Στην εποχή που διανύουμε είναι πλέον απαραίτητη προϋπόθεση βιωσιμότητας η επιμελής διαχείριση από τις εταιρείες και τους οργανισμούς όχι μόνον των χρηματοοικονομικών κεφαλαίων, αλλά και του ανθρώπινου, του φυσικού και του κοινωνικού κεφαλαίου.
Η Μύλοι Λούλη είναι μια εταιρεία με μακρόχρονη παρουσία στην ελληνική οικονομία και κοινωνία. Με ιστορία και παράδοση 237 χρόνων, η υπεύθυνη επιχειρηματικότητα είναι πλέον ενσωματωμένη στην κουλτούρα όλων μας και αποτελεί μονόδρομο για την αειφορία.
Για να το εκφράσω με απλά λόγια, μια εταιρεία, για να υπάρχει για πολλά χρόνια και να ευημερεί, πρέπει παράλληλα να υπάρχει και περιβάλλον μέσα στο οποίο να δραστηριοποιείται, να αγκαλιάζεται από την κοινωνία στην οποία απευθύνεται, να έχει χαρούμενους και αποδοτικούς εργαζόμενους, ικανοποιημένους πελάτες και συνεργάτες, έτσι ώστε να μπορεί στο τέλος να έχει ικανοποιημένους μετόχους.
Όραμά μας στη Μύλοι Λούλη είναι η δημιουργία αξίας για την ανθρώπινη διατροφή και αυτό καθοδηγεί όλη μας τη στρατηγική.
Έτσι, υλοποιούμε δράσεις σε όλες τις πτυχές της λειτουργίας μας, ώστε το όραμά μας να γίνεται συνειδητά πραγματικότητα. Σχετικά θα αναφερθώ σε μία διαχρονική δράση μας. Το 2010 αποφασίσαμε να εστιάσουμε την προσφορά μας στην κοινωνία, υλοποιώντας ένα βαθύτερο όραμά μας, να προσεγγίσουμε την ιστορία και την παράδοση του πολιτισμού της διατροφής και να αναδείξουμε τον διαχρονικό ρόλο του ψωμιού, αλλά και τη σπουδαιότητα της μεσογειακής διατροφής ως τρόπου ζωής και στοιχείου πολιτισμού.
Έτσι, κάνοντας το όραμά μας πραγματικότητα, επενδύσαμε στη δημιουργία ενός Μουσείου.
Μετά από 18 μήνες εντατικών μελετών και συνεργασιών με ειδικούς του χώρου, άνοιξε το Μουσείο Λούλη, το οποίο απαρτίζεται από 12 θεματικές ενότητες, αυτόνομες αλλά και συνάμα αλληλένδετες, με πρωταγωνιστή το σιτάρι. Στη διαδρομή του παρακολουθούμε την εξέλιξη του ανθρώπινου πολιτισμού σε συνάρτηση με την τροφή, και κυρίως με τα δημητριακά, και βιώνουμε τις αλλαγές που συντελούνται διαχρονικά στη γεωργία και στη βιομηχανική παραγωγή. Άμεσος στόχος του Μουσείου, που υλοποιείται μέσα από τα εκπαιδευτικά μας προγράμματα, είναι να ευαισθητοποιήσουμε το κοινό για δύο πολύ σημαντικά θέματα με άμεση επίδραση στο περιβάλλον και στην κοινωνία, τα θέματα της διατροφής και της σπατάλης των τροφίμων. Οι θετικές επιπτώσεις της λειτουργίας του είναι πολλαπλές.
Περισσότεροι από 30.000 επισκέπτες, κυρίως παιδιά, το έχουν επισκεφτεί μέχρι σήμερα, με αποτέλεσμα την ευαισθητοποίησή τους σε θέματα διατροφής και σπατάλης των τροφίμων, με όφελος για το περιβάλλον.
Έχει συμβάλει στην πολιτιστική αναβάθμιση της περιοχής του Κερατσινίου, αφού αποτελεί το πρώτο και μοναδικό Μουσείο σε αυτήν. Παράλληλα, έγιναν ριζική ανακαίνιση του κτιρίου και πλήρης εκσυγχρονισμός του μηχανολογικού εξοπλισμού του μύλου, με αποτέλεσμα την αναβάθμιση του ιστορικού κτιρίου των Μύλων Αγίου Γεωργίου στο Κερατσίνι, με τη λειτουργία μιας εστίας πολιτισμού μέσα σε μια ενεργή και υπερσύγχρονη βιομηχανική μονάδα.
Ως γυναίκα που εργάζομαι 37 χρόνια για ένα προϊόν που αγαπώ και σέβομαι, το αλεύρι, πιστεύω ότι έχει έρθει πλέον η στιγμή και είναι απόλυτα αναγκαίο όλοι μαζί, το κράτος, οι εταιρείες, οι οργανισμοί, αλλά πρωτίστως ο κάθε ένας από εμάς ξεχωριστά να προσπαθεί συνειδητά σε κάθε του ενέργεια να αφήνει πίσω του ένα θετικό αποτύπωμα για το περιβάλλον και τον συνάνθρωπό του. Πρέπει να ακολουθούμε διαδικασίες πρόληψης των προβλημάτων, που ενδέχεται να προκύψουν από τις δράσεις μας, παρά αντιμετώπισης, αφού έχουν πλέον δημιουργηθεί. Γιατί τόσο οι εταιρείες όσο και οι πολίτες μπορούν να έχουν ένα βιώσιμο μέλλον, μόνον εάν το ευρύτερο περιβάλλον και η κοινωνία ευδοκιμούν. Νομίζω ότι αυτό είναι μονόδρομος για κάθε οντότητα του πλανήτη και πιστεύω ότι, όσο νωρίτερα το συνειδητοποιήσουμε, τόσο περισσότερες ελπίδες υπάρχουν να παραδώσουμε έναν βιώσιμο πλανήτη και μια υγιή κοινωνία στα παιδιά μας και στα εγγόνια μας.
Όλγα Μάνου, Διευθύντρια Επικοινωνίας & Εταιρικής Υπευθυνότητας Μύλοι Λούλη
You could find out more about Loulis Mills HERE