# Interview surrounded by the concept: All Over The World – Wherever, Together #
At the end of the Greek Interview follows the English version
Πολίτης του κόσμου. Μια πετυχημένη καριέρα, μια πορεία που ξεχωρίζει. Πότε και πως αποφασίσατε να ζήσετε και να δουλέψετε στο εξωτερικό;
Για πολλά χρόνια συνεργάστηκα με τα κεντρικά γραφεία της ZenithΜedia, ως υπεύθυνη ψηφιακών μέσων. Με ενδιέφερε πάντοτε η διαφορετική οπτική που είχαν οι συνάδελφοι μου στο εξωτερικό σε σχέση με τα media ως μέρος της ανάπτυξης των επιχειρήσεων. Η απόφαση μου να μετακομίσω στο εξωτερικό έγινε μετά από πολλά χρόνια ώριμης σκέψης ως μέσο εξέλιξης και προόδου, μετά από σκληρή δουλειά, επαγγελματικής ανάπτυξης, αποτελέσματα θετικά και εκτίμηση από την κοινότητα του Ομίλου στο εξωτερικό.
Ποιοι είναι οι σημαντικοί σταθμοί σε αυτή τη πορεία και πόσο συνέβαλλαν στην εξέλιξη σας;
Πολλοί συνάδελφοι αξιόλογοι καθώς και η Ελληνική αγορά συνετέλεσαν στην εξέλιξη μου και είμαι ευγνώμων σε όλους μου τους συνεργάτες από την πρώτη μου μέρα στη διαφήμιση. Ιδιαίτερα η ευκαιρία που μου δόθηκε από τον τότε γενικό διευθυντή και νυν CEO Publicis One Ελλάδος κύριο Αντώνη Πασσά και η εμπιστοσύνη μου μου έδειξε να αναπτύξω το ψηφιακό κομμάτι της Zenithmedia.
Η εξέλιξη παρ’ όλα αυτά έρχεται μέσα από τη βαθιά και συνεχή απόκτηση γνώσεων, τη θετικότητα, τη προσήλωση, καθώς και την αλήθεια με την οποία επικοινωνείς και φυσικά με αγάπη και μεράκι για ότι κάνεις.
Ποιες είναι οι δυσκολίες που συναντήσατε μέχρι σήμερα; Υπήρξαν κάποιοι άνθρωποι που σας βοήθησαν και πως;
Όταν επιλέγεις το εξωτερικό ως προορισμό για την ανάπτυξης της καριέρας σου οφείλεις να γνωρίζεις εξαρχής ότι ξεκινάς ένα ταξίδι το οποίο θα είναι μακρύ και δύσκολο πολλές φορές.
Είναι μια ριζική αλλαγή, μια αλλαγή ζωής και τρόπου σκέψης. Είναι απρόσωπο το εξωτερικό, ξέρεις ότι κανείς δε θα σου χαριστεί, θα πρέπει να αποδείξεις ότι αξίζεις προκειμένου να προχωρήσεις και να σε αποδεχτούν οι συνάδελφοι σου.
Παίρνει χρόνο, πολύ χρόνο και το εξωτερικό έχει και μοναξιά. Δύσκολες οι σχέσεις, διαφορετική νοοτροπία, ακόμα και πολύ διαφορετικό το είδος της εργασίας και τεράστια μεγέθη αγορών.
Είναι όμως και η ομορφιά του ταξιδιού αυτή που σε πεισμώνει και θες να συνεχίσεις να μαθαίνεις, να γίνεσαι καλύτερος και να βλέπεις προοπτική, να εστιάζεις σε τι μπορείς να γίνεις καλύτερος εσύ και όχι στον ανταγωνισμό.
Υπάρχουν άνθρωποι που με στήριξαν πραγματικά όταν μετακόμισα στο Λονδίνο, καλοί φίλοι τους οποίους γνώριζα από παλιά και συνάδελφοι από την ομάδα μου. Σε κάθε περίπτωση είναι ένα ταξίδι με διακυμάνσεις που οφείλει κάποιος να αποδεχτεί και να μάθει να εξελίσσεται μέσα από τη διαδικασία.
