικό τους εισόδημα με καινοτόμους τρόπους. Για πολλά από αυτά τα λαμπερά αστέρια, αυτό σημαίνει ότι επιδιώκουν την επιχειρηματικότητα ως μέσο για να αφήσουν το στίγμα τους στον κόσμο.
Ιδού παραδείγματα επιτυχημένων νέων επιχειρηματιών.
Εμπνευσμένοι είτε από την οικογένεια και το περιβάλλον τους, είτε από την επιθυμία να περάσουν καλά, αυτοί οι νέοι επιχειρηματίες έχουν εισέλθει με φιλοδοξίες στον επιχειρηματικό στίβο.
Hart Main
Στην ηλικία των 13 ετών, ο Hart Main είχε την ιδέα για τα ανδροπρεπή αρωματικά κεριά, αφότου έκανε πλάκα με την αδελφή του για τα κοριτσίστικα αρωματικά κεριά που πουλούσε για έναν έρανο στο σχολείο. Στη συνέχεια, όμως, αναθεώρησε αυτό που τότε νόμιζε ότι ήταν αστείο.
Ο Hart και οι γονείς του συνεισέφεραν κάποια χρηματικά ποσά για να ξεκινήσουν την επιχείρηση και εργάστηκαν από κοινού για την ανάπτυξη των κεριών, που ονομάστηκαν ManCan. Υιοθετώντας ένα απλό και αρρενωπό μοτίβο, τα κεριά ManCan – με διαθέσιμα αρώματα όπως Campfire, Bacon, Sawdust, Fresh Cut Grass και Grandpa’s Pipe – κατασκευάστηκαν χρησιμοποιώντας τσίγκινα κουτιά σούπας.
Τα κεριά του Hart διατίθενται σε καταστήματα σε κάθε πολιτεία των ΗΠΑ, με πωλήσεις που υπερβαίνουν εξαψήφια νούμερα ετησίως. Ανταποδίδοντας στην κοινότητα, ο Hart δωρίζει μέρος από κάθε πώληση σε συσσίτια στο Οχάιο, την Πενσυλβάνια, τη Δυτική Βιρτζίνια και το Μίσιγκαν.
Charlotte Fortin
Η Charlotte ήταν μια νεαρή απόφοιτος λυκείου που ακολούθησε τα επιχειρηματικά βήματα του πατέρα και του παππού της όταν αποφάσισε να ανοίξει τη δική της επιχείρηση, το Wound Up.
Εμπνευσμένη από κάποιες μικρές και εκλεκτικές μπουτίκ στην Καλιφόρνια, το Wound Up άνοιξε για να είναι ένα κατάστημα γυναικείων ενδυμάτων που απευθυνόταν σε γυναίκες ηλικίας 18 έως 40 ετών.
Το εμπόρευμα του καταστήματος περιλαμβάνει μπλούζες, σορτς, φούστες και φορέματα. Η Fortin λέει ότι η έναρξη μιας επιχείρησης την ώθησε να μεγαλώσει και να γίνει πολύ πιο υπεύθυνη και συνειδητοποιημένη.
Η συμβουλή της: Η αποτυχία και ο φόβος της αποτυχίας δεν πρέπει να είναι το τέλος του επιχειρηματικού σας ταξιδιού. Αντίθετα, επιτρέψτε στην αποτυχία να σας παρακινήσει και χρησιμοποιήστε την ως καταλύτη για να βελτιώσετε τη στρατηγική σας.
Caine Monroy
Ο Caine ήταν μόλις εννέα ετών όταν ξεκίνησε το δικό του αυτοσχέδιο …λούνα παρκ από χαρτόνια μέσα στο κατάστημα ανταλλακτικών αυτοκινήτων του πατέρα του στο ανατολικό Λος Άντζελες.
