Η σημασία μιας σωστής στρατηγικής μάρκετινγκ για ένα ξενοδοχείο είναι αυτονόητη, καθώς αποτελεί βασικό κομμάτι της έναρξης μιας επιχείρησης φιλοξενίας, βελτιστοποιώντας τον αριθμό των κρατήσεων, ενισχύοντας το brand και αξιοποιώντας τη φήμη της μονάδας. Οι στρατηγικές μάρκετινγκ για ξενοδοχεία είναι ένας από τους βασικούς τρόπους με τους οποίους τα ξενοδοχεία μπορούν να προσελκύσουν πιθανούς επισκέπτες και να εξηγήσουν γιατί αξίζει μια κράτηση στο συγκεκριμένο ξενοδοχείο. Πολλές από αυτές τις στρατηγικές μπορούν να χρησιμοποιηθούν ανά πάσα στιγμή, αλλά είναι επίσης σημαντικό να δώσουμε τη δέουσα προσοχή στη διαταραχή που προκάλεσε ο κορονοϊός. Αφιέρωμα | Μέρος 2ο
Διαφημιστείτε με μια υπέροχη ιστοσελίδα
Η ιστοσελίδα σας είναι η πιο σημαντική διαφήμιση για την επιχείρησή σας και αποτελεί την ουσία κάθε καλής στρατηγικής μάρκετινγκ στο διαδίκτυο. Ανεξάρτητα από το ποια τακτική μάρκετινγκ ξενοδοχείων έχει κατευθύνει έναν δυνητικό πελάτη στην ιστοσελίδα σας, αυτό είναι το μέρος όπου οι άνθρωποι μπορούν να μάθουν περισσότερα για την επιχείρησή σας και να αποφασίσουν εάν θα κάνουν κράτηση ή όχι. Είναι επίσης το μόνο διαδικτυακό κανάλι διανομής όπου μπορείτε να δημιουργήσετε απευθείας πωλήσεις στο διαδίκτυο, επομένως είναι σημαντικό η ιστοσελίδα σας να διαθέτει μηχανή κρατήσεων για να χειρίζεται κρατήσεις αυτόματα. Δεδομένου ότι οι περισσότεροι χρήστες του διαδικτύου βασίζονται αποκλειστικά στα smartphone και τα tablet τους, ένας ιστότοπος φιλικός προς κινητά είναι απαραίτητος αυτές τις μέρες.
Ακολουθήστε τους βασικούς κανόνες SEO για τις μηχανές αναζήτησης
Δεν έχει νόημα να έχετε μια ιστοσελίδα εάν είναι δύσκολο να την βρουν οι δυνητικοί πελάτες μέσω της προτιμώμενης μηχανής αναζήτησης. Βεβαιωθείτε ότι ακολουθείτε τα βασικά στοιχεία μάρκετινγκ βελτιστοποίησης αναζήτησης SEO (Search Engine Optimization), όπως το να βεβαιωθείτε ότι το περιεχόμενό σας είναι πλούσιο και σχετικό, με ισχυρούς συνδυασμούς λέξεων-κλειδιών που οδηγούν στην ιστοσελίδα σας.
Ξεχωρίστε τον εαυτό σας από τους υπόλοιπους
Για να αντιμετωπίσετε πραγματικά τον ανταγωνισμό, το ξενοδοχείο σας πρέπει να προσφέρει κάτι μοναδικό και σαφώς διαφορετικό για να προσελκύσει πιθανούς επισκέπτες. Η εκστρατεία μάρκετινγκ πρέπει να είναι εξίσου εξατομικευμένη. Η ποιοτική εξυπηρέτηση των πελατών πρέπει να είναι ο πυρήνας όλων των υπηρεσιών του ξενοδοχείου και της φιλοξενίας που προσφέρετε. Το να καταβάλετε αυτή την επιπλέον προσπάθεια για τους επισκέπτες σας μπορεί να αποφέρει τεράστιες αποδόσεις. Βεβαιωθείτε ότι κάνετε κάτι διαφορετικό, από το να προσφέρετε στους πελάτες κάποιο γλύκισμα κατά το check-in, μέχρι το να ζητήσετε από τους υπεύθυνους Τύπου και δημοσίων σχέσεων να διαφημίσουν τις εκδηλώσεις που συμβαίνουν στο ξενοδοχείο σας.
Λάβετε συστάσεις από τους πραγματικά ειδικούς του κλάδου
Ένας σίγουρος τρόπος εξασφάλισης νέων πελατών είναι να καταχωριστεί το ξενοδοχείο σας σε τοπικά ταξιδιωτικά πρακτορεία. Είτε πρόκειται για κάποιο έντυπο φυλλάδιο σε κάποιο ταξιδιωτικό πρακτορείο, είτε για έναν προβεβλημένο σύνδεσμο σε έναν τοπικό ιστότοπο για τουριστικές υπηρεσίες, είναι σίγουρο ότι θα έχετε περισσότερη προβολή από πολλούς ανταγωνιστές. Αν θέλετε να προσελκύσετε τον επαγγελματία ταξιδιώτη, τα κοντινά συνεδριακά και εκθεσιακά κέντρα είναι επίσης ένα εξαιρετικό μέρος για να προωθήσετε το ξενοδοχείο σας.
