Η πανδημική αυτή περίοδος των αλλαγών που βιώνουμε τα δυο τελευταία χρόνια, έβαλε τους περισσότερους από εμάς , σε διαδικασίες ενδοσκόπησης και αναθεώρησης των αξιών της ζωής.
Τα μεγάλα μεγέθη φαίνεται να μπαίνουν στην άκρη.
Ο σύγχρονος άνθρωπος έχει ανάγκη να επιστρέφει στις έννοιες του μέτρου και της ισορροπίας.
Σιγά σιγά επιδιώκει περισσότερο την ευτυχία από την επιτυχία, αναζητάει εκείνα τα ‘’υλικά’’ που θα τροφοδοτήσουν το σώμα, το πνεύμα και την ψυχή με χαρά και αρμονία.
Και μπορείτε να φανταστείτε καλύτερο προορισμό από την Ελλάδα του μέτρου, της αρμονίας, του ευ ζην;
Η πατρίδα μας κουβαλάει στο πολιτιστικό της DNA αυτό που αναζητάει ο σύγχρονος ταξιδιώτης. Που θα ξέρει γιατί επιλέγει Ελλάδα, και όχι γιατί απλά θέλει να περάσει πιο ανέμελες με ασφάλεια μέρες κάπου.
Από τη σύλληψη της στην αρχαία Ελλάδα η έννοια ΕΥ ΖΗΝ περιστρέφεται γύρω από τον άνθρωπο!!
Πιστεύω έχει έρθει η στιγμή να εξελίξουμε προς αυτό τον σκοπό τα πάντα που έχουμε μέχρι στιγμής φτιάξει σε όλους τους τομείς της κοινωνικής και οικονομικής μας ανάπτυξης .
Τον σύγχρονο πολιτισμό μας, τις δομές μας, τις πεποιθήσεις μας, τις επιχειρήσεις και τους οργανισμούς μας, τον τρόπο που αναζητούμε το νέο, τον τρόπο ζωής μας, την εκπαίδευση των παιδιών μας και το όραμα μας.
Από τα μικρά στα μεγάλα. Βάζοντας έναν κοινό και ενωτικό σκοπό (που θα έπρεπε να είναι και σχεδόν αυτονόητος).
Ας πάμε τώρα στο “Ευ”. Στο “Ευ – Zην”.(Τον Ποιοτικό Τρόπο Ζωής)
Τι είναι τελικά και πως συνδέεται με την αειφόρα και την βιώσιμη ανάπτυξη?
Το “Ευ Zην” είναι τρόπος σκέψης, τρόπος ζωής με σκοπό τη βελτίωση της ποιότητας ζωής του ανθρώπου των γύρω του, και του περιβάλλοντος του, σε όλους τους τομείς και εκφάνσεις της ζωής. Και “Ευ Ζην” είναι η απόκτηση ,της σωματική, της πνευματικής και της ψυχικής ισορροπίας – αρμονίας. (υγεία)
Μεταφρασμένο στην καθημερινότητα είναι η καλλιέργεια του πνεύματος, η σωστή διατροφή, η σωματική άσκηση, η ψυχαγωγία, οι υγιείς κοινωνικές σχέσεις, η θετική ψυχολογία, ο σεβασμός προς το περιβάλλον και τους γύρω μας, ο σεβασμός προς τις νεότερες γενιές .
Είναι καθετί που μπορεί να βελτιώσει τον τρόπο της ζωής μας σήμερα, χωρίς να υποβαθμίσει την ποιότητα της ζωής μας αύριο.
Και η σύνδεσή τους…;
Μα τι άλλο από την εφαρμογή του, ως κώδικα δεοντολογίας σε ότι κάνουμε και δημιουργούμε για την εξέλιξη μας.
Tο “ΕΥ ΖΗΝ” οφείλουμε να βρίσκεται παντού!! Να καθιερωθεί ως το εθνικό δικό μας λογότυπο και να συνδεθεί με τον τουρισμο και με ολοκληρη την οικονομία της φιλοξενίας!
