Όπως κάθε κλάδος, έτσι και ο κόσμος της φιλοξενίας αλλάζει συνεχώς
Καθώς η ισχυροποίηση της παγκόσμιας οικονομίας και οι νέες τεχνολογίες καθιστούν τα ταξίδια πιο προσιτά για τους ανθρώπους σε όλο τον κόσμο, ο κλάδος αναπτύσσεται και επεκτείνεται συνεχώς με νέους τρόπους.
Οι προνοητικοί ξενοδόχοι θα πρέπει να γνωρίζουν και να παρακολουθούν συνεχώς τις κορυφαίες τάσεις του κλάδου, ώστε να μπορούν να διασφαλίζουν ότι οι δικές τους επιχειρήσεις παραμένουν ανταγωνιστικές και ανταποκρίνονται στις ανάγκες των πελατών.
Ενοικιάσεις παραθεριστικών κατοικιών / διαμοιρασμός κατοικιών (homesharing)
Η άνοδος του Airbnb έκανε τις ενοικιάσεις παραθεριστικών κατοικιών – που προηγουμένως αποτελούσαν μια εξειδικευμένη αγορά σε προορισμούς αναψυχής – έναν βιώσιμο ανταγωνιστή των παραδοσιακών ξενοδοχείων, όχι μόνο για παραθεριστές, αλλά και για εταιρικούς ταξιδιώτες και ομάδες. Καθώς οι ταξιδιώτες δοκιμάζουν τον διαμοιρασμό κατοικιών (ορισμένοι μάλιστα αναπτύσσουν και μια ιδιαίτερη προτίμηση γι’ αυτόν), τα παραδοσιακά ξενοδοχεία σπεύδουν να ανταποκριθούν στον ανταγωνισμό προσφέροντας περισσότερες τοπικές εμπειρίες και ανέσεις που παραπέμπουν σε σπίτι, ενώ παράλληλα μεγιστοποιούν τα χαρακτηριστικά που τα κάνουν να ξεχωρίζουν, όπως μοναδικά καταστήματα τροφίμων και ποτών και δημιουργικοί δημόσιοι χώροι.
Παγκοσμιοποίηση και διεθνή ταξίδια
Χάρη στην άνοδο της τεχνολογίας, την παγκοσμίως αυξανόμενη μεσαία τάξη και τους ανθρώπους που αναζητούν εμπειρίες αντί για υλικά αγαθά, περισσότεροι άνθρωποι ταξιδεύουν περισσότερο από ποτέ – ειδικά διεθνώς. Ο αριθμός των διεθνών ταξιδιωτών αυξάνεται σταθερά εδώ και δεκαετίες, με τη μεγαλύτερη αύξηση να προέρχεται από την περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού τα τελευταία χρόνια.
Συνδυασμός business + leisure (bleisure)
Για χρόνια, οι ξενοδόχοι αντιμετώπιζαν τους επαγγελματίες ταξιδιώτες και τους ταξιδιώτες αναψυχής ως δύο διαφορετικά προφίλ επισκεπτών. Οι επαγγελματίες ταξιδιώτες έμεναν συνήθως κατά τη διάρκεια της εβδομάδας, ενώ οι ταξιδιώτες αναψυχής έκαναν κράτηση τα Σαββατοκύριακα. Τα τελευταία χρόνια, τα όρια δεν είναι τόσο σαφή, με πολλούς επαγγελματίες ταξιδιώτες να επιλέγουν να συμπεριλάβουν χρόνο αναψυχής στα επαγγελματικά τους ταξίδια, ή ακόμη και να παρατείνουν τα ταξίδια τους σε ορισμένες περιπτώσεις, οδηγώντας στον όρο “bleisure”.
Ανάπτυξη φιλική προς το περιβάλλον
Καθώς οι καταναλωτές δείχνουν προτίμηση στις βιώσιμες επιχειρήσεις, τα ξενοδοχεία γίνονται ολοένα και πιο «πράσινα» – και όχι μόνο ενθαρρύνοντας απλώς τους επισκέπτες να επαναχρησιμοποιούν τις πετσέτες για μια επιπλέον ημέρα. Ορισμένοι τρόποι με τους οποίους τα ξενοδοχεία γίνονται πιο βιώσιμα περιλαμβάνουν την εξάλειψη των μπουκαλιών προϊόντων καλλωπισμού μιας χρήσης, την προσθήκη κάδων ανακύκλωσης στα δωμάτια, και τη χρήση κομποστοποιήσιμων δοχείων και σκευών. Μια πρόσφατη μελέτη της Booking.com έδειξε ότι το 70% των ταξιδιωτών θα ήταν πιο πιθανό να κλείσουν φιλικά προς το περιβάλλον καταλύματα.
Σε κάθε περίπτωση, ο ξενοδοχειακός κλάδος είναι εξαιρετικά δυναμικός, και άρα οι συγκεκριμένες τάσεις καλύπτουν ένα μέρος μόνο του τοπίου