Το οικονομικό έτος 2016 το BMW Group πούλησε 2.367.000 αυτοκίνητα και 145.000 μοτοσικλέτες παγκοσμίως. Το κέρδος προ φόρων ήταν 9.67 δισεκατομμύρια ευρώ, με έσοδα που ανήλθαν στα 94.16 δισεκατομμύρια ευρώ. Στις 31 Δεκεμβρίου του 2016 το BMW Group είχε παγκόσμιο έμψυχο δυναμικό περίπου 124.729 ατόμων. Η επιτυχία του BMW Group ανέκαθεν βασιζόταν στη μακροπρόθεσμη συλλογιστική και στην υπεύθυνη δράση. Ως εκ τούτου, η εταιρεία έχει δημιουργήσει οικολογική και κοινωνική βιωσιμότητα σε όλη την αλυσίδα αξιών, ολοκληρωμένη προϊοντική ευθύνη και μια σαφή δέσμευση για τη διατήρηση των φυσικών πόρων, στο πλαίσιο της στρατηγικής της.
100 ΧΡΟΝΙΑ ΠΑΘΟΣ ΓΙΑ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ
Την περασμένη χρονιά το BMW Group γιόρτασε τα 100 χρόνια από την ίδρυσή του. Κατά το διάστημα αυτό, μια μικρή εταιρεία κατασκευής αεροπορικών κινητήρων στα βόρεια του Μονάχου μεταμορφώθηκε σε παγκοσμίως κορυφαία κατασκευάστρια εταιρεία premium αυτοκινήτων και μοτοσικλετών, παρέχοντας παράλληλα premium υπηρεσίες χρηματοδότησης και μετακίνησης. Σε όλη τη διάρκεια της εξέλιξής, το BMW Group αποδείκνυε πάντα την καινοτόμα δύναμή του, αλλάζοντας τους κανόνες του παιχνιδιού και έχοντας το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον.
Στην ιστορία του BMW Group διαδραματίστηκαν ποικίλα γεγονότα και ελήφθησαν αποφάσεις που επηρέασαν θετικά την ανάπτυξη της εταιρείας, εκφράζοντας ταυτόχρονα τον χαρακτήρα της. Μέσα από τα οράματά της γεννήθηκαν πρωτοποριακά προϊόντα και στρατηγικές. Όλα οφείλονται στην τόλμη της να ανταποκρίνεται στις προκλήσεις και να ανοίγει νέους δρόμους. Πάντα φιλοδοξούσε να πετυχαίνει περισσότερα από τα βασικά
και να ανταγωνίζεται τους καλύτερους, ενώ ταυτόχρονα ήταν σε θέση να αποδέχεται τις προκλήσεις και να αναδύεται μέσα από αυτές πιο δυνατή.
ΣΠΟΥΔΑΙΑ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΓΕΓΟΝΟΝΑ
7 Μαρτίου 1916: Ιδρύεται η Bayerische Flugzeugwerke AG, ως διάδοχος της κατασκευάστριας αεροσκαφών Gustav-Otto-Flugmaschinenfabrik, με έδρα στη Lerchenauer Straße στο Μόναχο. Το 1922 η παραγωγή κινητήρων, το όνομα και το λογότυπο της Bayerische Motoren Werke AG μεταφέρονται σε αυτή την εταιρεία. Η παραπάνω ημερομηνία θεωρείται η επίσημη ημέρα
ίδρυσης της BMW.
10 Δεκεμβρίου 1917: Το στρογγυλό λογότυπο με τα γράμματα «BMW» και ο χαρακτηριστικός έλικας με τα εθνικά χρώματα της Βαυαρίας –λευκό και μπλε– καταχωρίζονται με τον αριθμό 221388 στο Μητρώο Εμπορικών Σημάτων του Βρετανικού Γραφείου Ευρεσιτεχνιών. Στο τέλος της δεκαετίας του 1920, τα χρώματα αυτά εμφανίζονται για πρώτη φορά σε διαφήμιση,
σαν μια στυλιζαρισμένη περιστρεφόμενη προπέλα, που από τότε αποτελεί τη βάση για την ερμηνεία του λογοτύπου.
28 Σεπτεμβρίου 1923: Στη Γερμανική Έκθεση Αυτοκινήτου του Βερολίνου παρουσιάζεται η BMW R 32: η πρώτη μοτοσικλέτα με το σήμα της μάρκας, που εξελίχθηκε υπό τις οδηγίες του Max Friz, με δικύλινδρο, τετράχρονο κινητήρα Boxer.