Προωθήστε την επιχείρησή σας με διαδικτυακά ταξιδιωτικά γραφεία
Στη σύγχρονη ψηφιακή εποχή, κανένα ξενοδοχείο δεν μπορεί να εξασφαλίσει τακτικούς πελάτες χωρίς να εκμεταλλευτεί τα διαδικτυακά ταξιδιωτικά πρακτορεία και τους ταξιδιωτικούς μεσίτες. Μια απλή καταχώριση μπορεί να δημιουργήσει χιλιάδες κρατήσεις μακροπρόθεσμα, αλλά αξίζει να θυμάστε ότι κάθε φορά που δημιουργείται μια κράτηση μέσω μιας τέτοιας εταιρείας, θα παρακρατείται προμήθεια.
Παγκόσμια συστήματα διανομής
Το σύστημα GDS (Global Distribution System) είναι ένα δίκτυο που επιτρέπει αυτόματες συναλλαγές μεταξύ παρόχων ταξιδιωτικών υπηρεσιών (αεροπορικές εταιρείες, ξενοδοχεία, κρουαζιέρες και ενοικιάσεις αυτοκινήτων) και ταξιδιωτικών γραφείων. Όταν συνδέετε το ξενοδοχείο σας με έναν πάροχο GDS, μπορείτε να λάβετε κράτηση για το ξενοδοχείο σας μέσω εκατοντάδων ταξιδιωτικών γραφείων σε όλο τον κόσμο. Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε τέτοια συστήματα για να στοχεύσετε συγκεκριμένους ταξιδιώτες.
Ορίστε έναν αντιπρόσωπο πωλήσεων και απολαύστε τα οφέλη
Όταν πρόκειται για στρατηγικές μάρκετινγκ ξενοδοχείων, θα πρέπει πάντα να λαμβάνετε τις βέλτιστες πρακτικές φιλοξενίας στον τομέα κατά την προώθηση της επιχείρησής σας. Εάν μια τοπική επιχείρηση σας προτείνει τακτικά σε πιθανούς πελάτες, βεβαιωθείτε ότι διατηρείτε μια αμοιβαία επωφελή σχέση με ισχυρά κίνητρα. Ο ορισμός ενός ειδικού αντιπροσώπου πωλήσεων αξίζει σίγουρα να εξεταστεί για τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις που θέλουν να επεκταθούν.
Εξοικειωθείτε με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Εάν δεν χρησιμοποιείτε κοινωνικά μέσα στην διαδικτυακή εκστρατεία μάρκετινγκ του ξενοδοχείου σας, ξεκινήστε τώρα. Είναι δωρεάν να δημιουργήσετε λογαριασμό όπως π.χ. στο Facebook, το Twitter, το FourSquare, το Instagram και το YouTube και δεν ήταν ποτέ πιο εύκολο να δημιουργήσετε δυναμικές σελίδες κοινωνικών μέσων μέσα σε λίγα λεπτά. Ωστόσο, δεν έχει νόημα να ξεκινήσετε μια παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης εάν δεν έχετε σκοπό να τη διατηρήσετε. Βεβαιωθείτε ότι έχετε ορίσει τουλάχιστον ένα άτομο για να ανανεώνει τα μηνύματα κοινωνικής δικτύωσης μάρκετινγκ του ξενοδοχείου σας.
Παρακολουθήστε τις κριτικές και τις συστάσεις
Μια εξαιρετική κριτική μπορεί να σας φέρει έναν νέο πελάτη. Μια κακή κριτική μπορεί να σας κοστίσει εκατοντάδες. Προσπαθήστε να ενθαρρύνετε καλύτερες κριτικές και συστάσεις από του επισκέπτες σας, ρωτώντας τους μετά το check out για την εμπειρία τους. Το ξενοδοχείο σας μπορεί να εμφανίζεται δεκάδες, αν όχι εκατοντάδες φορές σε ιστότοπους κριτικών, οπότε πρέπει να διασφαλίσετε ότι κάθε σελίδα περιέχει θετικές κριτικές και εγκωμιαστικό περιεχόμενο.
Εξατομικευμένο Μάρκετινγκ
Για τους ιδιοκτήτες ξενοδοχείων και άλλους που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της φιλοξενίας, είναι σημαντικό να βρείτε τρόπους να ξεχωρίσετε από τους αντιπάλους σας και να προσελκύσετε πιθανούς πελάτες. Ένας από τους καλύτερους τρόπους για να γίνει αυτό είναι η παράδοση εξατομικευμένων, μεμονωμένων μηνυμάτων μάρκετινγκ.
Μπορείτε να διαβάσετε τα άρθρα του Αφιερώματος: 1ο Μέρος ΕΔΩ, 2ο Μέρος ΕΔΩ