Νέα Υόρκη, 1912. Η διαφημιστική εταιρεία McCANN-ΕRICKSON, που τις επόμενες δεκαετίες έμελλε να εξελιχθεί σε έναν επικοινωνιακό κολοσσό, κατάφερε μέσα σε τρεις μόλις λέξεις να συνοψίσει όχι μόνο τη δική της κουλτούρα, αλλά και τη φιλοσοφία που όφειλε να διέπει ολόκληρο τον κλάδο. Οι λέξεις αυτές ήταν “Truth well told” και αποτέλεσαν το πρώτο διαφημιστικό motto παγκοσμίως!
Η ανάδειξη της “αλήθειας” κάθε μάρκας, αυτής που θα προκαλούσε το ενδιαφέρον του καταναλωτή, αρχικά για τη διαφήμιση και στη συνέχεια για το εκάστοτε προϊόν, ήταν και είναι η πρόκληση στην οποία ανταποκρίνονται καθημερινά τα πιο δημιουργικά “μυαλά” της διαφήμισης, που “θητεύουν” εδώ και πάνω από έναν αιώνα στα γραφεία της McCANN σε πάνω από 100 χώρες. Εκεί προκύπτουν καθημερινά 360ο ιδέες που κάνουν τη διαφορά, για λογαριασμό κάποιων από τα μεγαλύτερα brands στον κόσμο, αφού Nestlé, Coca-Cola, L’Oréal, Mastercard και General Motors συγκαταλέγονται στο πελατολόγιο της McCANN. Επιπλέον, καμπάνιες όπως η “Priceless” για τη Mastercard και η “Because you ‘re worth it” για τη L’Oréal, διδάσκονται σε πανεπιστήμια διεθνώς. Χάρη σε αυτές αλλά και πάρα πολλές ακόμα, η McCANN έφτασε πολύ γρήγορα να θεωρείται ένα από τα κορυφαία διαφημιστικά δίκτυα στον κόσμο.
ΑΘHΝΑ, 1972.
Έχοντας ήδη κατακτήσει πολλές διαφημιστικές κορυφές, η McCANN δεν θα μπορούσε να λείπει από μια ραγδαία ανερχόμενη αγορά, όπως η ελληνική -υπηρετώντας το όραμα του ιδρυτή της, του Harrison King McCann, να γίνει κάποτε η McCANN η μεγαλύτερη διεθνής εταιρεία. Έτσι, η McCANN ATHENS έγινε το 21ο γραφείο της McCANN στην Ευρώπη, και η Ελλάδα έγινε η 15η ευρωπαϊκή χώρα στην οποία απέκτησε παρουσία. Κύριοι πελάτες της αρχικά ήταν οι Coca-Cola, Esso, Goodyear, Lufthansa και Hertz. Οι πρώτες λαμπρές σελίδες της εγχώριας παρουσίας της, είχαν ήδη αρχίσει να γράφονται! Ανάμεσα σε αυτές, ξεχωρίζουν ακόμα:
• Η πρώτη ελληνική διαφήμιση διεθνών προδιαγραφών, που δημιουργήθηκε για το Campari, το 1985, σε μουσική του Klaus Nomi.
• Το “Καφενείον Η Ελλάς”, η καμπάνια για τον Λουμίδη Παπαγάλο, που δημιουργήθηκε το 1994 και εξελίσσεται έως και σήμερα, φέρνοντάς τον στην πρώτη θέση της αγοράς καφέ στην Ελλάδα.
• Tο κοινωνικό πείραμα που δημιούργησε για λογαριασμό της ActionAid, το οποίο έφτασε τις 1.000.000 προβολές στο YouTube, κατακτώντας τη 2η θέση στο YouTube Ads Leaderboard για το 2015.
• Η καμπάνια “Αληθινό γιαούρτι” για τη Δωδώνη, το 2014, που ανέτρεψε όλα τα διαφημιστικά κλισέ, ενισχύοντας έτσι την εμπιστοσύνη μεταξύ του προϊόντος και των καταναλωτών.
Λόγω των δουλειών της που ξεχωρίζουν κάθε χρόνο, η McCANN πρωταγωνιστεί διαρκώς στα βραβεία δημιουργικότητας και αποτελεσματικότητας. Αξίζει να σημειωθεί ότι αναδείχθηκε Ad Agency of the Year στα Ermis Awards 2015 και Agency of the Year στα Effie Awards για δύο συνεχόμενες διοργανώσεις (2014 και 2016) -έτσι έγινε η μόνη εταιρεία που έχει υπάρξει ταυτόχρονα Agency of the Year στα δύο μεγαλύτερα διαφημιστικά φεστιβάλ της χώρας.
Επιπλέον, σε διεθνές επίπεδο, το McCANN WORLDGROUP -όπως ονομάζεται από το 1997, όταν μετεξελίχθηκε σε παγκόσμια εταιρεία υπηρεσιών μάρκετινγκ, με την υποστήριξη πολλών παγκόσμιων δικτύων σε κλάδους συμπληρωματικούς της διαφήμισης- εξακολουθεί να πρωτοστατεί και να δείχνει τον δρόμο, κατακτώντας συνεχώς αξιοσημείωτες διακρίσεις:
Το 2017 αναδείχθηκε από το Adweek ως “Agency of the Year” και το 2018 αναδείχθηκε από το Global Effie Effectiveness Index ως “Most Effective Agency Network”, ενώ δεν είναι λίγες οι φορές που έχει ανακηρυχθεί “Global Agency of the Year”!
Έχοντας όλα τα παραπάνω για “εφόδια”, η McCANN συνεχίζει να δημιουργεί καμπάνιες που καλύπτουν όλες τις επικοινωνιακές ανάγκες των πελατών της, που επιτυγχάνουν ή ξεπερνούν τους στόχους που έχουν τεθεί, που προκαλούν το ενδιαφέρον, που κερδίζουν τις εντυπώσεις, που συζητιούνται, που ορίζουν επικοινωνιακά τις κατηγορίες τους.
Πάνω από όλα, όμως, η McCANN συνεχίζει να λέει μοναδικές αλήθειες με τον δικό της, ιδιαίτερα ελκυστικό τρόπο!
You could find out more about McCANN ATHENS HERE