Πόσα χρόνια ζείτε στο εξωτερικό και σε ποιες χώρες; Που σας άρεσε περισσότερο και γιατί, τόσο σαν τρόπος ζωής, όσο και εργασίας; Ποιες είναι οι διαφορές από Ελλάδα;
Μετακόμισα στην Αγγλία πριν από 3.5 χρόνια και είναι η πρώτη μου δουλειά στο εξωτερικό, παρ’ όλα αυτά καθώς έχω τη δυνατότητα να συνεργάζομαι με πελάτες αλλά και συναδέλφους σε άλλες χώρες οπότε βλέπω τις διαφορές στην κουλτούρα κυρίως και στον τρόπο δομής και σκέψης.
Βρίσκω πολύ ενδιαφέρον τον τρόπο που εργάζονται και συμπεριφέρονται οι Ελβετοί. Είναι απρόσωποι, ευγενικοί πάντα και πολύ μεθοδικοί στον τρόπο σκέψης και οργάνωσης. Επίσης με έχουν εντυπωσιάσει οι Πολωνοί συνάδελφοι για την γνώση που έχουν ιδιαίτερα στον τομέα των ψηφιακών μέσων.
Δε θα ήθελα να συγκρίνω με την Ελλάδα γιατί ως λαός έχουμε πολύ καλά μυαλά και ειδικά τα τελευταία χρόνια εξελισσόμαστε σε πολλούς τομείς. Είναι ο τρόπος που μαθαίνεις να διαχειρίζεσαι τις καταστάσεις που διαφέρει πιστεύω και αυτό λέγεται διπλωματία.
Τι συμβουλεύετε τους νέους ανθρώπους στην Ελλάδα, αλλά και τους Έλληνες που ζουν στο εξωτερικό; Κρατάτε επαφή και με ποιο τρόπο; Δουλεύετε, κάνετε παρέα με Έλληνες;
Κάποιες συμβουλές στους νέους ανθρώπους στην Ελλάδα και Έλληνες του εξωτερικού:
- Η επιτυχία έρχεται με συνεχή εξέλιξη, με προσπάθεια καθημερινή και διά βίου γνώση.
- Επενδύστε χρόνο σε εσάς και σε δραστηριότητες που σας κάνουν ευτυχισμένους και αναπτύσσουν την δημιουργικότητα σας.
- Μάθετε να δέχεστε την απόρριψη ως δώρο για να γίνετε καλύτεροι. Θα λάβετε 1000 απορρίψεις έως ότου πετύχετε το στόχο σας, η πίστη στον εαυτό σας και στις δυνατότητες σας όμως είναι οδηγός για την επιτυχία.
- Οι σκέψεις μας δημιουργούν την πραγματικότητα μας, μην παραιτείστε από την καθημερινή προσπάθεια.
- Η αποτυχία είναι το μεγαλύτερο μάθημα ζωής. Είναι ο καλύτερος σας φίλος που θα σας βοηθήσει να προχωρήσετε στο επόμενο βήμα, πιο δυνατοί γιατί διδαχτήκατε ότι μπορείτε να κάνετε κάποια πράγματα διαφορετικά.
- Να αποδέχεστε την άποψη εκείνων που έχουν εμπειρία και γνώση, να παραμένετε ανοιχτοί στην εποικοδομητική κριτική η οποία θα σας βοηθήσει να εξελιχθείτε.
- Οι μεγαλύτεροι ηγέτες είναι εκείνοι που αναγνωρίζουν και παίρνουν την ευθύνη για τα λάθη τους, παραμένοντας συνετοί, μετρημένοι και με ηθικές αρετές σε δύσκολες στιγμές.
