Η παιδική φτώχεια θα παραμείνει πάνω από τα επίπεδα της περιόδου πριν από την πανδημία για τουλάχιστον πέντε χρόνια σε χώρες με υψηλό εισόδημα.
Σε αυτές τις χώρες, μόνο το 2% της οικονομικής βοήθειας που παρέχεται από κυβερνήσεις σε ολόκληρο τον ΟΟΣΑ και τις χώρες της ΕΕ διατέθηκε ειδικά για τη στήριξη παιδιών και οικογενειών που ανατρέφουν παιδιά κατά το πρώτο κύμα της πανδημίας, σύμφωνα με νέα έκθεση της UNICEF.
Κοινωνική προστασία σε χώρες με υψηλό εισόδημα – που παράγεται από το Γραφείο Έρευνας-Innocenti της UNICEF – διερευνά τον τρόπο με τον οποίο οι κοινωνικές και οικονομικές επιπτώσεις της πανδημίας είναι πιθανό να επηρεάσουν τα παιδιά, τις αρχικές κυβερνητικές αντιδράσεις στην κρίση και πώς οι μελλοντικές δημόσιες πολιτικές θα μπορούσαν να βελτιστοποιηθούν για την καλύτερη υποστήριξη των παιδιών.
«Το ποσό της οικονομικής βοήθειας που διατίθεται απευθείας σε παιδιά και οικογένειες δεν ταιριάζει με τη σοβαρή επίδραση της πανδημίας, ούτε το χρονικό διάστημα που αναμένεται να επηρεάσει αυτές τις χώρες η κρίση», δήλωσε ο Gunilla Olsson, Διευθυντής του Γραφείου Έρευνας-Innocenti της UNICEF.
10,8 τρισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ δαπανήθηκαν για τον COVID-19 από χώρες με υψηλό εισόδημα από τον Φεβρουάριο έως το τέλος Ιουλίου 2020, περίπου το 90% των οποίων δαπανήθηκε σε πακέτα δημοσιονομικών κινήτρων.
Περίπου το ένα τρίτο των χωρών του ΟΟΣΑ και της ΕΕ που περιλαμβάνονται στην έκθεση δεν εφάρμοσαν πολιτικές που στοχεύουν ειδικά στην υποστήριξη των παιδιών στο πρώτο κύμα της πανδημίας. Στις χώρες που πραγματοποιήθηκαν επενδύσεις σε παρεμβάσεις κοινωνικής προστασίας για παιδιά και οικογένειες – συμπεριλαμβανομένης της παιδικής μέριμνας, της σχολικής σίτισης και των οικογενειακών επιδομάτων – η υποστήριξη διήρκεσε κατά μέσο όρο τρεις μήνες. Ο βραχυπρόθεσμος αυτός χαρακτήρας είναι εντελώς ανεπαρκής για την αντιμετώπιση της προβλεπόμενης διάρκειας της κρίσης και των κινδύνων παιδικής φτώχειας μακροπρόθεσμα, σημειώνει η έκθεση.
«Προτρέπουμε τις κυβερνήσεις να αυξήσουν την κοινωνική προστασία των παιδιών, παράλληλα με τις επιχειρηματικές υποστηρίξεις», δήλωσε ο Olsson. «Οι οικογενειακές πολιτικές πρέπει να περιλαμβάνουν άνευ όρων εισοδηματική στήριξη για τις φτωχότερες οικογένειες, επιδόματα για φαγητό, παιδική μέριμνα και υπηρεσίες κοινής ωφελείας, απαλλαγή από ενοίκια ή υποθήκες που προβλέπονται μακροπρόθεσμα για να θέσουν ισχυρότερα θεμέλια έτσι ώστε όλα τα παιδιά και οι οικογένειές τους ανακάμψουν από αυτήν την κρίση. “
Η έκθεση προσφέρει καθοδήγηση για την εξεύρεση καλύτερης ισορροπίας για την κάλυψη των αναγκών των οικογενειών που ανατρέφουν παιδιά και των απαραίτητων επιχειρηματικών υποστηρίξεων, συμπεριλαμβανομένων στρατηγικών για την προστασία των παιδιών και των οικογενειών από περαιτέρω πτώση καθώς το δεύτερο κύμα του COVID-19 ισχύει.
