Με την ουσιαστική και γνήσια επικοινωνία στο επίκεντρο, το Lipton «τρέχει» την πρωτοβουλία #ProjectUnLonely φέρνοντας στο προσκήνιο το παγκόσμιο ζήτημα της κρυμμένης μοναξιάς και ενθαρρύνοντας τους ανθρώπους να δημιουργούν ποιοτικές διασυνδέσεις κάθε μέρα.
Σε αυτή την πρωτοβουλία, που ξεκίνησε μέσα στην περίοδο των Χριστουγέννων, προστέθηκε και ο life coach Παναγιώτης Φάσσας. Ο Παναγιώτης Φάσσας είναι Millennial Success Coach, εξειδικευμένος εκπαιδευτής νευρογλωσσικού προγραμματισμού, high performance coach και ειδικός στρατηγικής παρέμβασης. Μέσα από την αρθρογραφία του που φιλοξενείται στο gogreen.gr, ανακαλύπτουμε απλούς και πολύ αποτελεσματικούς τρόπους για να αναπτύξουμε την συναισθηματική μας νοημοσύνη, ώστε να βελτιώσουμε την ποιότητα της ζωής μας. Μέσα από αναλύσεις που μας εξηγούν πως διαμορφώνονται τα συναισθήματα μας μπορούμε να τα κατανοήσουμε καλύτερα και να εφαρμόζουμε πρακτικές ασκήσεις πιο εύκολα και αποτελεσματικά.
«Στη μάχη μας κατά της μοναξιάς, ένας από τους μεγαλύτερους συμμάχους που μπορούμε να έχουμε είναι η συναισθηματική νοημοσύνη. Η συναισθηματική νοημοσύνη είναι η ικανότητα να αναγνωρίζουμε και να κατανοούμε τα συναισθήματα μας και των άλλων, να τα διαχειριζόμαστε, να διαχειριζόμαστε τις σχέσεις μας με τους άλλους και να μπορούμε να παρακινήσουμε τον εαυτό μας να αναλάβει δράση», γράφει χαρακτηριστικά ο Π. Φάσσας εξετάζοντας το πρώτο και σημαντικότερο πεδίο για την καταπολέμηση της «κρυμμένης μοναξιάς».
Ένα ακόμα σημαντικό θέμα που θίγει ο life coach στην αρθρογραφία του είναι το φαινόμενο της άμεσης ικανοποίησης και ο φόβος της απόρριψης, της αλλαγής και της αποτυχίας.
«Σας έχει τύχει ποτέ να θέλετε να κάνετε κάτι πάρα πολύ, όπως να εκφράσετε σε έναν άνθρωπο τα συναισθήματά σας, να ξεκινήσετε μια συζήτηση, να κάνετε νέες γνωριμίες και ενώ θέλετε τόσο πολύ να το κάνετε, νιώθετε πως κάτι σας κρατάει πίσω; Ένα φαινόμενο το οποίο είναι πολύ συχνό στη γενιά μας είναι αυτό της άμεσης ικανοποίησης. Εθιζόμαστε στην άμεση ικανοποίηση και αυτό έχει ως αποτέλεσμα να αποφεύγουμε οτιδήποτε μας δυσκολεύει, διότι ψάχνουμε άμεσα τα αποτελέσματα. Πόσες φορές έχει συμβεί να ξεκινήσουμε την προσπάθεια μας για ένα από αυτά τα τρία και να την σταματήσουμε σχεδόν αμέσως, διότι δεν είδαμε αμέσως θετικά αποτελέσματα; Παρά πολλές. Γιατί αυτό είναι πρόβλημα για εμάς; Διότι τα περισσότερα πράγματα στη ζωή τα οποία αξίζουν την προσπάθεια μας και μας προσφέρουν πραγματική ικανοποίηση και μακροχρόνια ευδαιμονία δεν επιτυγχάνονται από τη μια στιγμή στην άλλη.»
Η αυτοπεποίθηση και ο αμφιβολίες που τρέφουμε για τον εαυτό μας είναι ένα ακόμα χαρακτηριστικό που εξετάζει ο Π. Φάσσας στην αρθρογραφία του και το συνδέει με το φαινόμενο της «κρυμμένης μοναξιάς» και τους τρόπους αντιμετώπισής της. Γράφει χαρακτηριστικά: «Ένας από τους κύριους λόγους για τους οποίους είμαστε διστακτικοί να προσεγγίσουμε νέους ανθρώπους ώστε να τους γνωρίσουμε και εν συνεχεία να δημιουργήσουμε ποιοτικές σχέσεις, είναι πως αμφιβάλουμε για τον εαυτό μας. Νιώθουμε πως δεν είμαστε αρκετά έξυπνοι, αρκετά όμορφοι, αρκετά ικανοί, αρκετά αστείοι κ.α. Αυτές οι αυτό-αμφιβολίες έχουν ως αποτέλεσμα να φοβόμαστε να πλησιάσουμε νέους ανθρώπους και να τους γνωρίσουμε. Δυστυχώς , τις αυτό-αμφιβολίες δε μπορούμε να τις αποβάλλουμε εύκολα, όμως μπορούμε να χτίσουμε μια άλλη ικανότητα η οποία τις υπερνικά. Αυτή η ικανότητα είναι η αυτοπεποίθηση. Η αυτοπεποίθηση είναι το χαρακτηριστικό το οποίο κάνει τη μεγαλύτερη διαφορά στις ζωές των ανθρώπων. Όταν έχουμε αυτοπεποίθηση νιώθουμε πως μπορούμε να καταφέρουμε σχεδόν τα πάντα και ως εκ τούτου, συνήθως τα καταφέρνουμε».
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν θα μπορούσαν να λείπουν, επίσης, από τη συζήτηση για το φαινόμενο της «κρυμμένης μοναξιάς». Ο Π. Φασσάς στην αρθρογραφία του εξερευνά το κοινωνικό αυτό φαινόμενο των ημερών και μας παραθέτει την αρνητική αλλά και τη θετική όψη συμβουλεύοντας μας για την παραγωγική χρήση τους: «Η ερώτηση που προκύπτει είναι αν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να μας βοηθήσουν να καταπολεμήσουμε το φαινόμενο της μοναξιάς ή αν το ενισχύουν ακόμη περισσότερο. Η απάντηση σε αυτό το ερώτημα είναι, εξαρτάται! Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ένα εργαλείο και είναι στο χέρι μας να το αξιοποιήσουμε σωστά και όχι να το αφήσουμε να μας εξουσιάζει.»
Από το 1890, το Lipton συμβάλει στη δημιουργία ουσιαστικών σχέσεων και πραγματικής επικοινωνίας, βοηθώντας τους ανθρώπους να είναι «παρόντες» στη στιγμή ενώ απολαμβάνουν ένα φλιτζάνι τσάι. Αν θέλεις κι εσύ να ανακαλύψεις περισσότερα για το ζήτημα της μοναξιάς αλλά να βρεις τρόπους να την αντιμετωπίσεις μπες στο www.gogreen.gr/15minutes.