Πως βλέπετε τις προοπτικές του Μέλλοντος από πλευράς τεχνολογίας, καινοτομίας, τεχνητής νοημοσύνης ή του κλάδου στον οποίο δραστηριοποιείστε;
Σαφέστατα και οι αλλαγές στην τεχνολογία έχουν πολύ βαθιά επίπτωση σε όλο τον κόσμο, αλλάζοντας τη δομή των εταιριών και ανοίγουν νέες ευκαιρίες ανάπτυξης ακόμα και για παραδοσιακές επιχειρήσεις.
Το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα δε συνδέεται πλέον με το χαμηλό κόστος ή τη διαφοροποίηση του προϊόντος. Πρέπει να υπάρχει βαθιά κατανόηση και γνώση των αναγκών των καταναλωτών. Τα social media και το mobility έχουν αλλάξει τον τρόπο που γίνονται οι συζητήσεις και λαμβάνονται οι αποφάσεις
Πολλές επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν τις αλλαγές μονόπλευρα, εστιάζοντας μόνο σε έναν τομέα της επιχείρησης με παραδοσιακό τρόπο. Γι’αυτό και πολλές προσπάθειες αποτυγχάνουν.
Η τεχνητή νοημοσύνη και IoT δημιουργούν προϊόντα με την δυνατότητα να τα εξελίσσουμε με βάση τα δεδομένα. Έχουμε στα χέρια μας περισσότερα δεδομένα από ποτέ η αξία τους αυξάνει όσο περισσότερα έχουμε στη διάθεση μας, κάνοντας διαχείριση αποτελεσματική και αποδοτική.
Επιπλέον οφείλουμε να είμαστε προετοιμασμένοι για κάθε αλλαγή που μπορεί να εμφανιστεί. Οι αλλαγές που επέφερε ο Covid-19 είναι μεγάλες για την παγκόσμια οικονομία και φυσικά θα έχουν επιπτώσεις στο τρόπο στον τρόπο λειτουργίας των επιχειρήσεων . Ο κερδισμένος κλάδος παγκοσμίως στη μάχη για να συνεχίσουν οι αγορές να λειτουργούν, ήταν το e-commerce. Εταιρίες όπως το Facebook επιτάχυναν τις διαδικασίες τους για να λανσάρουν νωρίτερα τα Facebook Shops. Στον τομέα της επικοινωνίας η Publicis Group λάνσαρε στις ΗΠΑ, το μοντέλο ’Money-Back Performance Guarantee’’ model χρησιμοποιώντας την τεχνογνωσία της εταιρίας μας Epsilon.
Στα χρόνια της τεχνολογικής εξέλιξης και των ξαφνικών αλλαγών οι επιχειρήσεις οφείλουν να επαναπροσδιορίσουν το μοντέλο λειτουργίας τους εστιάζοντας σε 3 επίπεδα: Επιχειρησιακό, Operational και Value Chain, Χτίσιμο σχέσης με τον καταναλωτή.
Nancy Papacharalampous, Senior Global Account Manager at Publicis Media, LinkedIn Account
The above article follows the interview in the English version
Citizen of the world. A successful career, a course that stands out. When and how did you decide to live and work abroad?
For many years I’ve closely cooperated the ZenithMedia headquarters, in my role as a Digital Lead for the Greek agency business. I have always been interested in the international perspective in relation to the media as part of the growth of business corporations. My decision to move abroad was a results of mature thinking as a means of development and progress, after hard work, professional growth, positive results and appreciation from the Group’s international community.
What are the important milestones in this process and how much have they contributed to your overall development?
Many remarkable people from the Greek marketing industry have contributed to my development since the beginning of my career and I will always been grateful to them. The big opportunity have arisen when Mr. Andonis Passas, CEO Publicis One Greece trusted me in developing of the digital business for ZenithMedia.
Nevertheless, evolution comes through deep and continuous knowledge acquisition, positive mind-set, dedication, as well as the truth which someone communicates and of course the love and passion for everything we chose to pursue.
