
Η τηλεόραση μπροστά στα μάτια μας μεταμορφώνεται. Οι τεχνολογικές εξελίξεις και η αύξηση της ευρυζωνικότητας έχουν αλλάξει τον τρόπο που καταναλώνουμε σήμερα το περιεχόμενο. Το κεντρικό “κουτί” του σπιτιού μας παύει να είναι πλέον ένα στατικό μέσο αλλά έχει εξελιχθεί σε ένα δυναμικό και διαδραστικό πεδίο ψυχαγωγίας και επικοινωνίας.
Παρόλο που η διάδραση έχει προταθεί ως το μέλλον της τηλεόρασης, οι χρήστες παραμένουν σύμφωνα με έρευνες που διαθέτουμε σε μεγάλο βαθμό παθητικοί. Η έλλειψη εξοικείωσης με την τεχνολογία απ΄ τη μια και το υψηλό κόστος εγκατάστασης της ψηφιακής υποδομής απ’ την άλλη είναι σημαντικοί παράγοντες που εμποδίζουν – προς το παρόν τουλάχιστον – την ευρεία υιοθέτησή της. Η αλλαγή των καταναλωτικών συνήθειων μας, με έμφαση στην on-demand πρόσβαση και την εξατομικευμένη ψυχαγωγία, απαιτεί προσαρμογή άμεση για να παραμείνει ανταγωνιστική.
Η τηλεόραση παραδεχόμαστε όλοι ότι αλλάζει – η επιλογή θέασης, τα κοινά, οι διαφημίσεις – και παραμένει σταθερά ένα από τα πιο δημοφιλή μέσα μαζικής ενημέρωσης, με την πλειοψηφία του πληθυσμού να την προτιμά. Η δύναμή της είναι το ζωντανό, το συμβαίνει τώρα – ειδήσεις κυρίως, μεγάλα αθλητικά γεγονότα και κάποια, λίγα βέβαια, ψυχαγωγικά προγράμματα που λειτουργούν ως ορόσημο. Η αξεπέραστη δύναμη της αμεσότητας.
Το μεγάλο θέμα βέβαια είναι οι ειδήσεις – κυρίως μετά την σφοδρή είσοδο των φέικ νιούζ – η εγκυρότητά τους σε σχέση με την ταχύτητα και φυσικά η σύγκριση και ο ανταγωνισμός με τα σόσιαλ μίντια.
Τα δελτία ειδήσεων (τόσο με τα σχόλια όσο και με τα ρεπορτάζ τους) είναι αυτά που συνεισφέρουν κυρίως στην αξιοπιστία των καναλιών και προσελκύουν το κοινό, μαζί φυσικά διαχρονικά με την ερευνητική δημοσιογραφία που στη χώρα μας δυστυχώς δεν ενισχύεται όσο θα μπορούσε.
Η τεχνητή νοημοσύνη που μπήκε για τα καλά στις δουλειές μας και εξαπλώνεται ανεξέλεγκτα επηρεάζει σημαντικά τον χώρο των Μίντια στην παραγωγή και διάδοση των ειδήσεων. Η κεντρική πρόκληση είναι η διατήρηση της αντικειμενικότητας και της ποιότητας, παράλληλα με την ενσωμάτωσή της ως εργαλείο και όχι ως αντικαταστάτης της ανθρώπινης ευφυίας. Η συνδυασμένη χρήση είναι αυτή που άμεσα θα μας απασχολήσει και θα μας οδηγήσει με ασφάλεια στη νέα εποχή.
Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να μεταμορφώσει την τηλεοπτική παραγωγή και την οργάνωση των προγραμμάτων με σημαντικούς τρόπους, μειώνοντας το κόστος, τον χρόνο και τις ανθρώπινες προσπάθειες. Επιτρέπει στους παραγωγούς να επικεντρωθούν περισσότερο στη δημιουργικότητα και την στρατηγική ενώ ταυτόχρονα βελτιώνει την αποδοτικότητα και την ποιότητα του τελικού προϊόντος. Η αυτοματοποίηση διαδικασιών, η βελτίωση της ροής εργασίας και η εξατομίκευση του περιεχομένου ανοίγουν νέες προοπτικές για την τηλεοπτική βιομηχανία, κάνοντάς την πιο δυναμική και προσαρμοστική στις ανάγκες του κοινού. Η τηλεόραση δεν είναι εύκολος αντίπαλος κι όσο κι αν λέμε σήμερα ότι οι νέοι της γυρίζουν την πλάτη, βρισκόμαστε στη μέση της της μάχης «επιβίωσής» της. Θα εκμεταλλευθεί και θα την εκμεταλλευθούν οι νέοι παίχτες αλλά είναι βαθιά πεποίθηση μου ότι το λατρεμένο μας «κουτί» δεν θα αντικατασταθεί.
Οι μικρές μας οθόνες μπορούν κάλλιστα να συνυπάρξουν στον ίδιο καναπέ με τον χρήστη να παρακολουθεί παράλληλα. Τώρα ποια τα αντανακλαστικά και ποια η συγκέντρωση στο περιεχόμενο είναι ένα θέμα για το επόμενο Φόρουμ!
Λίνα Παπαδάκη, Δημοσιογράφος – Στέλεχος της Διοίκησης του Ομίλου ΣΚΑΙ: “Η τηλεόραση αντιστέκεται” | Date: 10/03/2025 © Energizing Greece Magazine | 4th Edition March – April 2025 |
#EnergizingGreece
#EnergizingGreeceMagazine
#BePartOfTomorrowsWorld
#FollowTheLeadersOfE
#GrowthEffectForGreece
#FollowThePioneers
#GreeceIsTheDestination
#RegionsOfGreece
#PrimeMinistersOfDelphi
#WordExcellence
#ShowcasingSuccess
#ViewOfUniqueness
#AsDoneByTheBest
#Runway
#NetZeroEnergy
#ForThePlanetWeDreamOfLivingIn
#Publishing
#TopicsWorthToBePublished
#LetsComeTogetherToConquerTheFuture
#HarmonizePeopleWithNature