Στις 13 Αυγούστου 2020, η Epic Games κήρυξε πόλεμο στην Apple. Η Epic κυκλοφόρησε μια ενημέρωση για το Fortnite, το παιχνίδι blockbuster που τρέχει σε συστήματα iOS, παραβιάζοντας ρητά έναν από τους ιερούς κανόνες του App Store: ότι οι αγορές εντός εφαρμογής πρέπει να χρησιμοποιούν το σύστημα πληρωμών της Apple και μόνο αυτό.
Η Apple αντέδρασε αμέσως, αποκλείοντας το Fortnite από το App Store και εμπόδισε εκατομμύρια χρήστες iPhone να έχουν πρόσβαση σε ένα από τα πιο δημοφιλή παιχνίδια στον πλανήτη – αν όχι το πιο δημοφιλές. Δεν ήταν έκπληξη. Τόσο πολύ που η Epic είχε ήδη προετοιμάσει την αντεπίθεσή της: όλα τα έγγραφα για την υποβολή αγωγής εναντίον της Apple και μια καμπάνια μάρκετινγκ που βασιζόταν στην αναπαράσταση, με χαρακτήρες από το Fortnite, του εμβληματικού διαφημιστικού «1984» της Apple.
Σε σκηνοθεσία του βραβευμένου σκηνοθέτη Ridley Scott, το πρωτότυπο «1984» ήταν ένα είδος οπτικοακουστικού μανιφέστου εναντίον της IBM, της “big tech” εταιρείας της δεκαετίας του 1980. Εκείνη την εποχή, η Apple ήταν ένα είδος Δαβίδ που προσπαθούσε να ανατρέψει έναν Γολιάθ ντυμένο με μπλε πουκάμισο και εξοπλισμένο με υπολογιστές ανοιχτού γκρι χρώματος. Σαράντα χρόνια αργότερα, η Apple είναι μεγαλύτερη από ό,τι θα ονειρευόταν ποτέ η IBM: μια εταιρεία τρισεκατομμυρίων δολαρίων. Από Δαβίδ, έγινε Γολιάθ.
Η Epic κατηγορεί την Apple ότι κάνει κατάχρηση της δύναμης της μονοπωλώντας τη διανομή των εφαρμογών στο iOS και χρεώνοντας προμήθεια 30% για οποιαδήποτε αγορά εντός του App Store. Η Epic ζητά το δικαίωμα να χρησιμοποιεί τον δικό της τρόπο πληρωμής σε αγορές που σχετίζονται με το Fortnite για συστήματα iOS και επίσης να διανέμει το παιχνίδι απευθείας στους χρήστες, χωρίς να χρειάζεται να περάσει από το App Store.
Η επιτυχία του Fortnite δικαιολογεί τις φιλοδοξίες της Epic. Τα έγγραφα που παρουσιάστηκαν στο δικαστήριο έδειξαν ότι τα πρώτα δύο χρόνια, το παιχνίδι απέδωσε 9 δισεκατομμύρια δολάρια – παρότι είναι ένα δωρεάν παιχνίδι – με τα έσοδα να προέρχονται από την πώληση εικονικών αντικειμένων (όπως ρούχα για τους χαρακτήρες) και πληρωμές για αποκλειστικό περιεχόμενο.
Το Fortnite είναι τόσο μεγάλο που άλλαξε τη φύση και τα σχέδια της Epic. Η εταιρεία ξεκίνησε ένα κατάστημα ηλεκτρονικών παιχνιδιών για να ανταγωνιστεί το Steam της Valve, που αποτελεί σημείο αναφοράς για τα παιχνίδια για υπολογιστές, και έχει ήδη ξοδέψει περισσότερα από 11 εκατομμύρια δολάρια προσφέροντας παιχνίδια δωρεάν για να προσελκύσει παίκτες-καταναλωτές. Τώρα, η Epic θέλει να κάνει το ίδιο με το iOS.
Στην πραγματικότητα, η συζήτηση αφορά εάν το App Store είναι επιχείρηση, οπότε μπορεί να χαρακτηριστεί ως μονοπώλιο ή εάν είναι εγγενές χαρακτηριστικό της «εμπειρίας χρήστη» του iOS / iPhone. Υπάρχουν πειστικά επιχειρήματα και από τις δύο πλευρές.
Η Epic υποστηρίζει ότι η πολιτική της Apple βλάπτει τον ανταγωνισμό της αγοράς και, κατά συνέπεια, τους χρήστες iOS, ενώ ταυτόχρονα αποφέρει δισεκατομμύρια δολάρια στην Apple – ένας εξωτερικός σύμβουλος υπολόγισε το περιθώριο κέρδους του App Store στο 78%, ένα πολύ υψηλό ποσοστό ακόμη και για τα πρότυπα της Apple. Επομένως, θα δημιουργηθεί ένα μονοπώλιο.
Η Apple υπερασπίζεται τον εαυτό της λέγοντας ότι η προμήθεια 30% υπήρχε ήδη πριν από το App Store και ότι το ύψος της παρέμεινε σταθερό και μετά την κυκλοφορία του. Όσον αφορά την αποκλειστικότητα του App Store, η εταιρεία ισχυρίζεται ότι το μερίδιο αγοράς του iOS είναι μικρό και ότι αυτό το αποκλειστικό μοντέλο ηλεκτρονικού καταστήματος εγγυάται μεγαλύτερη ασφάλεια, απόρρητο και αξιοπιστία. Τέλος, η Apple λέει ότι παρά όλα αυτά, το App Store κατέστησε δυνατή την ίδρυση ή την επέκταση χιλιάδων εταιρειών και επιχειρήσεων μέσω του iOS – όπως είναι και ήταν πάντα.
Ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα της δίκης, αυτή η ιστορία δεν θα τελειώσει εκεί. Τα τελευταία χρόνια, σε μια σαφή προσπάθεια να ελαφρύνει την πίεση από συνεργάτες/ανταγωνιστές και ρυθμιστικές αρχές, η Apple έχει κάνει μικρές παραχωρήσεις στο επιχειρηματικό της μοντέλο.
Πηγή: labsnews.com
You could read more about Diamond Pages Here