# Interview surrounded by the concept: All Over The World – Wherever, Together #
Πολίτης του κόσμου. Μια πετυχημένη καριέρα, μια πορεία που ξεχωρίζει. Πότε και πως αποφασίσατε να ζήσετε και να δουλέψετε στο εξωτερικό;
Έφυγα για σπουδές στη Νέα Υόρκη τη δεκαετία του ’90. Παρέμεινα εκεί για πολλά χρόνια εκμεταλλευόμενη τις πολλές και καλές εργασιακές ευκαιρίες. Στην Ελλάδα, δυστυχώς, ο χώρος του πολιτισμού και ειδικά της Όπερας, την οποία υπηρετώ, δεν χαίρει ιδιαίτερης προσοχής. Στη χώρα μας, οι περισσότεροι καλλιτέχνες της Όπερας περνούσαν και περνούν πάρα πολύ δύσκολα οικονομικά…..
Ποιοι είναι οι σημαντικοί σταθμοί σε αυτή τη πορεία και πόσο συνέβαλλαν στην εξέλιξη σας;
Εργάστηκα σε μεγάλα θέατρα σε όλο τον κόσμο και συνεργάστηκα με πολύ σημαντικές και μεγάλες προσωπικότητες. Απέκτησα την αμερικανική υπηκοότητα, συνάντησα τον Πρόεδρο των Ηνωμένων Πολιτειών, συνεργάστηκα με κορυφαίους καλλιτέχνες, όπως ο Placido Domingo και ο Simon Estes. Κάθε δουλειά και συνεργασία, οπουδήποτε και με οποιονδήποτε, τη θεωρώ σημαντικό σταθμό, καθώς την αντιμετωπίζω με μεγάλο σεβασμό, επαγγελματισμό, αγάπη και προσήλωση. Πρόκειται για στάση ζωής την οποία διατηρώ ως αρχή.
Ποιες είναι οι δυσκολίες που συναντήσατε μέχρι σήμερα; Υπήρξαν κάποιοι άνθρωποι που σας βοήθησαν και πώς;
Δεν θεωρώ ότι υπάρχει ποιοτική ενασχόληση χωρίς δυσκολίες. Αυτό ισχύει για κάθε επαγγελματικό χώρο, και δη για τον καλλιτεχνικό. Υπάρχει έντονος ανταγωνισμός, η αγωνία να αποδεικνύει κανείς την αξία του, τις ικανότητες και τη δουλειά του κάθε φορά, η καθημερινή προετοιμασία και προσπάθεια. Ειδικότερα στην Ελλάδα, υπάρχει (όχι πάντα, αλλά υπάρχει) το επιπλέον μέγα θέμα της αναξιοκρατίας για διάφορους λόγους που δεν θέλω να σκέφτομαι. Υπάρχουν όμως και σοβαρότατοι θεσμοί που δίνουν ευκαιρίες. Το βραβείο «Μαρία Κάλλας» και ο αείμνηστος Χρήστος Λαμπράκης, καθώς και η υποτροφία από το Κοινωφελές Ίδρυμα Λίλιαν Βουδούρη, μου επέτρεψαν να πάω στη Νέα Υόρκη. Τους ευγνωμονώ.
Πόσα χρόνια ζείτε στο εξωτερικό και σε ποιες χώρες; Πού σας άρεσε περισσότερο και γιατί, τόσο σαν τρόπος ζωής, όσο και εργασίας; Ποιες είναι οι διαφορές από Ελλάδα;
Έζησα στη Νέα Υόρκη 13 χρόνια και λόγω δουλειάς κινήθηκα σε πολλά άλλα μέρη, τόσο στην Αμερική όσο και στην Ευρώπη. Τα τελευταία χρόνια ζω στην Ελλάδα για οικογενειακούς λόγους, αλλά βλέπω την επιστροφή μου στη Νέα Υόρκη πολύ σύντομα. Τη Νέα Υόρκη την έχω ξεχωρίσει και την έχω λατρέψει, εξαιτίας του επαγγελματισμού, της συνέπειας, των αξιοπρεπών οικονομικών απολαβών, της αναγνώρισης του επαγγέλματός μου. Πρόκειται για θεμελιώδεις διαφορές σε σχέση με την Ελλάδα, την οποία επίσης λατρεύω, αλλά για διαφορετικούς λόγους!
Τι συμβουλεύετε τους νέους ανθρώπους στην Ελλάδα, αλλά και τους Έλληνες που ζουν στο εξωτερικό; Κρατάτε επαφή και με ποιο τρόπο; Δουλεύετε, κάνετε παρέα με Έλληνες;
Την επαφή μου με την Αμερική δεν την έχω χάσει καθόλου! Αντιθέτως θα έλεγα!! Οι φίλοι μου (κυρίως Αμερικανοί και λιγοστοί Έλληνες), αλλά και η επαγγελματική μου εξέλιξη εξακολουθεί να πηγάζει από εκεί. Είμαι η μόνη Ελληνίδα – ενεργό μέλος του NATS (National Association of Teachers of Singing ΝΥ) και διατηρώ συνεργασία με την Camerata Bardi Vocal Academy της Νέας Υόρκης ως μέλος της ομάδας (faculty) των καθηγητών.
Αυτό που θα συμβούλευα τους νέους καλλιτέχνες της Ελλάδας στα πεδία της δικής μου ενασχόλησης, θα ήταν να φροντίσουν άμεσα την τεχνική τους. Το ταλέντο δεν λείπει, αυτό είναι βέβαιο. Λείπει ο επαγγελματισμός και η σωστή καθοδήγηση, γιατί δυστυχώς είναι ελάχιστοι οι καθηγητές των ωδείων που μπορούν να δώσουν τις σωστές τεχνικές υποδείξεις. Προς το παρόν, η μετάβαση στο εξωτερικό για εξέλιξη της τεχνικής είναι μονόδρομος.
Πώς βλέπετε τις προοπτικές του Μέλλοντος από πλευράς τεχνολογίας, καινοτομίας, τεχνητής νοημοσύνης ή του κλάδου στον οποίο δραστηριοποιείστε;
Στον κόσμο της Όπερας φαίνεται ότι εισέρχονται δυναμικά οι ψηφιακές παραστάσεις, που ξεκίνησαν δειλά δειλά με την έξαρση του κορωνοϊού. Σημαίνει ίσως αυτό ότι θα μειωθούν πολύ οι ζωντανές παραστάσεις; Πολύ φοβάμαι ότι θα οδηγηθούμε σε περαιτέρω μειώσεις απολαβών, σε εκπτώσεις σε επίπεδο παραγωγών, σε απογοήτευση στα όνειρα των νέων καλλιτεχνών. Δεν ακυρώνω τις τεχνολογικές εξελίξεις. Δεν συμφωνώ, όμως, με την ακύρωση του καλλιτέχνη, αλλά και του ανθρώπου γενικότερα, από αυτές.
Gina Poulou, Lyric Coloratura, Voice teacher, Member of National Association of Teachers of Singing, LinkedIn Account