Αν παρακολουθήσετε μια συνάντηση της ομάδας διαχείρισης εσόδων ενός ξενοδοχείου, μπορεί να νομίσετε ότι οι συμμετέχοντες στη συνάντηση μιλούν μια άλλη γλώσσα. Ακρωνύμια, συντομογραφίες, μετρήσιμα μεγέθη και εξειδικευμένη ορολογία.
Πληρότητα: Το ποσοστό των δωματίων που είναι κατειλημμένα κατά τη διάρκεια μιας δεδομένης χρονικής περιόδου. Για παράδειγμα, εάν το ξενοδοχείο σας διαθέτει 80 δωμάτια και 71 από αυτά ήταν κατειλημμένα χθες το βράδυ, τότε η χθεσινή πληρότητα ήταν 88,75%.
Πληρότητα = Πωληθέντα δωμάτια / Συνολικός αριθμός δωματίων
ADR: Το ADR, ή μέση ημερήσια τιμή (Average Daily Rate), είναι απλώς η μέση τιμή που δίδεται κατά τη διάρκεια μιας δεδομένης χρονικής περιόδου. Για παράδειγμα, εάν ένα ξενοδοχείο έκλεισε 71 δωμάτια χθες το βράδυ και τα συνολικά έσοδα από τα δωμάτια ήταν 6.745 δολάρια, τότε το ADR της χθεσινής νύχτας ήταν 95 δολάρια.
ADR = Συνολικά έσοδα δωματίων / Νύχτες δωματίων που πωλήθηκαν
RevPAR: Συντομογραφία για τα Έσοδα ανά Διαθέσιμο Δωμάτιο (Revenue Per Available Room). Το μέγεθος αυτό υπολογίζεται πολλαπλασιάζοντας το ποσοστό πληρότητας με τη μέση ημερήσια τιμή (ADR). Για παράδειγμα, εάν η πληρότητα ήταν 88,75% και το ADR ήταν 95 δολάρια, τότε το RevPAR σας θα ήταν 85,31 δολάρια.
RevPAR = ADR x ποσοστό (%) πληρότητας
Δείκτης RevPAR: Το RevPAR είναι ένα εξαιρετικό μέγεθος για να προσδιορίσετε πώς τα πάει ένα ξενοδοχείο σήμερα σε σχέση με χθες ή σε σύγκριση με πέρυσι. Αλλά τι γίνεται με την απόδοση του ξενοδοχείου σε σχέση με την αγορά; Ο δείκτης RevPAR συγκρίνει το RevPAR ενός ξενοδοχείου με το RevPAR ενός συνόλου άλλων ξενοδοχείων.
Δείκτης RevPAR = RevPAR του ξενοδοχείου / Συνολικό RevPAR του δείγματος
CPOR: Πρόκειται για το μέγεθος που δείχνει το κόστος ανά κατειλημμένο δωμάτιο (Cost Per Occupied Room) και υπολογίζεται προσθέτοντας όλα τα έξοδα που σχετίζονται με ένα δωμάτιο που έχει κρατηθεί, συμπεριλαμβανομένης της καθαριότητας, των υπηρεσιών κοινής ωφέλειας, του πλυντηρίου κλπ.
Compset: Πρόκειται για μια ομάδα περίπου 4-8 ξενοδοχείων που το ξενοδοχείο σας θεωρεί ως στενούς ανταγωνιστές (Competitive Set). Συνήθως, τα ξενοδοχεία Compset βρίσκονται στην ίδια περιοχή, προσφέρουν παρόμοιες ανέσεις και πουλάνε σε παρόμοιες τιμές.
Κλίμακες αλυσίδας: Υπάρχουν πολλά ξενοδοχειακά brands στην αγορά σήμερα. Οι κλίμακες αλυσίδας (chain scales) της Smith Travel Research τα οργανώνουν σε ποιοτικές ταξινομήσεις που αντιπροσωπεύουν περίπου το ίδιο επίπεδο υπηρεσιών και ανέσεων. Οι κλίμακες αλυσίδας είναι οι εξής: Luxury, Upper Upscale, Upscale, Upper Midscale και Economy. Για παράδειγμα, η αλυσίδα Four Seasons ανήκει στην κατηγορία Luxury, η Residence Inn είναι Upscale και η Econo Lodge είναι Economy.
You could read more about Diamond Pages Here, about Eclectic Hospitality Here