
Η Επιχειρηματική κοινότητα αλλάζει! Για την ακρίβεια έχει αλλάξει! Όλο και περισσότερο τα Brands μιλάνε για βιωσιμότητα, άσχετα αν υπάρχει ή φαίνεται να υπάρχει εστίαση τύπων και όχι ουσίας. Μέχρι στιγμής είναι δύσκολο, αλλά όχι αδύνατο να μετρηθεί η ενσωμάτωση στην κουλτούρα των Brands ουσιαστικών αλλαγών προς τις απαιτούμενες κατευθύνσεις.
Οι αλλαγές δεν είναι απλώς μια τάση, αλλά μια απάντηση στις αυξανόμενες απαιτήσεις από καταναλωτές, εργαζόμενους και Διοικητικά Συμβούλια που δίνουν προτεραιότητα στις ηθικές και βιώσιμες πρακτικές.
Οι σύγχρονοι καταναλωτές αναμένουν από τα Brands που συνδέονται είτε περιστασιακά είτε με συνεπή πολυετή επιλογή, να έχουν πεποιθήσεις και πρακτικές βιωσιμότητας.
Καθώς αυξάνεται η ευαισθητοποίηση για περιβαλλοντικά και κοινωνικά ζητήματα, οι επωνυμίες ελέγχονται εξονυχιστικά για τον αντίκτυπο και τις ενέργειές τους. Η ενσωμάτωση της βιωσιμότητας στο branding δεν είναι πλέον προαιρετική. είναι μια αναγκαιότητα για να παραμείνουν τα Brands ανταγωνιστικά.
Τα άτομα και οι κυβερνήσεις έχουν να παίξουν το δικό τους ρόλο στη στροφή προς τη βιωσιμότητα, αλλά το ίδιο κάνουν και οι επιχειρήσεις, οι οποίες παίζουν και πρέπει να παίξουν πρωταρχικό ρόλο.
Τα Brands έχουν τη δυνατότητα να δημιουργήσουν δίκαιες και βιώσιμες κοινωνίες. Από περιβαλλοντική άποψη η καταναλωτική αντιπροσωπεύει περίπου τα τρία τέταρτα όλων των εκπομπών άνθρακα. Έτσι, η ίδια η επιβίωση του πλανήτη εξαρτάται από τον σχεδιασμό επωνυμιών με χαμηλότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα, που πείθουν τους πολίτες να τροποποιήσουν τη συμπεριφορά τους, αποτελώντας πρότυπο για αυτούς, υποδεικνύοντας και υπενθυμίζοντας την ενεργή δράση.
Οι επιχειρήσεις, με έμφαση στην καινοτομία και την αλλαγή συμπεριφοράς, μπορούν και πρέπει να συνεισφέρουν σημαντικά στην επίτευξη των κοινωνικών στόχων, δίνοντας τη δυνατότητα στους πολίτες να κάνουν πιο συνειδητές επιλογές και ενθαρρύνοντας τους να υιοθετήσουν πιο συνειδητές καταναλωτικές συνήθειες. Ο σκοπός αυτού του άρθρου είναι να διερευνήσει τη δύναμη των επωνυμιών για την Τα Brands αναμφισβήτητα έχουν δύναμη να αντιμετωπίσουν κάποιες από τις πιο πιεστικές κοινωνικές, οικονομικές και περιβαλλοντικές προκλήσεις εμπνέοντας τους πολίτες να βρουν τη δύναμη να βελτιώσουν τη ζωή τους και τη ζωή των άλλων.
Η βιωσιμότητα δεν αφορά πλέον μόνο το περιβάλλον. Έχει να κάνει με τη δημιουργία μιας ολιστικής προσέγγισης που λαμβάνει υπόψη τον κοινωνικό αντίκτυπο, τη διακυβέρνηση και τη μακροπρόθεσμη επιχειρηματική βιωσιμότητα. Είναι πλέον βέβαιο το διευρυμένο πεδίο της βιωσιμότητας, το οποίο περιλαμβάνει όχι μόνο περιβαλλοντικές προσπάθειες αλλά και κοινωνική ευθύνη και ισχυρές πρακτικές διακυβέρνησης. Ειδικά τα Brands τεχνολογίας και χρηματοδότησης, εστιάζονται στην ανάπτυξη κυρίαρχων στρατηγικών ώστε να συμβάλλουν θετικά στην κοινωνία, διασφαλίζοντας παράλληλα ηθικές λειτουργίες και βιώσιμη ανάπτυξη.