Ο μοναδικός πελάτης της λέσχης, που θαύμαζε την ιδιοφυή ικανότητα του Caine να δημιουργεί κάτι από το τίποτα, αποφάσισε να στρέψει τα φώτα της δημοσιότητας σε αυτό το δημιούργημα με την ελπίδα να συγκεντρώσει χρήματα για το κολέγιο του Caine. Ανέβασε μια ταινία μικρού μήκους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και σύντομα, το …παιχνιδάδικο από χαρτόνια του Caine έγινε διεθνώς γνωστό, με αναφορές σε ειδησεογραφικές εκπομπές και κανάλια όπως το ABC World News, το Good Morning America και το MSNBC.
Η κίνηση δημιούργησε περισσότερους πελάτες από όσους μπορούσε να διαχειριστεί το κατάστημα ανταλλακτικών αυτοκινήτων, με τους πελάτες να περιμένουν για τέσσερις ώρες ή και περισσότερο. Δεν είναι γνωστό πόσα κέρδη έβγαλε το Caine’s Arcade, αλλά το ταμείο για την υποτροφία συγκέντρωσε περισσότερα από 200.000 δολάρια. Το Caine’s Arcade γέννησε ένα κίνημα, το οποίο οδήγησε στη δημιουργία του Imagination Foundation, ενός μη κερδοσκοπικού οργανισμού που έχει σχεδιαστεί για να ενθαρρύνει τη δημιουργικότητα και την επιχειρηματικότητα των παιδιών. Το πιο σημαντικό είναι ότι το Caine’s Arcade πυροδότησε ένα καινοτόμο πνεύμα μέσα στα παιδιά σε όλο τον κόσμο.
Jack Kim
Ο Jack Kim ήταν έφηβος στο Σηάτλ όταν ίδρυσε την Benelab, μια μηχανή αναζήτησης που παράγει δωρεές. Ο Kim έφτιαχνε μηχανές αναζήτησης στο παρελθόν και γρήγορα έμαθε τη δύναμη μιας μηχανής αναζήτησης για τη δημιουργία εσόδων από μικρή επισκεψιμότητα.
Σύμφωνα με τον Kim, η αποστολή της μηχανής αναζήτησης είναι «να κάνει τη φιλανθρωπία εύκολη και πιο προσιτή».
Ο Kim στρατολόγησε συμμαθητές του για να συμμετάσχουν στην ομάδα αυτής της «μη κερδοσκοπικής οργάνωσης με μια ατμόσφαιρα νεοφυούς επιχείρησης». Όλα τα έσοδα από τις διαφημίσεις της Benelab δωρίζονται σε φιλανθρωπικές οργανώσεις, καθιστώντας την την πρώτη μηχανή αναζήτησης που το κάνει αυτό.
Willow Tufano
Όταν η Φλόριντα χτυπήθηκε σκληρά από την ύφεση και τα σπίτια που κάποτε πωλούνταν για 100.000 δολάρια δίνονταν σε δημοπρασίες για 12.000 δολάρια, η 14χρονη τότε Willow Tufano αποφάσισε να εκμεταλλευτεί την ευκαιρία και να αγοράσει ένα σπίτι.
Συμβουλευόμενη τη μεσίτρια μητέρα της, της παρουσίασε την ιδέα της αγοράς ενός σπιτιού, στην οποία η μητέρα της απάντησε προσφέροντας την πλήρη υποστήριξή της. Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι για την Tufano δεν της ήταν άγνωστος ο κόσμος των ακινήτων. Στο παρελθόν είχε βγάλει χρήματα καθαρίζοντας εγκαταλελειμμένα σπίτια και πουλώντας ακίνητα που είχαν απομείνει στο Craigslist.
Με τη βοήθεια της μητέρας της, η Willow αγόρασε ένα σπίτι για 12.000 δολάρια, το ανακαίνισε και, σε λιγότερο από ένα χρόνο, το νοίκιασε για 700 δολάρια το μήνα. Πρόκειται για μια εντυπωσιακή περίοδος απόσβεσης περίπου 17 μηνών.
