Η παγκοσμιοποίηση, η αξιοποίηση των νέων τεχνολογικών εργαλείων για την ευκολότερη διείσδυση στις αγορές του εξωτερικού, καθώς και η ανάγκη για brand loyalty από το καταναλωτικό κοινό, αναγκάζουν τις επιχειρήσεις να επαναπροσδιορίσουν την ταυτότητά τους, δίνοντας έμφαση στο κοινωνικό τους αποτύπωμα, ενώ παράλληλα υλοποιούν επενδύσεις που θα τους επιτρέψουν να επιβιβαστούν έγκαιρα στο βαγόνι του τρένου που ακούει στο όνομα « ψηφιακός μετασχηματισμός». Επιτυχημένη επιχείρηση δεν θεωρείται πλέον αυτή που παρουσιάζει δυνατά οικονομικά μεγέθη, αλλά εκείνη που έχει κατορθώσει να κερδίσει, μέσα από τον τρόπο λειτουργίας της, τον σεβασμό των συνεργατών της, των εργαζομένων και της αγοράς. Είναι η εταιρεία που ξεχωρίζει για την εταιρική της υπευθυνότητα και την ανθρωποκεντρική της κουλτούρα, που εξελίσσεται μέσα από την ανάπτυξη καινοτόμων υπηρεσιών και προϊόντων, που έχει ανοιχτούς ορίζοντες και που επιδεικνύει γρήγορα αντανακλαστικά προσαρμογής στις αλλαγές που λαμβάνουν χώρα στο περιβάλλον μέσα στο οποίο δραστηριοποιείται.
Μην ξεχνάμε ότι η επένδυση στην εταιρική κοινωνική ευθύνη έχει πολλαπλά οφέλη. Διαδραματίζει ουσιαστικό ρόλο στην εδραίωση της θετικής φήμης μιας επιχείρησης και στην αποδοχή του brand της από την αγορά, το οποίο σε μακροπρόθεσμο επίπεδο μεταφράζεται σε αύξηση της κερδοφορίας και σε «χτίσιμο» ισχυρών δεσμών εμπιστοσύνης με τους καταναλωτές. Αναμφίβολα, η κρίση κατέστησε σαφές ότι η εξωστρέφεια είναι μονόδρομος και ότι η στρατηγική τού να πατάς σε περισσότερες από μία βάρκες είναι η ασφαλέστερη επιλογή για την επιβίωση και τον επιμερισμό του ρίσκου.
Στην περίπτωση της ΙΚΤΙΝΟΣ ΕΛΛΑΣ Α.Ε., ο παράγοντας «εξαγωγές» έχει τον πρώτο και τον τελευταίο λόγο, καθώς πρόκειται για μια επιχείρηση η οποία, από τη σύστασή της, στόχευσε στη δημιουργία ενός ισχυρού portfolio που δεν εστίαζε μόνο στην ελληνική αγορά. Σήμερα η ελληνική μαρμαροβιομηχανία εξάγει σε 90 χώρες το 95% της παραγωγής της και ατενίζει το μέλλον με αισιοδοξία, καθώς το ελληνικό μάρμαρο είναι από τα βασικότερα προϊόντα που διαφημίζουν την Ελλάδα στο εξωτερικό.
Το πώς θα διαμορφωθεί το επιχειρηματικό τοπίο σε παγκόσμιο επίπεδο είναι μια εκτίμηση που δεν μπορεί να κάνει κάποιος με ακρίβεια, λαμβάνοντας υπόψη τον ρυθμό με τον οποίο αλλάζουν τα δεδομένα. Το μόνο σίγουρο είναι ότι απαιτούνται διαρκής προσπάθεια, ευρηματικότητα και ικανότητα, από πλευράς διοίκησης των επιχειρήσεων, να αφουγκράζεται εγκαίρως τις μεταβαλλόμενες ανάγκες της αγοράς, δημιουργώντας παράλληλα νέες. Ο ανταγωνισμός αυξάνεται και οι επιχειρήσεις που θα καταφέρουν να διατηρήσουν την οντότητά τους και να αναπτυχθούν, διεκδικώντας μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς, είναι εκείνες που επενδύουν απρόσκοπτα στην τεχνολογία, στην τεχνογνωσία και σε ένα υψηλά καταρτισμένο εργατικό δυναμικό.
Η ΙΚΤΙΝΟΣ ΕΛΛΑΣ Α.Ε., έχοντας στον πυρήνα της στρατηγικής της τις αρχές της βιώσιμης ανάπτυξης, επενδύει συστηματικά στο ανθρώπινο δυναμικό της, εξελίσσει συνεχώς τη λειτουργία και τις υπηρεσίες της, επιδιώκει τη συνεχή βελτίωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος, ενώ υλοποιεί και εκτενές πρόγραμμα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης. Δείγμα της υγιούς πορείας και της διάρκειάς της στον χρόνο συνιστά το γεγονός ότι στα δύσκολα χρόνια της κρίσης όχι μόνο δεν προέβη σε μείωση μισθών ή προσωπικού, αλλά αντιθέτως προσέθεσε επιπλέον 275 εργαζομένους στο δυναμικό της, φτάνοντας σήμερα να απασχολεί 450 άτομα.
Πεποίθηση της εταιρείας είναι ότι η ευελιξία, η καινοτομία, η συναισθηματική νοημοσύνη, η ηγεσία, το πάθος, η πειστικότητα, η εξωστρέφεια, η ικανότητα επίλυσης προβλημάτων, το ομαδικό και το επιχειρηματικό πνεύμα, η σωστή διαχείριση του χρόνου, ο προσανατολισμός στο τελικό αποτέλεσμα, οι ικανότητες διαχείρισης αλλαγών και η ανάληψη ρίσκου αποτελούν απαραίτητα όπλα στη φαρέτρα κάποιου που θέλει να ξεχωρίσει στον εργασιακό στίβο – γι’ αυτό και επενδύει σε ανθρώπους που πληρούν τα παραπάνω χαρακτηριστικά.Παρακολουθώντας στενά τις διεθνείς εξελίξεις, αναγνωρίζει ότι η τηλεργασία και η ανάδυση του φαινομένου των digital nomads αντικαθιστούν τον παραδοσιακό τρόπο απασχόλησης των εργαζομένων και ότι η αυτοματοποίηση, η ρομποτική και η τεχνητή νοημοσύνη κάνουν αισθητή την παρουσία τους, δημιουργούν νέους ρόλους και απαιτούν νέες δεξιότητες.
Ιουλία Χαιδά, Αντιπρόεδρος Διοικητικού Συμβουλίου ΙΚΤΙΝΟΣ ΕΛΛΑΣ Α.Ε. Ελληνική Βιομηχανία Μαρμάρων
You could find out more about IKTINOS HELLAS SA HERE