Σήμερα, επανέρχεται το θέμα των δικαιωμάτων των γυναικών σε όλο τον κόσμο. Οι γυναίκες σε κάθε χώρα αντιμετωπίζουν πολλές δυσκολίες. Αντιμετωπίζουν βία, διακρίσεις και αδικίες κάθε μέρα της ζωής τους. Η ζωή σε έναν ανδροκρατούμενο κόσμο δεν ήταν ποτέ εύκολη. Παρ ‘όλα αυτά, οι γυναίκες δεν το βάζουν κάτω. Δεν φοβούνται να ενωθούν και να παλέψουν για ένα καλύτερο μέλλον για τις κόρες τους. Αλλά με όλα τα βήματα που έχουμε κάνει, τα δικαιώματα των γυναικών εξακολουθούν να καταπιέζονται.
Η Boushra Almutawakel, η πρώτη αναγνωρισμένη γυναίκα φωτογράφος της Υεμένης, παραμένει ξεχωριστή για το ότι ήταν η πρώτη, αλλά και για το ότι τόλμησε να εκφράσει τις πολιτισμικές και θρησκευτικές αντιπαραθέσεις που επικρατούν στη χώρα της μέσω του ταλέντου της.
Όταν η Boushra βλέπει ότι η δουλειά της προκαλεί έντονα συναισθήματα και προκαλεί δέσμευση και συζήτηση, αισθάνεται ότι τα κατάφερε.
Γεννημένη στη Sana’a της Υεμένης το 1969, η Boushra Y. Almutawakel σπούδασε στις ΗΠΑ και την Υεμένη. Κατά τη διάρκεια της φοιτήσεώς της, ενδιαφέρθηκε για τη φωτογραφία.
Κατά την επιστροφή της στην Υεμένη το 1994 συνέχισε να αναπτύσσει τη φωτογραφική της δουλειά, να κάνει ελεύθερη φωτογραφία και να συμμετέχει σε πολλές ομαδικές εκθέσεις.
Το 1998, η Boushra έγινε φωτογράφος πλήρους απασχόλησης και μερικοί από τους πελάτες της περιλάμβαναν τα Ηνωμένα Έθνη, την CARE International, τη Βασιλική Ολλανδική Πρεσβεία.
Το έργο της έχει αποκτηθεί από το Βρετανικό Μουσείο στο Λονδίνο, το Μουσείο Καλών Τεχνών της Βοστώνης, το Foundation Barjeel, καθώς και από άλλους γνωστούς συλλέκτες.
Η φωτογραφία είναι μια απελευθέρωση για μένα, ειδικά όταν πρόκειται για ζητήματα σχετικά με αδικίες ή πράγματα που είναι απλά λάθος.
Boushra Almutawakel
Η φωτογράφος εργάζεται εδώ και πολλά χρόνια. Ωστόσο, οι πρόσφατες εξελίξεις στον κόσμο, ειδικά στο Αφγανιστάν, καθιστούν κάθε έργο της εκπληκτικά επίκαιρο.
Οι φωτογραφίες της αμφισβητούν τη θέση του φύλου με έναν πιο λεπτό, συχνά παιχνιδιάρικο τρόπο, αμφισβητώντας τις προσδοκίες των ανθρώπων. Η καλλιτέχνης μιλά συχνά για τα δικαιώματα των γυναικών και σχολιάζει την πραγματικότητά που ελέγχεται από τους άνδρες.
Στο «Τι θα γινόταν» αμφισβητεί τα πρότυπα της κοινωνίας απεικονίζοντας άνδρες με πέπλο αντί για γυναίκες. Αυτή η ιδέα ήταν εξαιρετικά δημοφιλής στις γυναίκες, αλλά προκάλεσε μεγάλη κριτική από τους άνδρες.
Βρίσκοντας το πέπλο των μουσουλμάνων γυναικών ως ένα αμφιλεγόμενο ζήτημα, και επίσης λαμβάνοντας υπόψη τις διαφορετικές απόψεις που προσέλκυσε, η Boushra ήθελε να προβάλει τις διάφορες πτυχές του Hijab μέσω της τέχνης της.
Οι γυναίκες και τα κορίτσια σε πολλές χώρες, όπως και στην Υεμένη, αντιμετωπίζονται σαν να μην υπάρχουν, εκτός από το να υπηρετούν τους συζύγους, τα πεθερικά και τα παιδιά τους-αντιμετωπίζονται σαν να μην είναι τίποτα.
Η διάσημη σειρά φωτογραφιών “Μητέρα, κόρη, κούκλα” καλύπτει σταδιακά μια γυναίκα, ένα κορίτσι και την κούκλα της μέχρι να εξαφανιστούν κυριολεκτικά.
Στη σειρά hijab , οδηγεί τον θεατή σε ένα οπτικό ταξίδι μέσα από τις διαφορετικές αποχρώσεις του τι σημαίνει να είσαι καλυμμένος.
Και τότε είδα μια αύξηση στα στρώματα μαύρων ρούχων και πέπλων: μια abaya, μετά ένα κάλυμμα κεφαλής, μετά μια φούστα πάνω από το κεφάλι που θα κάλυπτε τα τρία τέταρτα του άνω μέρους του σώματος, μετά ένα niqab και ένα διάφανο πέπλο πάνω από το νικάμπ και μάτια, και για να το συμπληρώσουν φοράνε επίσης γάντια. Κάθε μέρος της γυναίκας καλύπτεται.
Οι εικόνες στο πέπλο είναι συμβολικές των γυναικών και των κοριτσιών που δεν έχουν κανένα δικαίωμα. Αυτές είναι ιστορίες για κορίτσια και γυναίκες που στερούνται το παιχνίδι, την εκπαίδευση και την παιδική ηλικία με το να παντρεύονται σε τόσο μικρή ηλικία, να βιάζονται.
Οι γυναίκες και τα κορίτσια πρέπει να έχουν τις ίδιες ευκαιρίες με τους άνδρες και τα αγόρια. Τα κορίτσια και οι γυναίκες θα πρέπει να εκτιμώνται εξίσου επειδή είναι γυναικείου φύλου – και να ενδυναμώνονται, αντί να απογοητεύονται, εξαιτίας αυτού.
Πηγή: albawaba.com
BOUSHRA ART
You could read more about As Done by the Best Here, about Runway Here, about View of Uniqueness Here, about Women’s Excellence Here