Ευ ζην σε όλες τις δραστηριότητες του επισκέπτη.
Ευζην για αναζωογονητικές εμπειρίες , στην άθληση στην Διατροφή στην Ψυχική Υγεία στις εναλλακτικές μορφές τουρισμού, στην επιχειρηματικότητα και σε νέους προορισμούς για όλο τον χρόνο, στις τέχνες κτλ.
Αξίες, που αναζητάει ο εν δυνάμει – επισκέπτης, περισσότερο από ποτέ αλλά και εμείς οι Έλληνες στον τόπο μας.
΄΄Ο άνθρωπος ξεμαθαίνει να ζει και γίνεται ψυχικά άρρωστος’’ , μια φράση του Αυστριακού και φιλέλληνα καλλιτέχνη επηρεασμένου από την Ελληνικό τρόπο ζωής και σκέψης από την αρχαιότητα ενός σύγχρονου πρωτοπόρου της οικολογικής αισθητικής , Φριντενσράιχ Χουντερτβάσερ που αποτελεί πηγή έμπνευσης για εμένα όταν ξεκίνησα τα πρώτα μου βήματα στην αρχιτεκτονική κάτι που με ακολουθεί ως σήμερα σε όλες τις αρμοδιότητες μου!
Πίστευε ότι η αρχιτεκτονική του σπιτιού πρέπει να είναι εναρμονισμένη με τη Φύση, να αποτελεί γέφυρα ανάμεσα στη δημιουργία και στον άνθρωπο.
Και θα προσθέσω εδώ κάτι που επίσης έλεγε ο ίδιος από 1950.. ότι το σώμα, τα ρούχα και το σπίτι είναι τα τρία δέρματα του ανθρώπου.
Χωροταξικά θεωρούσε ότι η φύτευση δέντρων σε κάθε αστικό περιβάλλον πρέπει να γίνει υποχρεωτική και υποστήριζε ότι .. “Αν κάποιος περπατάει μέσα στη φύση, τότε συνειδητοποιεί πως πρέπει να συμπεριφέρεται σαν καλεσμένος με καλούς τρόπους”.
Αυτό οφείλουμε να προβάλλουμε και στους εν δυνάμει επισκέπτες μας, ως το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα .
Τον δικό μας σεβασμό στην φύση και στον άνθρωπο ως καλοί οικοδεσπότες της χώρας μας !
Η ανάγκη μας λοιπόν για ασφάλεια, για την επαφή με τη φύση και για τις αυθεντικές-βιωματικές εμπειρίες, καθώς και η αναζήτηση νέων, εναλλακτικών και ποιοτικών προορισμών, για όλο τον χρόνο που ακολουθούν τις αρχές της βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης αποτελούν τα σημαντικότερα κίνητρα τόσο για τους επισκέπτες μας όσο και για τους επενδυτές στο τουριστικό brand Greece.
Αυτό είναι και το μεγάλο μας στοίχημα όλο και περισσότερο, ο ευαισθητοποιημένος επισκέπτης άλλωστε αναζητάει προορισμούς με πολιτιστικό και περιβαλλοντικό αποτύπωμα !
Είναι σημαντικό ειδικά τώρα , να αντιληφθούν φορείς, ιδιώτες, και όλοι οι άνθρωποι που εμπλέκονται με την οικονομία της φιλοξενίας ότι η τοπικότητα και οι επενδύσεις στις βιωματικές εμπειρίες θα είναι ένα πολύ δυνατό στοιχείο επένδυσης για το μέλλον του τουριστικού brand της χώρας.
Η ΕΕ βρίσκεται ήδη αντιμέτωπη με μεσοπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες προκλήσεις, που σχετίζονται κυρίως με τον πράσινο μετασχηματισμό, την ψηφιοποίηση και την ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών, αλλά και την ανταγωνιστικότητα και την ανθεκτικότητα.
