Η σημασία μιας σωστής στρατηγικής μάρκετινγκ για ένα ξενοδοχείο είναι αυτονόητη, καθώς αποτελεί βασικό κομμάτι της έναρξης μιας επιχείρησης φιλοξενίας, βελτιστοποιώντας τον αριθμό των κρατήσεων, ενισχύοντας το brand και αξιοποιώντας τη φήμη της μονάδας. Παρακάτω παρουσιάζονται μερικές από τις στρατηγικές που θα πρέπει να λάβουν υπόψη οι ενδιαφερόμενοι για τη διαχείριση ξενοδοχείων ως απάντηση στην παγκόσμια πανδημία του COVID, η οποία έχει διαταράξει ολόκληρη την ταξιδιωτική βιομηχανία. Αφιέρωμα | Μέρος 1ο
Ιδιαίτερη προσοχή σε ζητήματα ασφάλειας και στην επικοινωνία με τους επισκέπτες.
Όσον αφορά την ανταπόκριση στην απειλή του κορονοϊού και τις αλλαγές στη συμπεριφορά των πελατών, αναμφισβήτητα το πιο σημαντικό μήνυμα μάρκετινγκ που πρέπει να περάσουν τα ξενοδοχεία είναι ότι υπάρχουν σε ισχύ μέτρα ασφάλειας και υγιεινής. Εξάλλου, για να μείνουν οι επισκέπτες μαζί σας και να απολαύσουν την επίσκεψή τους, πρέπει να αισθάνονται ότι ο κίνδυνος είναι όσο το δυνατόν χαμηλότερος.
Αναφέρετε τα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας που λαμβάνετε στην αρχική σελίδα του ιστότοπού σας, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, κατά τη διαδικασία κράτησης, και στην επικοινωνία σας με τον πελάτη πριν από τη διαμονή. Βεβαιωθείτε ότι έχετε επικαιροποιήσει τις περιγραφές στις πλατφόρμες τρίτων και εξετάστε τρόπους με τους οποίους μπορείτε να …δώσετε το κάτι παραπάνω, όπως χρήση ανέπαφων check-in και πληρωμών.
Αύξηση της έμφασης στην αναψυχή
Όσοι απασχολούνται στον ξενοδοχειακό κλάδο πρέπει να αντιμετωπίσουν τον αντίκτυπο που έχει ο COVID στους πελάτες που ταξιδεύουν για δουλειά. Με την τηλεργασία, την εκτεταμένη ακύρωση επιχειρηματικών εκδηλώσεων και τους περιορισμούς στις μαζικές συγκεντρώσεις, τα επαγγελματικά ταξίδια έχουν πληγεί ιδιαίτερα σκληρά. Εάν αυτό είναι το βασικό σημείο εστίασης για το ξενοδοχείο σας, ίσως χρειαστεί να το αλλάξετε.
Αν και τα ταξίδια αναψυχής έχουν επηρεαστεί επίσης, δεν έχουν πληγεί στο ίδιο επίπεδο και υπάρχουν ακόμη τρόποι να προσελκύσετε τους ταξιδιώτες αναψυχής, ειδικά αν εστιάζετε τις στρατηγικές μάρκετινγκ του ξενοδοχείου σας σε οικογένειες, ζευγάρια και ομάδες φίλων. Θα πρέπει επίσης να βεβαιωθείτε ότι χρησιμοποιείτε κανάλια διανομής και επικοινωνίας που σας επιτρέπουν να προσεγγίσετε αυτούς τους επισκέπτες.
Αναδείξτε δραστηριότητες όπως εκδρομές και επισκέψεις σε τοπικά αξιοθέατα και διαφημίστε εγκαταστάσεις που θα προσελκύσουν επισκέπτες αναψυχής. Και δείτε τι κάνουν οι ανταγωνιστές σας που εξειδικεύονται στα ταξίδια αναψυχής για να διαφημίσουν τους χώρους τους.
Επικεντρωθείτε στους ντόπιους επισκέπτες αντί για τους διεθνείς
Με τους περιορισμούς στα ταξίδια, την καραντίνα κατά την είσοδο ή την επιστροφή από ταξίδι, και το συνολικό φόβο για τα διεθνή ταξίδια που αυξάνεται, μερικές από τις πιο αποτελεσματικές στρατηγικές μάρκετινγκ κατά τη διάρκεια της πανδημίας είναι αυτές που εστιάζουν στην προσέλκυση ντόπιων επισκεπτών από την ίδια χώρα ή από γειτονικές χώρες με παρόμοιους κανόνες.
Η εστίαση στην τοπική αγορά μπορεί να σημαίνει την επισήμανση εγκαταστάσεων όπως το εστιατόριο, το γυμναστήριο ή τις αίθουσες συσκέψεων και θα μπορούσε επίσης να περιλαμβάνει την προώθηση ενός από τα δωμάτια του ξενοδοχείου σας ως προσωρινό γραφείο, το οποίο μπορεί να είναι ιδανικό για όσους εργάζονται εξ αποστάσεως.
Ορισμένα ξενοδοχεία στοχεύουν επίσης στις τοπικές αγορές με πράγματα όπως η παράδοση φαγητού. Μια στρατηγική μάρκετινγκ ξενοδοχείων που μπορεί να είναι εξαιρετικά αποτελεσματική εδώ περιλαμβάνει τη μετατροπή της παράδοσης φαγητού σε εμπειρία. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να εξασφαλιστεί η καλή παρουσίαση του φαγητού και επίσης να συμπεριληφθούν έξτρα στοιχεία με το γεύμα, όπως κεριά ή ένας κωδικός QR με μια ρομαντική λίστα αναπαραγωγής τραγουδιών στο Spotify.
