Με το παρόν άρθρο κάνουμε μια …βουτιά στον κλάδο των μέσων ενημέρωσης για να δούμε πώς η καινοτομία και το disruption αλλάζουν σήμερα το τοπίο των επιχειρήσεων.
Από την ψηφιοποίηση έως την έκρηξη των freelance πόρων, η βιομηχανία των media επηρεάζεται σχεδόν από κάθε κατεύθυνση. Και αυτό είναι μόνο η αρχή.
Σημαντικές τάσεις επηρεάζουν την κατεύθυνση των μέσων μαζικής ενημέρωσης, οπότε θα πρέπει να περιμένετε μερικές επιπλέον ανακατατάξεις στο εγγύς μέλλον!
Να γνωρίζετε τον κλάδο σας
Για να κατανοήσουμε πραγματικά την πορεία του κλάδου σήμερα, πρέπει να αξιολογήσουμε τις μεγάλες τεχνολογικές τάσεις που τον επηρεάζουν σήμερα και έχουν τη δυνατότητα να το κάνουν στο μέλλον.
Κύρια τάση 1: Μαζική ψηφιοποίηση
Η ψηφιακή τεχνολογία θα αντικαταστήσει το print – είναι αναπόφευκτο. Το κόστος της τεχνολογίας συνεχίζει να μειώνεται και οι συσκευές που χρησιμοποιούνται για την «αφομοίωση» των μέσων ενημέρωσης γίνονται όλο και πιο προηγμένες και βολικές. Τα ιστορικά εμπόδια σε αυτή τη μετάβαση (προτιμήσεις των γενεών, ευκολία, ευκολία χρήσης) καταρρέουν σταδιακά. Η παλίρροια θα παρασύρει το παλιό και θα ανοίξει το δρόμο για το νέο. Οι εταιρείες πρέπει να καταστήσουν την ψηφιακή παράδοση πρωταρχική τους εστίαση και τις εκτυπωτικές τους δραστηριότητες αναλώσιμες.
Κύρια τάση 2: Μανία freelance
Με εταιρείες όπως η outsource.com, η upwork.com, η contently.com και άλλες, η εύρεση freelance συγγραφέων, φωτογράφων, συντακτών και σχεδιαστών δεν ήταν ποτέ ευκολότερη. Οι εταιρείες που διαχειρίζονται μια πλήρη δεξαμενή ταλέντων δυσκολεύονται όλο και περισσότερο να ανταγωνιστούν τις εταιρείες που χρησιμοποιούν με στρατηγικό τρόπο freelance ταλέντα. Οι εταιρείες μέσων ενημέρωσης που μπορούν να επωφεληθούν από αυτό το πλαίσιο μπορούν να διατηρήσουν το κόστος πολύ χαμηλότερο και τα περιθώρια κέρδους υψηλότερα.
Κύρια τάση 3: Περιεχόμενο, περιεχόμενο, περιεχόμενο
Δεν είναι δύσκολο να διαπιστώσει κανείς τη ραγδαία αύξηση της παραγωγής διαδικτυακού περιεχομένου. Αυτό το κύμα νέων άρθρων, βίντεο, εκπομπών, δημοσιεύσεων, δικτύων κ.λπ. γίνεται όλο και πιο δύσκολο να το παρακολουθήσει κανείς. Επιπλέον, τα εμπόδια για τις νέες εταιρείες μέσων ενημέρωσης είναι πλέον πολύ χαμηλά, με πολλά διαθέσιμα μέσα διανομής για τους νεοεισερχόμενους. Είναι μόνο θέμα χρόνου μέχρι αυτοί οι νέοι παίκτες να παρέχουν το ίδιο υψηλής ποιότητας περιεχόμενο με τους υπάρχοντες γίγαντες των μέσων ενημέρωσης. Ακόμη και εταιρείες όπως η Red Bull έχουν αρχίσει να εισβάλλουν στον χώρο. Πριν από επτά χρόνια αυτό θα φαινόταν παράλογο.
Κύρια τάση 4: Η τεχνολογία βίντεο εξελίσσεται ραγδαία
Οι καταναλωτές του περιεχομένου αναζητούν πλέον γρήγορους και εύκολους τρόπους για να αφομοιώσουν τις πληροφορίες, γεγονός που έχει οδηγήσει σε αυξανόμενες απαιτήσεις για την παροχή βίντεο. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με την ταχεία πρόοδο των HD, 4K, 8K και VR, έχει γεννήσει μια τεράστια ευκαιρία για πραγματικά καθηλωτικό περιεχόμενο. Απέχουμε ακόμη χρόνια από τη mainstream υιοθέτηση, αλλά οι εταιρείες ψυχαγωγίας έχουν ήδη σημειώσει επιτυχία με τη νέα τεχνολογία.