What difficulties have you encountered so far? Were there any people who helped you and how?
When choosing to expand on international level, you need to be conscious from the beginning that you are embarking on a long and challenging journey.
It is a radical change, a change of life and way of thinking. Living abroad means that you need to adapt in a new reality, you know that no one will be gifted to you, you will have to prove that you are worthy in order to move forward and be accepted by your peers.
It takes time, energy and lots of time by yourself. Relationships are difficult, you have to deal with a different mentality, even work ethics and culture when huge market sizes are involved.
But it is also the beauty of this journey that makes you want to try even harder, to continue to learn, to become the best of you, to see things with a different perspective and focus on what you can do bigger and better.
I’ve had a few good friends from Greece living in the UK and they’ve been really supportive, remaining in close contact, as well as colleagues from the global community. In any case, it is a journey with various layers that one must embrace and learn from.
How many years have you lived abroad and in which countries? Which do you like best and why, both as a way of life and as a job? What are the differences from Greece?
I moved to the UK 3.5 years ago and this has been my first job abroad. As I’ve had the opportunity to work with global clients and colleagues in other countries so I’ve been able to distinguish between cultures, values and the ways of thinking.
I find it very interesting how the Swiss people work and behave. They are unprejudiced, always polite and very methodical in their way of thinking and organizing. I have also been impressed by my Polish colleagues for their knowledge on digital media.
I would rather not compare with Greece. Greek people have a unique ability to go and beyond when it comes to critical thinking and especially in recent years we’ve evolved in many areas. The main difference would lay in managing situations differently in a more diplomatic way.
What do you advise young people in Greece, but also Greeks living abroad? Do you keep in touch with Greece and how? In the country where you live, do you work, do you hang out with Greeks?
Some advice to the younger generations who live in Greece and abroad:
- No pain, no gain: success and constant evolution can be achieved by putting effort relentlessly on a daily basis and invest on strong knowledge.
- Invest time in self- care and the things making you happy and creative.
- Learn to accept rejection as a gift to becoming better. If you are lucky enough you will receive 1000 rejections until you get the gold ticket to lead you to success.
- Have faith in yourself and your abilities. Our thoughts create our reality, don’t give up , walk the walk every day.
- Failure is the biggest lesson in life. Befriend your fears, you are the hero in this journey. Fail and move to the next step of grace, becoming stronger because you have been taught that you can chose another path.
- Accept the views of those with more experience and knowledge, stay open to constructive criticism that might help you evolve
- The most successful leaders are those who recognise and take accountability for their mistakes, they stay wise and humble, showcasing ethos even in the most challenging times.
How do you see the prospects of the Future in terms of technology, innovation, artificial intelligence or the industry in which you operate?
Clearly, changes in technology have had a profound effect in worldwide economies, changing the structure of companies and opening up new opportunities for development, even for traditional businesses.
Competitive advantage is no longer associated with low cost or product differentiation. There must be a deeper understanding and knowledge of what consumers want and need. Social media and mobility have changed the discussions and decision making.
Reality has shown that businesses have faced changes one-way, focusing only specific areas of the business implementing traditional ways. That is why many attempts to business remodel fail.
Artificial intelligence and IoT help us to develop better products and services using data, with the aim to achieve personalisation at scale. We have more data available than ever before, their value increase as much as we collect and manage in the most efficient and effective way
Apart from the technology we must be prepared for any unforeseen changes that may occur. Covid-19 had a profound effect in our lives in short term and will definitely impact the way organisations operate and adapt to new realities. E-commerce has been the winner in the battle to keep rolling the ball for the markets. Companies worked intensively in responding quickly and effectively in the new reality.
Facebook have stepped up their processes to launch Facebook Shops, Publicis Group has launched in the US market ‘’Money-Back Performance Guarantee’’ model using the power of Epsilon
In the years of technological development and unexpected changes, companies must be prepared for reinventing themselves, in my belief, in three levels: Business, Operational and Value Chain, Customer relationship.