1 Οκτωβρίου 1928: Η BMW αγοράζει τη Fahrzeugfabrik Eisenach στη Θουριγγία, όπου το μικρό μοντέλο Dixi 3/15 PS κατασκευάζεται ως έκδοση του βρετανικού Austin Seven με ειδική άδεια. Έτσι η εταιρεία γίνεται κατασκευάστρια αυτοκινήτων.
22 Μαρτίου 1929: Η πρώτη BMW 3/15 PS φεύγει από τη γραμμή συναρμολόγησης του κτιρίου παραγωγής που έχει ενοικιαστεί από τον κατασκευαστή αμαξωμάτων Ambi-Budd στο παλιό αεροδρόμιο Berlin-Johannisthal.
11 Φεβρουαρίου 1933: Η BMW 303 παρουσιάζεται στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου του Βερολίνου ως το πρώτο εξακύλινδρο μοντέλο της μάρκας και ως το πρώτο με τη χαρακτηριστική μάσκα που αποτελεί σήμα κατατεθέν της BMW.
30 Σεπτεμβρίου 1939: Η BMW AG αποκτά όλες τις μετοχές της Brandenburgische Motoren Werke GmbH στο Berlin-Spandau. Η BMW είχε ήδη συνεργαστεί με την εταιρεία στην εξέλιξη αερόψυκτων κινητήρων αεροσκαφών.
17 Δεκεμβρίου 1948: Η παραγωγή μοτοσικλετών ξεκινά εκ νέου στο Μόναχο. Η BMW R 24 με μονοκύλινδρο κινητήρα είναι το πρώτο όχημα της BMW AG κατά τη μεταπολεμική εποχή.
7 Μαρτίου 1966: Η δίθυρη BMW 1600 παρουσιάζεται στους προσκεκλημένους μπροστά στη Βαυαρική Κρατική Όπερα, στο πλαίσιο του εορτασμού της 50ής επετείου της εταιρείας.
2 Ιανουαρίου 1967: Η BMW AG εξαγοράζει την εταιρεία Hans Glas GmbH, η οποία παράγει αρκετά οχήματα, μεταξύ των οποίων το Goggomobil microcar, πολυάριθμα άλλα μοντέλα και αγροτικά μηχανήματα.
24 Μαΐου 1972: Ιδρύεται η BMW Motorsport GmbH, η οποία είναι υπεύθυνη για όλες τις δραστηριότητες του μηχανοκίνητου αθλητισμού, καθώς και για την εξέλιξη αγωνιστικών αυτοκινήτων και εξαιρετικά σπορ μοντέλων για χρήση στον δρόμο.
10 Σεπτεμβρίου 1972: Στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Μονάχου, μια BMW 1602 Elektro χρησιμοποιείται ως όχημα υποστήριξης στο αγώνισμα του μαραθωνίου. Είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο από την BMW.
12 Σεπτεμβρίου 1972: Η BMW λανσάρει μια νέα φιλοσοφία ονοματολογίας των μοντέλων της, με την πρώτη BMW Σειρά 5 ως διάδοχο της “New Class”. Αυτή προσφέρει στην BMW σαφείς ονομασίες μοντέλων, που είναι ευκολομνημόνευτες. Το συγκεκριμένο πρότυπο ονοματολογίας ισχύει μέχρι σήμερα. Το πρώτο ψηφίο αντιπροσωπεύει τη σειρά και τα δύο επόμενα
υποδηλώνουν το μοντέλο με βάση τον κυβισμό.
18 Μαΐου 1973: Εγκαινιάζονται επίσημα το νέο διοικητικό κτίριο της BMW και το Μουσείο BMW.
3 Φεβρουαρίου 1976: Η BMW Motorsport GmbH αναλαμβάνει την ίδρυση μιας σχολής οδήγησης, που έχει καθιερωθεί ως BMW Driving Experience και MINI Driving Experience, προσφέροντας ένα πρόγραμμα εκπαίδευσης και εμπειρίας, για μεγαλύτερη απόλαυση και ασφάλεια στο τιμόνι. Τα πρώτα επίσημα μαθήματα ξεκινούν στις 22 Απριλίου 1977.