Garrett Gee
Ο Garrett Gee μετέτρεψε μια τυχερή μαντεψιά σε επιχειρηματική ευκαιρία όταν το iPad 2 ήταν έτοιμο να κυκλοφορήσει.
Τότε φοιτητής πανεπιστημίου, ο Garrett μάντεψε ότι μόλις κυκλοφορούσε το iPad 2, σύντομα θα υπήρχε κάπου μια δημοσίευση σε ιστολόγιο που θα απαριθμούσε τις 10 κορυφαίες εφαρμογές για τη συσκευή. Αφού αναγνώρισε ότι θα έπρεπε να υπάρχει πιο εύχρηστο και λιγότερο δυσκίνητο λογισμικό και εφαρμογές κωδικών QR, έθεσε ως αποστολή του να είναι ο πρώτος που θα προσέφερε ένα τέτοιο προϊόν κατάλληλο για το iPad 2.
Έδωσε γρήγορα το iPad 2 στα χέρια του προγραμματιστή του iOS και μετά από δύο άγρυπνες νύχτες, είχε πετύχει τον στόχο του. Η εικασία του σχετικά με την ανάρτηση στο ιστολόγιο ήταν επίσης σωστή. Χάρη στη σκληρή δουλειά του, κατάφερε να μπει σε αυτή τη λίστα.
Επιστράτευσε δύο συμμαθητές του για να ξεκινήσει τη Scan τον Φεβρουάριο του 2011. Αφού απορρίφθηκε από τους επενδυτές επιχειρηματικών κεφαλαίων του Shark Tank, η Scan εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους 7 εκατομμυρίων δολαρίων από την Entree. Το 2014, ο Gee πούλησε τη Scan στο Snapchat έναντι 54 εκατομμυρίων δολαρίων.
Cameron Johnson
Ο Cameron Johnson ξεκίνησε σε ηλικία εννέα ετών, δημιουργώντας προσκλήσεις για τη γιορτινή συγκέντρωση των γονιών του. Δύο χρόνια αργότερα, ο Johnson είχε βγάλει χιλιάδες δολάρια πουλώντας κάρτες μέσω της εταιρείας του με την επωνυμία Cheers and Tears.
Σε ηλικία 12 ετών, πλήρωσε 100 δολάρια για τα 30 Beanie Babies της αδελφής του και τα πούλησε στο eBay για 10 φορές περισσότερα από όσα πλήρωσε. Στη συνέχεια αγόρασε τις κούκλες απευθείας από τον κατασκευαστή και έβγαλε κέρδος 50.000 δολάρια σε λιγότερο από ένα χρόνο. Χρησιμοποίησε αυτά τα χρήματα για να ξεκινήσει μια επιχείρηση στο Διαδίκτυο που απέφερε 3.000 δολάρια το μήνα σε διαφημιστικά έσοδα. Μέχρι να γίνει 15 ετών, είχε δημιουργήσει άλλες επιχειρήσεις με συνολικά έσοδα 300.000 έως 400.000 δολάρια το μήνα.
Catherine Cook
Η δεκαπεντάχρονη Catherine Cook και ο κατά έντεκα χρόνια μεγαλύτερός της αδελφός κοιτούσαν μια σχολική επετηρίδα και σκέφτηκαν ότι θα ήταν καλή ιδέα να δημιουργήσουν έναν ιστότοπο κοινωνικής δικτύωσης που να βασίζεται σε μια διαδικτυακή έκδοση της επετηρίδας ενός ατόμου.
Αναζητώντας έμπνευση από τον αδελφό της, ο οποίος είχε ξεκινήσει με επιτυχία τις νεοσύστατες επιχειρήσεις EssayEdge.com και ResumeEdge.com, ίδρυσε το MyYearbook. Αργότερα το MyYearbook συγχωνεύτηκε με έναν ιστότοπο που υποστηρίζεται από διαφημίσεις και επιτρέπει στους χρήστες να δημοσιεύουν και να συμπληρώνουν online κουίζ.