Σε μια εποχή όπου το «πράσινο πλύσιμο» μπορεί να οδηγήσει σε σημαντικές αντιδράσεις, η διαφάνεια είναι ζωτικής σημασίας. Τα Brands πρέπει να επικοινωνούν με ειλικρίνεια τις προσπάθειές τους για βιωσιμότητα και να παρέχουν αποδείξεις για τις δεσμεύσεις τους. Αυτό δημιουργεί εμπιστοσύνη και αξιοπιστία με τα ενδιαφερόμενα μέρη.
Οι εταιρείες τεχνολογίας μπορούν να επιδείξουν τις καινοτομίες τους που προάγουν τη βιωσιμότητα, όπως ενεργειακά αποδοτικές τεχνολογίες, προγράμματα ανακύκλωσης και σχέδια φιλικών προς το περιβάλλον προϊόντων.
Οι εταιρείες χρηματοδότησης μπορούν να αναδείξουν τις επενδύσεις τους σε πράσινα έργα και βιώσιμες επιχειρηματικές πρακτικές.
Η συμμετοχή εργαζομένων και καταναλωτών σε πρωτοβουλίες βιωσιμότητας μπορεί να ενισχύσει την αίσθηση του κοινού σκοπού και της κοινότητας. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μέσω εσωτερικών προγραμμάτων, κοινοτικών έργων και διαφανών εκθέσεων σχετικά με τους στόχους και τα επιτεύγματα της βιωσιμότητας.
Η έμφαση στα μακροπρόθεσμα οφέλη της βιωσιμότητας, όπως η εξοικονόμηση κόστους από την ενεργειακή απόδοση και η ενισχυμένη αφοσίωση στην σύνδεση με τα Brands, μπορεί να αποτελέσει συναρπαστικό λόγο για αυτές τις πρωτοβουλίες. Δεν είναι μόνο να κάνεις καλό. αφορά και τη δημιουργία ενός ανθεκτικού και προνοητικού επιχειρηματικού μοντέλου.
Η βιωσιμότητα έχει γίνει σύγχρονη τάση για τις μάζες. Όλοι έχουμε δει έννοιες στον περιβαλλοντισμό να χρησιμοποιούνται ολοένα και περισσότερο ως εργαλείο marketing για Brands σε σχεδόν κάθε κλάδο, με αποτέλεσμα περιστασιακά να δημιουργείται αρνητική εικόνα.
Αυτό σε κάποιο βαθμό διορθώνεται καθώς η κλιματική αλλαγή και οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου γίνονται στο επίκεντρο των καταναλωτών και των κυβερνητικών φορέων, πράγμα που σημαίνει ότι η πίεση για τις εταιρείες και τις επιχειρήσεις να μειώσουν τις περιβαλλοντικές τους επιπτώσεις κάνει ξεκάθαρο ότι είναι εδώ για να μείνει.
Η βιωσιμότητα για τα Brands και τις επιχειρήσεις θα μπορούσε να περιλαμβάνει οτιδήποτε, από την έναρξη προγραμμάτων ανακύκλωσης σε ολόκληρη την εταιρεία, τη μείωση της συνολικής χρήσης ενέργειας, τη βελτιστοποίηση περιβαλλοντικά αποδοτικών μεταφορών έως τη συμμετοχή σε προγράμματα που επικεντρώνονται στην κοινωνική ευθύνη.
Πρέπει να είναι ξεκάθαρο ότι οι πολλές επιλογές δράσης, εξασφαλίζουν μεν ορίζοντα στα Brands, όμως μπορεί να δημιουργήσουν και δυσκολίες στο πως θα γνωρίζουν ποιες επιλογές είναι οι πιο αποτελεσματικές για τη μείωση των περιβαλλοντικών τους επιπτώσεων και στο πως θα χαράζουν συνεπή και συμπαγή στρατηγική βιώσιμων επενδύσεων, ανάπτυξης και συμβολής τους σε μια βιώσιμη οικονομία.
Κέλλυ Μαυρομάτη, Co-Founder, Energizing Greece: “Sustainable Brands: Prioritizing ethical and sustainable practices?” | Date: 29/01/2025 © Energizing Greece Magazine | 4th Edition March – April 2025 |
#EnergizingGreece
#EnergizingGreeceMagazine
#BePartOfTomorrowsWorld
#FollowTheLeadersOfE
#GrowthEffectForGreece
#FollowThePioneers
#GreeceIsTheDestination
#RegionsOfGreece
#PrimeMinistersOfDelphi
#WordExcellence
#ShowcasingSuccess
#ViewOfUniqueness
#AsDoneByTheBest
#Runway
#NetZeroEnergy
#ForThePlanetWeDreamOfLivingIn
#Publishing
#TopicsWorthToBePublished
#LetsComeTogetherToConquerTheFuture
#HarmonizePeopleWithNature