Όπως σημειώνεται σε ειδική έκθεση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου, αλλαγή υπάρχει και στη συμπεριφορά και τις προτιμήσεις των τουριστών που ακολουθούν εξελικτική πορεία, νέα πρότυπα δημιουργούνται, αντικατοπτρίζοντας ορισμένες από τις προαναφερόμενες προκλήσεις.
Η Ευρώπη όχι μόνο αντιστέκεται στην παγκοσμιοποίηση όσο αφορά στην ομογενοποίηση πολιτισμών και τοπικών ταυτοτήτων αλλά προβάλει στηρίζει και ενισχύει την διάδοση τους δημιουργώντας επίσης και νέες μορφές επιχειρηματικότητας ( βλέπε παραδόσεις τοπικές ταυτότητες και άυλη πολιτιστική κληρονομιά).
Αρά, ξεκάθαρα στο επίκεντρο όλων μας που εμπλεκόμαστε με την ισχυρή αυτή βιομηχανία είναι ο βιώσιμος τουρισμός.
Γιατί πλέον ο ευαισθητοποιημένος επισκέπτης θα επιλέγει περισσότερο ‘πράσινους’ προορισμούς, αειφόρους, που σέβονται τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
Έτσι δημιουργείται η ανάγκη για την περαιτέρω ανάπτυξη ενός πράσινου, πολιτιστικού και αναζωογονητικού (regenerative) μοντέλου τουρισμού, που υπερβαίνει ακόμα και τον αειφόρο τουρισμό και επικεντρώνεται στην «ανταπόδοση» και στη συμβολή στην αναγέννηση κοινοτήτων, πολιτισμών, κληρονομιάς, τόπων και τοπίων!
Και αναπτύσσεται παράλληλα και μια νέα μορφή ηγεσίας, η ηγεσία της αναγέννησης της οικονομίας με ιδιαίτερη έμφαση στον περιβάλλον στην προστασία, την προβολή αλλά και την διατήρηση της πολιτισμικής μας κληρονομίας!
Ένα μοντέλο ηγεσίας που εστιάζει στον μετασχηματισμό των ανθρώπων και των οργανισμών για τη βιωσιμότητα στις επιχειρήσεις, την εκπαίδευση και την κοινότητα
Έτσι στο πλαίσιο αυτό και υπό αυτές τις συνθήκες, προωθούνται από το υπουργείο Τουρισμού, όλες οι αναγκαίες μεταρρυθμίσεις που θα διευκολύνουν όχι μόνο την απρόσκοπτη υλοποίηση των έργων που έχουν ενταχθεί στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, αλλά και αυτές που απαιτούνται για την προστασία και κινητροδότηση των ιδιωτών επενδυτών με καταληκτικό στόχο την αναβάθμιση της ποιότητας του τουριστικού προϊόντος. Επίσης γνωρίζουμε καλά, το γεγονός ότι η υιοθέτηση ενός πιο εναλλακτικού μοντέλου τουριστικών δράσεων σε συνδυασμό με πιο ESG friendly πρακτικές, θα αποτελέσει σημαντικό κριτήριο αξιολόγησης και πόλο έλξης για τα επενδυτικά κεφάλαια .
Και όλα αυτά θα συμβάλλουν στον στόχο μας να επιτύχουμε το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα για την αξιοποίηση των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
Προσωπικά πιστεύω ακράδαντα στην πολυτομεακή συμμετοχή της τοπικής κοινωνίας αλλά και την συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων χωρίς αποκλεισμούς στο τουριστικό προϊόν και για τον λόγο αυτόν στην κορυφή της λίστας των προτεραιοτήτων μας βρίσκεται η γεφύρωση του πολιτισμού και της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς, με τον τουρισμό, αλλά και την τοπική ανάπτυξη προορισμού σε μικρές πόλεις και αγροτικές περιοχές της Ελλάδας.
Η σημασία της συνεργασίας μεταξύ των κατοίκων και των τοπικών ομάδων μιας περιοχής, καθώς ο τουρισμός είναι η οικονομία των ανθρώπων και οι άνθρωποι πρέπει να ταξιδεύουν και να νοιώθουν την ζεστασιά των τόπων και των ανθρώπων από κοντά και αυτή τη ζεστασιά δεν μπορούμε να τη νιώσουμε on line.