Προσφέρετε αξία και ευέλικτες πολιτικές ακύρωσης κρατήσεων
Με τους ανθρώπους να αισθάνονται πιο απρόθυμοι να μένουν σε ξενοδοχεία κατά τη διάρκεια της πανδημίας, είναι πιο σημαντικό από ποτέ να επισημάνετε τα μοναδικά σας πλεονεκτήματα. Ο κόσμος πρέπει να πειστεί, οπότε εστιάστε σε αυτό που κάνει το ξενοδοχείο σας να ξεχωρίζει από τους ανταγωνιστές, είτε πρόκειται για την διακόσμηση, την τοποθεσία, την ποιότητα των εγκαταστάσεων, τη φήμη του εστιατορίου σας ή τα κοντινά αξιοθέατα.
Είναι σημαντικό να επικεντρωθείτε στην ιδέα της αξίας και της παροχής εμπειριών. Δεν χρειάζεται απαραίτητα να μειώσετε τις τιμές σας για να προσελκύσετε επισκέπτες, αρκεί να παρέχετε αξία για τα χρήματά τους. Αυτό μπορεί να σημαίνει ότι θα πρέπει να προσφέρετε επιπλέον υπηρεσίες, όπως πρωινό με υπηρεσία δωματίου, δωρεάν ποτά, υπηρεσίες μασάζ, ενοικίαση ποδηλάτων και άλλα πράγματα που θα θυμούνται οι επισκέπτες σας.
Θα πρέπει επίσης να σεβαστείτε το γεγονός ότι ο κορονοϊός θα είναι στο μυαλό των ανθρώπων και μπορεί να επιθυμούν να ακυρώσουν την κράτησή τους ή να την αναβάλουν για άλλη φορά. Προσπαθήστε να προσφέρετε μια γενναιόδωρη και ευέλικτη πολιτική ακύρωσης, όταν αυτό είναι δυνατόν.
Αφιερώστε χρόνο για να αναλύσετε τα δεδομένα σας
Μία από τις καλύτερες στρατηγικές μάρκετινγκ ξενοδοχείων περιλαμβάνει την αξιοποίηση της διαθεσιμότητας των δεδομένων από την ιστοσελίδα σας, τη χρήση εργαλείων όπως το Google Analytics και τη χρήση αυτών των πληροφοριών για την κατανόηση των δημογραφικών στοιχείων των πελατών που ενδιαφέρονται περισσότερο να ταξιδέψουν στο ξενοδοχείο σας. Με αυτόν τον τρόπο, ενδέχεται να χρειαστεί να αλλάξετε τη στόχευση της πελατείας σας.
Χρησιμοποιήστε το σύστημα διαχείρισης της ιδιοκτησίας σας για να διερευνήσετε διαφορετικές ομάδες εντός της πελατειακής σας βάσης και να αναλύσετε τα δεδομένα. Ποιες δημογραφικές ομάδες είναι πιο πιθανό να ταξιδέψουν; Ποιες δημογραφικές ομάδες είναι λιγότερο πιθανό να ταξιδέψουν; Ποιοι είναι οι κύριοι τομείς αδυναμίας και τι μπορείτε να κάνετε για να αντιμετωπίσετε τα προβλήματα; Ποιες δυνατότητες ανάπτυξης έχει το ξενοδοχείο σας;
Μόλις λάβετε αυτές τις απαντήσεις, μπορείτε να αρχίσετε να σκέφτεστε την αλλαγή ορισμένων μηνυμάτων του μάρκετίνγκ σας.
Αφήστε τους πιθανούς επισκέπτες και τους πελάτες B2B να πάρουν μια γεύση από το ξενοδοχείο σας εξ αποστάσεως.
Στο πλαίσιο του COVID, πολλοί ταξιδιώτες πρέπει να είναι πεπεισμένοι ότι η επίσκεψή τους θα είναι αξιόλογη και οι περιηγήσεις εικονικής πραγματικότητας για το ξενοδοχείο σας παρέχουν τον απόλυτο τρόπο για να βιώσουν το ξενοδοχείο ή το εστιατόριο κατά τη φάση της επιλογής τους. Αυτό θα επιτρέψει στους πιθανούς πελάτες αναψυχής, σε εκείνους που έρχονται για γάμους ή εκδηλώσεις να έχουν μια σαφή εικόνα των εγκαταστάσεων εξ αποστάσεως.
Η προσβασιμότητα στις περιηγήσεις εικονικής πραγματικότητας έχει βελτιωθεί σημαντικά τον τελευταίο καιρό και τα περισσότερα σύγχρονα βίντεο εικονικής πραγματικότητας βασίζονται στο διαδίκτυο και μπορούν να προβληθούν σε οποιαδήποτε συσκευή με πρόγραμμα περιήγησης στο διαδίκτυο, συμπεριλαμβανομένων υπολογιστών, κινητών και tablets. Φυσικά, η εμπειρία μπορεί να ενισχυθεί περαιτέρω με τη χρήση ενός headset εικονικής πραγματικότητας.
Μπορείτε να διαβάσετε τα άρθρα του Αφιερώματος: 1ο Μέρος ΕΔΩ, 2ο Μέρος ΕΔΩ