Η αρχιτεκτονική και ο σχεδιασμός των ξενοδοχείων υφίστανται σημαντικές αλλαγές λόγω της συνεχιζόμενης πανδημίας. Ενώ το προηγούμενο άρθρο συζήτησε τον τρόπο με τον οποίο η τεχνολογία θα τροφοδοτήσει και θα διευκολύνει ορισμένες από αυτές τις αλλαγές στο μέλλον, το παρόν άρθρο επικεντρώνεται στις άλλες πτυχές των αλλαγών στο σχεδιασμό που αναμένονται στην εποχή μετά τον COVID.
Αφιέρωμα | Μέρος 2ο συνέχεια του Αφιερώματος | Μέρος 1ο
Οι σχεδιαστές ξενοδοχείων τροποποιούν τα υπάρχοντα πρότζεκτ και ξεκινούν νέα για να βελτιώσουν την εμπειρία των επισκεπτών, εστιάζοντας παράλληλα στην κοινωνική αποστασιοποίηση, την υγιεινή, την καθαριότητα και την ασφάλεια. Οι είσοδοι των ξενοδοχείων, οι προθάλαμοι, τα δωμάτια, οι χώροι συνεδριάσεων, οι επιλογές τροφίμων και ποτών, ακόμη και οι υφές και τα φινιρίσματα των επιφανειών είναι πιθανό να υποστούν θεμελιώδεις αλλαγές.
Ο ευέλικτος σχεδιασμός με αυξημένη αποτελεσματικότητα είναι ο δρόμος προς τα εμπρός για τα ξενοδοχεία στη μετά-COVID εποχή
Οι εμπειρίες χαμηλής επαφής με φυσική απομάκρυνση έχουν γίνει επιτακτική ανάγκη για τον σχεδιασμό των δημόσιων χώρων στα ξενοδοχεία. Εισάγονται είσοδοι χωρίς επαφή και οι χώροι υποδοχής επανασχεδιάζονται ώστε να είναι πολυ-λειτουργικοί. Για παράδειγμα, ξενοδοχειακές αλυσίδες όπως η Hilton έχουν εισαγάγει αρχιτεκτονικές οθόνες με στοιχεία τέχνης και βιοφιλικού σχεδιασμού, μαζί με μικρότερα κινητά διαχωριστικά, για να δημιουργήσουν έναν πιο προσαρμόσιμο και παραμετροποιήσιμο χώρο.
Η πανδημία έχει κάνει τις ομάδες διοίκησης των ξενοδοχείων να επανεξετάσουν και τις επιλογές τους για φαγητό. Από τους υπαλλήλους του ξενοδοχείου που σερβίρουν μπουφέδες αντί οι επισκέπτες να σερβίρονται μόνοι τους μέχρι έναν υβριδικό συνδυασμό μπουφέ και εξυπηρέτησης στο τραπέζι, εφαρμόζονται διάφορες εναλλακτικές λύσεις. Τα εστιατόρια θα είναι μεγαλύτερα αλλά λιγότερα για να φιλοξενούν περισσότερο χώρο, διατηρώντας παράλληλα τα πρότυπα κοινωνικής αποστασιοποίησης. Νέα προϊόντα, όπως κοκτέιλ εν κινήσει και γεύματα “grab-and-go” είναι πιθανό να αποτελέσουν μέρος της εμπειρίας γευμάτων στα ξενοδοχεία.
Η Marriott International, η οποία εφαρμόζει πιλοτικά το πρόγραμμα για ανέπαφα γεύματα grab-and-go, εισήγαγε κιόσκια αυτοεξυπηρέτησης σε μερικά ξενοδοχεία, παρέχοντας στους επισκέπτες τη δυνατότητα να επιλέγουν ελαφρά γεύματα, σνακ και ποτά εν κινήσει. Η προσφορά πρωινού έχει επίσης ενσωματωθεί στο σχεδιασμό των αυτόματων πωλητών με τη δυνατότητα ανέπαφης πληρωμής μέσω Bluetooth.
Οι αίθουσες συνεδριάσεων και συσκέψεων θα ανανεωθούν για να ενσωματώσουν “phygital” επιλογές που συνδυάζουν τη φυσική συμμετοχή με την εικονική. Αυτοί οι χώροι θα είναι εξοπλισμένοι με κάμερες υψηλής ποιότητας, ηχητικό εξοπλισμό και ένα ισχυρό δίκτυο για την υποστήριξη προηγμένων τεχνολογιών, όπως ζωντανή ροή, επαυξημένη πραγματικότητα και εικονική πραγματικότητα, ώστε να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των υβριδικών συνεδρίων και εκδηλώσεων.
Η ευελιξία θα είναι το κλειδί. Για παράδειγμα, οι αίθουσες συνεδριάσεων και άλλοι δημόσιοι χώροι στα ξενοδοχεία θα σχεδιάζονται με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορούν να «επαναχρησιμοποιούνται» σε εναλλακτικές χρήσεις όταν χρειάζεται. Επιπλέον, ο νέος σχεδιασμός των ξενοδοχείων θα ενσωματώνει σπονδυλωτό σχεδιασμό, έτσι ώστε σε περίπτωση οποιασδήποτε μελλοντικής αναταραχής να είναι ευκολότερο να κλείσει ένα μέρος του ξενοδοχείου και να λειτουργήσει αποτελεσματικά ένα μικρότερο τμήμα του.
Θεμελιώδεις αλλαγές στα δωμάτια των επισκεπτών, καθώς οι ξενοδόχοι βελτιώνουν τα επίπεδα καθαριότητας για τον μετα-πανδημικό ταξιδιώτη
Θα προτιμηθεί η μίνιμαλ αισθητική, καθώς οι ξενοδόχοι προσπαθούν να ενισχύσουν την αντίληψη της καθαριότητας. Τα περισσότερα ξενοδοχειακά brands έχουν ήδη καταργήσει τα περιττά αντικείμενα, όπως μαξιλάρια, φυλλάδια και μενού του room-service στα δωμάτια, και τα έχουν αντικαταστήσει με τεχνολογία χωρίς αφή. Τα δωμάτια των ξενοδοχείων θα γίνουν πιο ευρύχωρα και ευέλικτα, καθώς οι επισκέπτες αναζητούν χώρο για πολλαπλές λειτουργίες – ξεκούραση, εργασία, φαγητό, ακόμη και άσκηση – μέσα στα όρια των δωματίων τους.
Πρόσθετες αλλαγές στην εμφάνιση και την αίσθηση των ξενοδοχείων θα επικεντρωθούν στη χρήση αντιμικροβιακών υλικών εύκολων στον καθαρισμό και στην απολύμανση. Τα υλικά αυτά είναι ανθεκτικά και αντέχουν σε πιο επίμονο και συχνό καθαρισμό. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η χρήση σκληρών δαπέδων αντί για χαλιά στα δωμάτια των επισκεπτών, καθώς καθαρίζονται ευκολότερα. Περαιτέρω εξελίξεις που βασίζονται στην τεχνολογία περιλαμβάνουν την απολύμανση των δημόσιων χώρων με τεχνολογία υπεριώδους φωτός και τη χρήση αντιμικροβιακών υφασμάτων εύκολων στον καθαρισμό για στρώματα, κλινοσκεπάσματα κ.λπ.
Αφιέρωμα|Τα ξενοδοχεία του μέλλοντος |Μέρος 1ο…
Πηγή: Hospitality Net
You could read more about Hospitality Excellence Here, about City Gallery, Journey Whispers Here