Αυτή είναι η ώρα για τους ηγέτες στον τουρισμό θα ενισχύσουν την ευελιξία, την προσαρμοστικότητα και τις ικανότητές τους, βασιζόμενοι σε μια βαθύτερη κατανόηση των πολύπλοκων οικοσυστημάτων στα οποία λειτουργούμε και στην αίσθηση της διασύνδεσης της ζωής».
Και οφείλουμε σε αυτό το κομβικό σημείο ανάπτυξης που βρισκόμαστε , να μην ξεχνάμε τον καθοριστικό ρόλο που θα παίξει η γυναίκα σε αυτό το νέο τοπίο καθώς, είναι το κλειδί από την φύση της για τη σύνθεση αξιών με ενσυναίσθηση σε μια επιχείρηση, στην οικογένεια, στην οικονομία αλλά και στο περιβάλλον καθώς οι νέες μορφές τουρισμού χρειάζονται την γυναίκεια ευρηματικότητα και αποτελεσματικότητα.
Η οικοτεχνία, η χειροτεχνία, η γαστρονομία είναι και γυναικεία υπόθεση και η διασύνδεσή τους με τον τουρισμό με σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία προβολής , είναι πλέον σκοπός και αναγκαία συνθήκη ανταγωνιστικότητας!
Και σε αυτό το νέο παραγωγικό γίγνεσθαι η γυναίκα μπορεί και οφείλει να πρωταγωνιστήσει!
Και εφέτος ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού προχωράει δυναμικά και με μεγαλύτερη εξωστρέφεια για την προβολή της χώρας μας .
Για πρώτη φορά παρουσίασε την πρώτη χειμερινή καμπάνια με κεντρικό μήνυμα, «Greece does have a winter» και υπογραφή το motto της επιτυχημένης κεντρικής καμπάνιας, «All you want is Greece».
Η νέα αυτή δυναμική καμπάνια του υπουργείου Τουρισμού και του ΕΟΤ προβάλλει τη μοναδική ομορφιά των ελληνικών ηπειρωτικών προορισμών και τις πλούσιες εμπειρίες που μπορούν να απολαύσουν οι επισκέπτες μας στην ενδοχώρα!
Πρόκειται για καμπάνια εστιασμένη στην προβολή του χειμερινού τουρισμού, με παράλληλη ανάδειξη του φυσικού κάλλους της χώρας μας και των δραστηριοτήτων που συνθέτουν το τουριστικό προϊόν, το οποίο η Ελλάδα διαθέτει και κατά τη διάρκεια του χειμώνα.
Με όχημα τις αξίες της αυθεντικότητας, της ξεχωριστής ταυτότητας, της ελληνικής παράδοσης αλλά και της ασφάλειας, προβάλλονται η ελληνική ύπαιθρος, η γαστρονομία αλλά και οι δραστηριότητες στη φύση, με στόχο να γνωρίσει το ευρύ κοινό μια Ελλάδα πέρα από τα νησιά της (islands): Την Ελλάδα των ηπειρωτικών περιοχών (mainlands)!
Επίσης προχωρήσαμε στην καμπάνια μας με κεντρικό μήνυμα “greekend: End your week like a Greek” και την προβάλλουμε ήδη σε 10 πόλεις στο εξωτερικό ! Η νέα αυτή δυναμική μας καμπάνια προβάλλει την όμορφη πλευρά της ζωής στις ελληνικές πόλεις με έμφαση στα citybreak και τις πλούσιες εμπειρίες που μπορούν να απολαύσουν οι επισκέπτες σε ένα greekend*.
Και συνεχίζουμε αυτή την προσπάθεια δυναμικής προβολής με παράλληλες δράσεις καθώς ξεκινάμε το ταξίδι του ΕΥ με ένα συμπόσιο!