Μέχρι το 2006, ο ιστότοπος συγκέντρωσε 4,1 εκατομμύρια δολάρια σε χρηματοδότηση επιχειρηματικών κεφαλαίων. Ο ιστότοπος απέκτησε γρήγορα φήμη, προσελκύοντας εκατομμύρια επισκέπτες, αποκτώντας εκατομμύρια μέλη και εξασφαλίζοντας διαφημιστές όπως η Disney και το ABC. Το 2011, το ισπανόφωνο δίκτυο κοινωνικών μέσων Quepasa πλήρωσε 100 εκατομμύρια δολάρια για να εξαγοράσει το MyYearbook.
Ashley Qualls
Οκτώ δολάρια ξεκίνησαν το ταξίδι της Qualls που την οδήγησε να κερδίζει περισσότερα από 70.000 δολάρια το μήνα σε έσοδα.
Όταν το MySpace ήταν δημοφιλές, οι άνθρωποι έκαναν κομπλιμέντα στην Qualls για τα σχέδια της σελίδας της στο MySpace. Δημοσίευσε τα σχέδια στο διαδίκτυο για να τα αγοράσει ο κόσμος, και αυτό την οδήγησε σε έσοδα 70.000 δολαρίων το μήνα με επτά εκατομμύρια μηνιαίους επισκέπτες. Έβγαλε τόσα πολλά χρήματα που εγκατέλειψε το σχολείο για να αφιερώσει το χρόνο της στην επιχείρησή της. Της προσφέρθηκαν 1,5 εκατομμύριο δολάρια για την εξαγορά της επιχείρησής της, αλλά απέρριψε την προσφορά.
Fraser Doherty
Σε ηλικία 14 ετών, ο Doherty άρχισε να φτιάχνει μαρμελάδες από τις συνταγές της γιαγιάς του.
Καθώς η φήμη διαδόθηκε, άρχισε να λαμβάνει περισσότερες παραγγελίες από όσες είχε χρόνο να καλύψει. Παράτησε το σχολείο και νοίκιασε ένα εργοστάσιο για λίγες ημέρες κάθε μήνα. Το 2007, ένα κορυφαίο σούπερ μάρκετ του Ηνωμένου Βασιλείου προσέγγισε τον Doherty για να πουλήσει τις μαρμελάδες του, με αποτέλεσμα τα προϊόντα του να αποκτήσουν χώρο στα ράφια 184 καταστημάτων. Μέχρι το 2007, η εταιρεία του είχε πωλήσεις ύψους 750.000 δολαρίων. Έκτοτε, η εταιρεία του συνέχισε να αναπτύσσεται σε όλη την Ευρώπη.
Επιτυχημένοι νέοι επιχειρηματίες: Just Follow…
Τι είναι ένας νέος επιχειρηματίας;
Ο νέος επιχειρηματίας είναι ένα παιδί ή ένας νέος ενήλικας που αναλαμβάνει κινδύνους για να ξεκινήσει και να λειτουργήσει μια επιχείρηση ή που βρίσκει νέους τρόπους για να δραστηριοποιείται επιχειρηματικά καλύτερα. Είναι ο τύπος του ατόμου που εντοπίζει και επιδιώκει τις ευκαιρίες χωρίς να επιτρέπει στους κινδύνους να γίνουν εμπόδια.