Το Rebalance παρουσιάζει φορολογικά κίνητρα για την αύξηση των δαπανών κοινωνικής προστασίας, σύμφωνα με τα στοιχεία για το τι λειτουργεί για την προστασία των παιδιών κατά τη διάρκεια κρίσεων. Το δημόσιο και ιδιωτικό κόστος που σχετίζεται με την πτώση των συνθηκών διαβίωσης στον παιδικό πληθυσμό σήμερα θα είναι μακροχρόνιο και ακριβό, καθώς η μεγαλύτερη ζήτηση για πιο εντατικές κοινωνικές παρεμβάσεις ακολουθεί με την πάροδο του χρόνου.
Συγκεκριμένα προτείνονται:
Χαλαρώστε τα κριτήρια επιλεξιμότητας για τις υπάρχουσες οικογενειακές πολιτικές, συμπεριλαμβανομένων των συνθηκών απασχόλησης, των κοινωνικών εισφορών και της διαμονής, για να επιτρέψετε σε όλες τις ευάλωτες οικογένειες με παιδιά – για παράδειγμα, νοικοκυριά άνεργων, τους σχεδόν φτωχούς και πρόσφατους μετανάστες – να έχουν πρόσβαση σε παροχές αυτή τη στιγμή.
Διαφοροποιήστε τις απαντήσεις κοινωνικής προστασίας για να καλύψετε το εύρος των αναγκών των παιδιών και των οικογενειών τους κατά τη διάρκεια του COVID-19, συμπεριλαμβανομένης της εισοδηματικής υποστήριξης, των σχολικών τροφών και / ή των υπηρεσιών αντικατάστασης, της φροντίδας των παιδιών, της υγειονομικής περίθαλψης και των παραιτήσεων για υπηρεσίες κοινής ωφελείας, ενοικίαση ή / και υποθήκες.
Καθώς οι χώρες αναζητούν ένα μέλλον μετά το COVID, διασφαλίστε ότι οι οικογενειακές πολιτικές χωρίς αποκλεισμούς – που έχουν σχεδιαστεί ειδικά για την προστασία των παιδιών από τη φτώχεια και βελτιώνουν την ευημερία όλων των παιδιών – ενσωματώνονται στην καρδιά των αντιδράσεων ανάκαμψης του COVID-19.
Η συνεχιζόμενη επιχειρηματική υποστήριξη μπορεί να περιλαμβάνει όρους που επιδιώκουν την προώθηση φιλικών προς την οικογένεια και δίκαιων επενδύσεων αυτών των δημόσιων κεφαλαίων – για παράδειγμα, ρύθμιση της άδειας και των εργασιακών συνθηκών για τους γονείς – επιλογές που δεν έχουν χρησιμοποιηθεί έως τώρα σε πακέτα δημοσιονομικών κινήτρων.
Προστατέψτε τα υπάρχοντα οφέλη και υπηρεσίες των παιδιών και της οικογένειας από λιτότητα, που είναι γνωστό ότι αυξάνουν τη βία, την έλλειψη στέγης, την κακή υγεία και τη θεσμοθέτηση των παιδιών.
Τέλος, κοιτάξτε μακροπρόθεσμα και ενισχύστε τα συστήματα κοινωνικής προστασίας και τις πολιτικές παιδιών και οικογενειών που αποτρέπουν τη φτώχεια, για να μεγιστοποιήσετε την πρόοδο προς τους στόχους της αειφόρου ανάπτυξης και να δημιουργήσετε ανθεκτικότητα σε μελλοντικά σοκ.
Άλλα άρθρα σχετικά με την προστασία των δικαιωμάτων των παιδιών ΕΔΩ