Κύρια τάση 5: Μετατοπίσεις γενεών
Οι καιροί αλλάζουν – υπάρχουν πολλά άρθρα που διερευνούν το πλήθος των αλλαγών που έρχονται με την οικονομική ισχυροποίηση των millennials, οι οποίοι παίρνουν την σκυτάλη από τη γενιά των boomers. Αλλά για τα μέσα ενημέρωσης, αυτή η αλλαγή θα γίνει πολύ πιο έντονα αισθητή. Οι millennials αντιμετωπίζουν τις πληροφορίες και το περιεχόμενο πολύ διαφορετικά από άλλες γενιές πριν από αυτούς. Μεγάλωσαν με περισσότερες πληροφορίες από όσες θα μπορούσαν ποτέ να χρειαστούν – όλες σε άμεση πρόσβαση. Αυτή η υπερέκθεση τους έκανε να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί σε οτιδήποτε γράφεται από επαγγελματίες. Επίσης, σπάνια επηρεάζονται από τη διαφήμιση, γεγονός που έχει οικονομικό αντίκτυπο στις εταιρείες μέσων ενημέρωσης που βασίζονται στις παραδοσιακές διαφημιστικές πωλήσεις. Τα καλά νέα είναι ότι οι millennials εκτιμούν πραγματικά την αυθεντικότητα και είναι πιο πιθανό να εγγραφούν σε περιεχόμενο από ό,τι άλλες γενιές. Οι εταιρείες μέσων ενημέρωσης που είναι ανοιχτές, ειλικρινείς και διαφανείς, και παράγουν περιεχόμενο αρκετά ισχυρό ώστε να το μοιράζονται, έχουν πιθανότητες επιτυχίας.
Κύρια τάση 6: Παράδοση μέσω διαδικτύου
Αν δεν έχετε βρει πώς να δημιουργήσετε ένα επιτυχημένο επιχειρηματικό μοντέλο γύρω από την παράδοση περιεχομένου μέσω του διαδικτύου, μένετε πίσω. Η διαχωριστική γραμμή μεταξύ των παραδοσιακών και των ψηφιακών μέσων έχει χαθεί. Είναι και τα δύο ένα και το αυτό τώρα, και οι εταιρείες πρέπει να καταλάβουν πώς λειτουργούν και τα δύο σε συνδυασμό για να παραδώσουν το σωστό περιεχόμενο, στο σωστό κοινό, τη σωστή στιγμή.
Δευτερεύουσες τάσεις
Υπάρχουν επίσης ορισμένες δευτερεύουσες τάσεις που επηρεάζουν τις επιχειρηματικές δραστηριότητες των εταιρειών μέσων ενημέρωσης – ο πολλαπλασιασμός των κινητών συσκευών, η ωρίμανση του μάρκετινγκ περιεχομένου, η συγχώνευση των μέσων ραδιοτηλεοπτικής μετάδοσης και του διαδικτύου κ.ο.κ. Αλλά ειλικρινά, αυτές δεν είναι καινούργιες τάσεις – βρίσκονται στο …ραντάρ εδώ και πολύ καιρό. Η μακροπρόθεσμη στρατηγική σας θα πρέπει να βασίζεται στις μεγάλες τάσεις, ενώ παράλληλα θα πρέπει να λαμβάνετε υπόψη τις δευτερεύουσες τάσεις για τις βραχυπρόθεσμες εκτελεστικές στρατηγικές σας.
