Από την αρχή της πανδημίας, ο κλάδος της φιλοξενίας κλήθηκε να αναστοχαστεί και να καινοτομήσει προκειμένου να αντιμετωπίσει τις αυξανόμενες ανησυχίες γύρω από την υγεία, την ασφάλεια και την υγιεινή. Ο COVID-19 έχει επηρεάσει δραματικά τη συμπεριφορά και τις προτιμήσεις των καταναλωτών. Οι επισκέπτες σήμερα επιθυμούν ανοιχτούς χώρους, ελάχιστη επαφή με τις επιφάνειες, κοινωνική αποστασιοποίηση στους κοινόχρηστους χώρους και οικιακά γραφεία στα δωμάτια, υποχρεώνοντας έτσι τα ξενοδοχεία να υιοθετήσουν αλλαγές στον σχεδιασμό. Αφιέρωμα | Μέρος 1ο
Ιστορικά, υπήρχε πάντα μια συμβιωτική σχέση μεταξύ των πόλεων, του δομημένου περιβάλλοντος και των επιδημιών. Δεν είναι η πρώτη φορά στην ιστορία που τα ξενοδοχεία επανασχεδιάζονται ως απάντηση σε απρόβλεπτα παγκόσμια γεγονότα. Στον απόηχο των τρομοκρατικών επιθέσεων της 11ης Σεπτεμβρίου και της 26ης Νοεμβρίου, η διαχείριση της ασφάλειας έγινε παράγοντας σοβαρής ανησυχίας στον σχεδιασμό των ξενοδοχείων. Οι ανιχνευτές μετάλλων για τα άτομα που εισέρχονται, ο έλεγχος των αποσκευών, και η τοποθέτηση φραχτών και εμποδίων έχουν γίνει έκτοτε συνήθης πρακτική.
Ομοίως, η επιδημία SARS το 2003 και η γρίπη των χοίρων H1N1 το 2009 ανέδειξαν τη σημασία των ξενοδοχείων ως αρχικού σημείου επαφής για την εξάπλωση μολυσματικών ασθενειών και τον πιθανό ρόλο τους στην ετοιμότητα και την αντιμετώπιση επιδημιών. Στη συνέχεια, δημοσιεύθηκαν ευρέως κατευθυντήριες γραμμές που επικεντρώνονται στη διατήρηση της υγιεινής στους χώρους των ξενοδοχείων. Η σημερινή πραγματικότητα δεν απέχει πολύ από αυτά τα ιστορικά παραδείγματα.
Με την έλευση της πανδημίας, οι ξενοδόχοι άρχισαν να αναθεωρούν τον σχεδιασμό των ξενοδοχείων για να διευκολύνουν την κοινωνική αποστασιοποίηση και τις απαιτήσεις υγιεινής, με στόχο να διασφαλίσουν την ασφάλεια των επισκεπτών και των εργαζομένων τους. Η εμπειρία αποστασιοποιημένης εστίασης με ψηφιακά μενού, τεχνολογίες αυτοεξυπηρέτησης, ψηφιακές υπηρεσίες θυρωρού και συστήματα εισόδου χωρίς κλειδί ενθαρρύνεται όλο και περισσότερο για να παραμείνουν τα ξενοδοχεία συναφή με τη νέα εποχή.
Το ανέπαφο check-in έχει γίνει σήμερα αναγκαιότητα για τη μείωση της ανθρώπινης αλληλεπίδρασης. Ως αποτέλεσμα, στη μετα-πανδημική εποχή, τα γκισέ check-in & υποδοχής δεν θα χρησιμεύουν πλέον ως το πρώτο σημείο επαφής για έναν επισκέπτη και ενδέχεται να επανασχεδιαστούν ή να καταστούν περιττά. Από τις εφαρμογές για κινητά και τα ψηφιακά κλειδιά μέχρι τα περίπτερα self-check-in, οι περισσότερες ξενοδοχειακές επιχειρήσεις αξιολογούν τώρα τις διάφορες επιλογές που έχουν στη διάθεσή τους. Για παράδειγμα, η Marriott υιοθετεί την ιδέα των αυτοματοποιημένων περιπτέρων με οθόνες αφής – γνωστά ως contactless arrival kiosks – που βοηθούν στο check-in των επισκεπτών και παρέχουν κλειδιά δωματίων. Τα περίπτερα χρησιμοποιούν αντιμικροβιακή τεχνολογία στο γυαλί της οθόνης αφής, η οποία τροφοδοτείται από υπεριώδες φως για να σκοτώνει ιούς και βακτήρια. Οι επισκέπτες μπορούν να παρακάμψουν την παραδοσιακή διαδρομή και να επιλέξουν αυτές τις αλληλεπιδράσεις χαμηλής επαφής, αποφεύγοντας πιθανούς κινδύνους για την υγεία.
Υιοθετώντας τον ψηφιακό μετασχηματισμό, κορυφαίες εταιρείες ξενοδοχειακών brands έχουν λανσάρει εφαρμογές που παρέχουν στους επισκέπτες τη δυνατότητα να κάνουν check-in, να επιλέξουν το δωμάτιό τους, να παραγγείλουν υπηρεσία room service και να επικοινωνήσουν με το προσωπικό του ξενοδοχείου, όλα από την παλάμη του χεριού τους. Επιπλέον, το ψηφιακό κλειδί είναι ένα άλλο παράδειγμα ιδανικής, ανέπαφης λύσης, κρατώντας τους πελάτες ασφαλείς από την εξάπλωση του ιού. Στο μέλλον, τα περισσότερα ξενοδοχεία θα αναπτυχθούν με «έξυπνα» δωμάτια για να ενισχύσουν την άνεση και την εμπειρία των επισκεπτών. Όλες οι λειτουργίες και οι απαιτήσεις εξυπηρέτησης των επισκεπτών μέσα στο δωμάτιο, από το χειρισμό των κουρτινών, των φώτων, του κλιματισμού και της τηλεόρασης μέχρι την αλλαγή των τηλεοπτικών καναλιών και τη χρήση υπηρεσιών casting & streaming, θα γίνονται μέσω ενός εικονικού βοηθού, οδηγώντας σε μια σχεδόν ανέπαφη διαμονή.
Η εφαρμογή τεχνολογικών καινοτομιών θα βοηθήσει τον κλάδο να ανακτήσει την εμπιστοσύνη των επισκεπτών, εξασφαλίζοντας την ψυχική τους ηρεμία, την υγεία και την ασφάλειά τους. Επιπλέον, θα βοηθήσει στον εξορθολογισμό των διαδικασιών και στη βελτίωση της κερδοφορίας του κλάδου. Παρά τον αποδιοργανωτικό αντίκτυπο της πανδημίας στον κλάδο της φιλοξενίας, τελικά όλο αυτό θα επιταχύνει την εξελικτική διαδικασία και θα βοηθήσει τον κλάδο να αναδυθεί ισχυρότερος σε σχέση με το προ της πανδημίας επίπεδο.
Πηγή: Hospitality Net
You could read more about Hospitality Excellence Here, about City Gallery, Journey Whispers Here