
Όταν αναφερόμαστε σε ένα οικογενειακό brand συνήθως οι συνειρμοί που έρχονται στο μυαλό μας είναι από θετικοί, έως υπερθετικοί. Εξαιρούνται τα οικογενειακά brands που ταυτίζονται με ανήθικες πρακτικές. Αυτό συμβαίνει γιατί πρώτα από όλα το brand αυτό έχει όνομα και επίθετο, άρα και ξεκάθαρο ιδιοκτήτη, ο οποίος δεν κρύβεται πίσω από ένα απρόσωπο εταιρικό brand που μπορεί και να κατασκευάστηκε από ένα βραβευμένο διαφημιστικό εργαστήριο.
Είναι ένα brand που φέρει την ευθύνη του ιδιοκτήτη του σε όλες τις εκφάνσεις της επαγγελματικής, κοινωνικής και προσωπικής ζωής του.
Περιλαμβάνει το σύνολο των αξίων και συμπεριφορών που πρεσβεύει και πράττει ο ίδιος και η οικογένεια του, άρα επικοινωνεί άμεσα και έμμεσα με όλα τα κοινά. Κατά συνέπεια, χτίζεται από δομημένα έως και αδόμητα μια σχέση με τους εκάστοτε πελάτες όπου επι της αρχής και για να είναι επιτυχημένο το brand, βασίζεται στην ποιότητα, αξιοπιστία, συνέπεια, εμπιστοσύνη, ηθική και στον ανθρώπινο χαρακτήρα του. Αυτές οι αξίες ήταν, είναι και θα είναι ακόμα πιο απαραίτητες στο μέλλον καθώς η τεχνολογία και τα εργαλεία της, αφαιρούν την προσωπικότητα και το ανθρώπινο προφίλ για χάρη της αποτελεσματικότητας, αποδοτικότητας και δημιουργικότητας.
Στις μέρες μας, η επαφή του πελάτη με τον ίδιο τον άνθρωπο, από τη πλευρά του προμηθευτή, όλο και μειώνεται. Τα τεχνολογικά μέσα έχουν τη δυνατότητα για γρήγορες και επαναλαμβανόμενες λύσεις και απαντήσεις. Αλλά δεν έχουν τη μαγεία της ανθρώπινης επαφής και σχέσης. Οι μελλοντολόγοι προβλέπουν ότι η επαφή με τον άνθρωπο θα αντικατασταθεί από τα ρομπότ και τα chatbox. Προφανώς αυτό ήδη γίνεται και η ένταση του θα μεγιστοποιηθεί.
Οι οικογενειακές επιχειρήσεις με δυνατό brand θα αντισταθούν με γνώμονα τη συνταγή της διαχρονικής επιτυχίας τους. Την ανθρώπινη σχέση με το πελάτη. Θα το καταφέρουν; Αυτό θα το απαντήσουν οι κληρονόμοι και οι συνεχιστές της εκάστοτε οικογενειακής επιχείρησης. Και θα το πράξουν ανάλογα με την ικανότητα τους να είναι επάξιοι συνεχιστές μια πολυετής διαδρομής γεμάτη νίκες, αλλά και πολύτιμα μαθήματα. Το εάν θα είναι άξιοι συνεχιστές οφείλεται στους γονείς τους αλλά και στους ιδίους. Τη διαφορά θα κάνει ο τρόπος ανατροφής τους. Εάν πορεύτηκαν από τότε που γεννήθηκαν με τις ίδιες αξίες, ο οποίες ταυτίζονταν με τις έννοιες της υπευθυνότητας, της μαχητικότητας, του δυναμισμού, της δια βίου μάθησης, της σκληρής δουλειάς, του ήθους τότε το υπέδαφος για τη συνέχιση της επιτυχίας έχει οργωθεί και καλλιεργηθεί σωστά. Οι ίδιοι όμως θα αποφασίσουν το πως θα πορευτούν. Θα χτίσουν και θα επενδύσουν περαιτέρω στις αξίες και τα αναρίθμητα οφέλη του οικογενειακού brand ή θα ενστερνιστούν τις σειρήνες της παγκόσμιας επικοινωνίας για ευφάνταστα αλλά απρόσωπα brands.
Σε καμία περίπτωση το ένα δεν αποκλείει το άλλο. Μπορούν να συνυπάρχουν και να διαπρέπουν αρκεί το χτίσιμο του οικογενειακού brand στο παρόν και στο μέλλον να γίνεται με σύγχρονη αρχιτεκτονική, με έμπειρες μελέτες, πρωτογενή διαφοροποίηση και άρτια τεχνοκρατική προσέγγιση. Επιπλέον, είναι επιβεβλημένο ο σχεδιασμός να περιλαμβάνει την αντιμετώπιση των πολλαπλών και παράλληλων κρίσεων, όπως είναι πια η νέα πραγματικότητα στο επιχειρείν και όχι μόνο.
Το μέλλον ανήκει στην τεχνολογία, στην τεχνητή νοημοσύνη και στην αυθεντικότητα των ανθρώπων που ηγούνται. Σε αυτό το μέλλον τα οικογενειακά brands έχουν ξεκάθαρο πλεονέκτημα διότι έχουν τη συνέπεια της αυθεντικότητας στο DNA τους. Και ας μη ξεχνάμε ότι οι επιχειρήσεις υπάρχουν για τους πελάτες τους. Αυτοί αποφασίζουν και επιλέγουν τους προμηθευτές τους. Και αυτοί είναι άνθρωποι.

Δημήτρης Μιχόπουλος, THOUGHT IGNITER | FIXER: “H δύναμη, η αδυναμία και η συνέχιση του οικογενειακού brand” | Date: 17/02/2025 © Energizing Greece Magazine | 4th Edition March – April 2025 |
#EnergizingGreece
#EnergizingGreeceMagazine
#BePartOfTomorrowsWorld
#FollowTheLeadersOfE
#GrowthEffectForGreece
#FollowThePioneers
#GreeceIsTheDestination
#RegionsOfGreece
#PrimeMinistersOfDelphi
#WordExcellence
#ShowcasingSuccess
#ViewOfUniqueness
#AsDoneByTheBest
#Runway
#NetZeroEnergy
#ForThePlanetWeDreamOfLivingIn
#Publishing
#TopicsWorthToBePublished
#LetsComeTogetherToConquerTheFuture
#HarmonizePeopleWithNature