Ο προϋπολογισμός σας για το IT
Προφανώς, με το μέγεθος της τεχνολογικής δραστηριότητας που επηρεάζει τον κλάδο των μέσων ενημέρωσης, οι δαπάνες για την πληροφορική στα μέσα ενημέρωσης έχουν αυξηθεί. Για να παραμείνετε ανταγωνιστικοί, πρέπει να επενδύσετε με σύνεση. Ο στόχος σας δεν είναι να ξεπεράσετε τον ανταγωνισμό – είναι να δαπανήσετε περισσότερο σε στρατηγικές πρωτοβουλίες και λιγότερο σε υποδομές. Τα έργα που συμβάλλουν στη δημιουργία επεκτασιμότητας, στη μείωση των δαπανών και στη βελτίωση της εμπειρίας των πελατών θα πρέπει να απορροφούν μεγαλύτερο μέρος του προϋπολογισμού του ΙΤ. Οι Βασικοί Δείκτες Απόδοσης που θα σας οδηγήσουν στη σωστή κατεύθυνση περιλαμβάνουν τα έσοδα ανά εργαζόμενο, το κόστος της τεχνολογίας ανά εργαζόμενο και το συνολικό ποσοστό των εσόδων που δαπανάται για την τεχνολογία. Οι δαπάνες ανά εργαζόμενο και τα έσοδα ανά εργαζόμενο θα πρέπει να αυξάνονται με την πάροδο του χρόνου, ενώ το συνολικό ποσοστό των εσόδων που δαπανάται για την τεχνολογία θα πρέπει να μειώνεται. Και μπορεί οι δαπάνες των μικρών επιχειρήσεων για την πληροφορική να κυμαίνονται, με εκτιμήσεις από 1,5 τοις εκατό των εσόδων έως και πάνω από 10 τοις εκατό των εσόδων, αλλά οι εταιρείες στον κλάδο των μέσων ενημέρωσης αναμένεται να βρεθούν στο υψηλότερο άκρο του φάσματος. Ο κλάδος είναι υπερ-ανταγωνιστικός, τα εμπόδια εισόδου μειώνονται συνεχώς και η τεχνολογία έχει σημαντικό αντίκτυπο στο σημερινό τοπίο.
Ασφάλεια και κανονιστική συμμόρφωση
Όπως σε κάθε κλάδο, η προστασία των δεδομένων των καταναλωτών αποτελεί υψηλή προτεραιότητα για τις εταιρείες μέσων ενημέρωσης – όχι μόνο λόγω της ανάγκης τήρησης της νομιμότητας, αλλά και επειδή η εταιρική εμπιστοσύνη είναι πολύ πιο δύσκολο να διατηρηθεί από ποτέ άλλοτε. Οι καταναλωτές (όχι μόνο οι millennials) έχουν πολύ μεγαλύτερη ορατότητα όσον αφορά τις εταιρείες που επιλέγουν να υποστηρίξουν, και υπάρχει πολύ περισσότερος ανταγωνισμός που περιμένει να σας πάρει τη θέση αν ποτέ παραβιάσετε αυτή την εμπιστοσύνη. Η αποτυχία να προστατεύσετε τα δεδομένα των πελατών σας είναι ένας γρήγορος τρόπος να αποξενώσετε τη βάση των οπαδών σας και να δημιουργήσετε φανατικούς εχθρούς.
Όσον αφορά την κανονιστική συμμόρφωση, δεν θα αλλάξουν πολλά στο εγγύς μέλλον. Μακροπρόθεσμα, ωστόσο, οι πολιτικές που εφαρμόζονται για τη ρύθμιση του περιεχομένου θα χρειαστούν σημαντική αναθεώρηση. Αυτό πιθανότατα θα είναι καλό για τις εταιρείες, καθώς η απορρύθμιση θα δημιουργήσει μεγαλύτερη ελευθερία πληροφόρησης, καθώς και λιγότερα γενικά έξοδα που θα απαιτούνται για τη διαχείριση της συμμόρφωσης.
Προχωρώντας προς τα εμπρός
Συνολικά, υπάρχουν πολλά που επηρεάζουν τα μέσα ενημέρωσης σήμερα. Τα παραπάνω στοιχεία δεν συνιστούν σε καμία περίπτωση έναν πλήρη κατάλογο. Εάν δραστηριοποιείστε σήμερα στον κλάδο των μέσων ενημέρωσης, ήρθε η ώρα να εξετάσετε σοβαρά το πώς αυτές οι τάσεις θα μπορούσαν να επηρεάσουν την επιχείρησή σας. Εάν καθορίζετε τη στρατηγική σας με βάση αποκλειστικά τις τεχνικές ικανότητες άλλων εταιρειών μέσων ενημέρωσης που είναι παρόμοιες με εσάς, μπορεί να χάνετε μια τεράστια ευκαιρία να κάνετε ένα άλμα προς τα εμπρός. Το disruption έρχεται από όλες τις πλευρές, και οι εταιρείες μέσων ενημέρωσης που σκέφτονται με το βλέμμα στο μέλλον επενδύουν στην τεχνολογία για να συμβαδίσουν – και να ξεπεράσουν – τον ανταγωνισμό τους.
Πηγή: Awecomm
You could read more about Diamond Pages Here, about Growth Path Explorer Here, about Moving To Mastery Here