Το πρώτο αυτό ΕΥ, που θα σου προτείνει μία μοναδική γαστρονομική εμπειρία μέσα από εκλεπτυσμένες γεύσεις και κουζίνες που μπορείς να δοκιμάσεις με συνταγές που εντυπωσιάζουν όλον τον πλανήτη .
Σε συνέχεια λοιπόν της εξωστρέφειας και του οράματος μας αυτό γίνονται και κάποιες εκδηλώσεις όπως το 1ο ΣΥΜΠΟΣΙΟ με τίτλο : ‘’ ΕΛΛΑΔΑ Η ΧΩΡΑ ΤΟΥ ΕΥ ΖΗΝ’’
Και Ευ ζην σημαίνει πως ο τόπος και ο τρόπος που ζεις, και πρωτίστως η διατροφή σου, φροντίζουν και ενδυναμώνουν ταυτόχρονα το σώμα, το πνεύμα και την ψυχή σου.
Γιατί για τους αρχαίους Έλληνες, σώμα, πνεύμα και ψυχή ήταν ένα.
Η ελληνική διατροφή είναι ο πυρήνας του αρχαιοελληνικού ευ ζην.
Της ολιστικής φιλοσοφίας, που είναι πολύ ευρύτερη από το σημερινό concept του well being.
Βασικός μας στόχος πάντα η σύνδεση της Οικονομίας της Φιλοξενίας με την ελληνική διατροφή και τον ελληνικό πολιτισμό και το περιβάλλον.
Το Συμπόσιο αυτό διοργανώνεται σε παραγωγή του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού και τελεί υπό την αιγίδα της επιτροπής Ελλάδα 1821.
Φιλοδοξεί να αποτελέσει ένα βιωματικό, γευστικό ‘’ταξίδι’’, στην ιστορία, τις υψηλές διατροφικές αξίες και τις μοναδικές γαστρονομικές εμπειρίες, που προσφέρει η ελληνική διατροφή και η ελληνική κουζίνα.
Καθώς η διατροφή είναι ζωή, είναι πολιτισμός.
Είναι γέννημα του κορυφαίου ελληνικού πολιτισμού, για αυτό και ακολουθεί τις αρχές του μέτρου, της αρμονίας και της ισορροπίας, που χαρακτηρίζουν διαχρονικά τον ελληνικό πολιτισμό.
Οι διατροφικοί θησαυροί της Μεσογείου: το λάδι, η ελιά, το κρασί, το μέλι, τα βότανα και όλα τα άλλα συστατικά της μεσογειακής διατροφικής αλυσίδας καλλιεργούνται, παράγονται και αξιοποιούνται, εδώ και χιλιάδες χρόνια, στην Ελλάδα.
Στον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού γνωρίζουμε ότι η ελληνική διατροφή είναι o θεμέλιος λίθος της περίφημης μεσογειακής διατροφής, που ανήκει στον Κατάλογο της Παγκόσμιας Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO. Και αναμφισβήτητα αποτελεί το ‘κλειδί’ για την επιτυχία της ισχυροποίησης της θέσης της χώρας μας ως ένα δυνατό brand στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη.
Έτσι και το 2022 είναι μια ακόμη χρονιά σταθερής ανάπτυξης και αναβάθμισης με ισχυρά εργαλεία ψηφιοποιήσης και καινοτομίας, για την ισχυρή παρουσία της χώρας μας στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη.
Γιατί στον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού προβάλλουμε με σεβασμό το εθνικό μας τουριστικό προϊόν καθώς γνωρίζουμε καλά , ότι με το να ενισχύουμε την ταξιδιωτική εμπειρία θα συνεχίσουμε να αποτελούμε την πρώτη επιλογή και του πιο απαιτητικού ταξιδιώτη!!
To moto μας είναι…
All you want is Greece!
Άντζελα Γκερέκου, Πρόεδρος Δ.Σ. Ε.Ο.Τ.: “Το ταξίδι στο ΕΥ” | Date: 25/02/2022 © Energizing Greece Magazine | 1st Edition March 2022 |
| 1st Edition Energizing Greece Magazine | March 2022 |
| Greece it the Destination, We are the Drivers |