Πώς γίνεσαι νέος επιχειρηματίας;
Αν είστε παιδί ή νεαρός ενήλικας, σκεφτείτε ποιες ευκαιρίες υπάρχουν που δεν έχουν αξιοποιηθεί και σκεφτείτε την αξία που θα μπορούσε να προκύψει αν τις επιδιώκατε. Θα μπορούσατε επίσης να σκεφτείτε πώς μπορείτε να επαναχρησιμοποιήσετε αυτό που ήδη υπάρχει. Αναπτύξτε ένα σχέδιο, αναφέροντας την ευκαιρία, τη δική σας απάντηση στην ευκαιρία και τα σχέδιά σας για την εκτέλεση. Συγκεντρώστε πόρους, όπως χρήματα, εργασία και προμήθειες, ή ζητήστε βοήθεια από έναν ενήλικα που μπορεί να συγκεντρώσει αυτούς τους πόρους για εσάς. Μη φοβάστε να ζητήσετε βοήθεια ή να μάθετε από άλλους που έχουν επιτύχει στην επιχειρηματικότητα. Κυρίως, μη φοβάστε την αποτυχία. Χρησιμοποιήστε την ως μάθημα μάθησης και συνεχίστε προς την αποστολή σας.
Ποιοι είναι μερικοί από τους πιο επιτυχημένους σημερινούς νέους επιχειρηματίες;
Πιθανώς ένας από τους πιο διάσημους και επιτυχημένους νέους επιχειρηματίες είναι ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ, ο οποίος στα 19 του χρόνια συνίδρυσε το Facebook. Στην κορυφή της λίστας βρίσκονται επίσης ο Dustin Moskovitz, συνιδρυτής του Facebook, και οι Evan Spiegel και Bobby Murphy, συνιδρυτές του Snapchat. Δεν θα φτάσουν όλοι οι νέοι επιχειρηματίες στην κατάσταση του Facebook ή του Snapchat, αλλά η επιτυχία κατακτιέται παρ’ όλα αυτά.
Μπορεί ένας 12χρονος να έχει δική του επιχείρηση;
Δεν υπάρχει όριο ηλικίας για να γίνει κάποιος επιχειρηματίας – κι έτσι, ένας 12χρονος μπορεί να γίνει επιχειρηματίας. Ωστόσο, υπάρχει μια ηλικιακή προϋπόθεση για τη σύσταση νομικής επιχειρηματικής οντότητας στις Ηνωμένες Πολιτείες. Βάσει του δικαίου των συμβάσεων, ένα άτομο πρέπει να είναι τουλάχιστον 18 ετών για να ιδρύσει μια νόμιμη επιχείρηση. Ευτυχώς, οι γονείς και οι κηδεμόνες μπορούν να υποβάλουν αίτηση εκ μέρους των ανήλικων παιδιών.
Ποιος είναι ο νεότερος ιδιοκτήτης μεγάλης εταιρείας;
Σε ηλικία 15 ετών, η Hillary Yip είναι η νεότερη διευθύνουσα σύμβουλος στον κόσμο. Ίδρυσε και διευθύνει την MinorMynas, μια διαδικτυακή εκπαιδευτική πλατφόρμα για παιδιά. Ξεκίνησε το ταξίδι της στην επιχειρηματικότητα σε ηλικία 10 ετών, ασχολούμενη με τον τομέα της τεχνολογίας, και τώρα κάθεται στο ίδιο τραπέζι με μερικές από τις πιο γνωστές ιδιοφυΐες της τεχνολογίας στον κόσμο.
Είναι προφανές από τις ιστορίες αυτών των νέων ανθρώπων ότι η επιχειρηματικότητα δεν είναι μια προσπάθεια που ταιριάζει σε όλους.
Περιλαμβάνει την πίστη στις δυνατότητες των ιδεών και την υλοποίησή τους.
Αυτοί οι νέοι επιχειρηματίες, που εμπνέονται από την οικογένεια, τους ακαδημαϊκούς, τις κοινωνικές τάσεις και τα γεγονότα, έχουν ένα κοινό: βρήκαν μια ευκαιρία και την εκμεταλλεύτηκαν. Και αυτό είναι το πνεύμα της επιχειρηματικότητας.
Πηγή: Investopedia
You could read more about As Done by the Best Here, about World Excellence Here , about Growth Path Explorer Here