13 Ιουνίου 1983: Η BMW παρουσιάζει την πρώτη σειρά αυτοκινήτων στην ιστορία της εταιρείας με κινητήρα diesel, την BMW 524td με έναν εν σειρά εξακύλινδρο turbo diesel που αποδίδει 85 kW/115 hp.
1 Ιουλίου 1990: Η BMW AG ενώνει τις δυνάμεις της με την εταίρο Rolls-Royce Plc για τη δημιουργία της ανεξάρτητης εταιρείας Rolls-Royce GmbH, με αντικείμενο την εξέλιξη, την κατασκευή και την πώληση στροβιλοκινητήρων αεροσκαφών. Αυτή η κοινοπραξία επαναφέρει την εταιρεία πίσω στις ρίζες της.
1 Αυγούστου 1993: Η BMW Motorsport GmbH, που ιδρύθηκε το 1972, μετονομάζεται σε BMW M GmbH Gesellschaft für individuelle Automobile.
29 Ιανουαρίου 1994: Με την υπογραφή της συμφωνίας εξαγοράς, η BMW AG αποκτά το βρετανικό Rover Group, που περιλαμβάνει τις μάρκες Rover, MG, MINI και Land Rover.
8 Ιουνίου 1998: Η εταιρεία ανακοινώνει τη συνέχιση της μάρκας ΜΙΝΙ, που απέκτησε από την εξαγορά του Rover Group, με ανεξάρτητη σχεδίαση.
1 Οκτωβρίου 1999: Η BMW AG και το Rover Group συγχωνεύονται στο BMW Group, και η νέα δομή υπογραμμίζει τη λειτουργία του Group ως ομπρέλας για αρκετές μάρκες.
9 Μαΐου 2000: Η BMW AG πουλά το Rover Group χωρίς τις μάρκες MINI και Land Rover στο Phoenix Venture Group. Μετά από δύο εβδομάδες η Ford Motor Corporation εξαγοράζει τη Land Rover. Μόνο η MINI παραμένει στο BMW Group.
26 Απριλίου 2001: Λίγους μήνες μετά το επαναλανσάρισμα της μάρκας, το πρώτο MINI φεύγει από τη γραμμή συναρμολόγησης του πλήρως εκσυγχρονισμένου εργοστασίου παραγωγής στην Οξφόρδη (Ηνωμένο Βασίλειο), εκεί όπου κατασκευαζόταν το κλασικό Mini.
13 Σεπτεμβρίου 2001: Παγκόσμια πρεμιέρα για τη νέα BMW Σειρά 7 στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης. Η BMW λανσάρει το επαναστατικό σύστημα iDrive για πρώτη φορά με την τέταρτη γενιά του πολυτελούς sedan.
3 Ιανουαρίου 2003: Από την αρχή της χρονιάς, η μάρκα Rolls-Royce αποτελεί επίσημο τμήμα του BMW Group. Η Rolls-Royce Motor Cars Limited συνεχίζει με την παρουσίαση του πρώτου μοντέλου της νέας εποχής στη νέα έδρα της εταιρείας στο Goodwood: πρόκειται για τη Rolls-Royce Phantom.
25 Σεπτεμβρίου 2004: Η γνήσια οδηγική απόλαυση, που αποτελεί κλασικό χαρακτηριστικό της μάρκας, προσφέρεται για πρώτη φορά στην compact κατηγορία, μέσω της BMW Σειράς 1, που παρουσιάζεται στο Mondial de l’Automobile του Παρισιού.
7 Σεπτεμβρίου 2005: Το BMW Group περιλαμβάνεται για πρώτη φορά στον Δείκτη Βιωσιμότητας Dow Jones Sustainability Index, ως ο παγκοσμίως πιο βιώσιμος κατασκευαστής αυτοκινήτων.
17 Οκτωβρίου 2007: Εγκαίνια για το BMW Welt. Το φουτουριστικά σχεδιασμένο κτίριο με πολυλειτουργική χρήση προσφέρει μια μοναδική εμπειρία μάρκας. Πελάτες από όλο τον κόσμο μπορούν να παραλαμβάνουν το νέο τους αυτοκίνητο σε μια ατμόσφαιρα αντιπροσωπευτική της BMW.
21 Φεβρουαρίου 2011: Η νέα μάρκα BMW i παρουσιάζεται στο BMW Welt. Οι καινοτομίες που εξελίχθηκαν από την εταιρεία για τη νέα μάρκα περιλαμβάνουν ηλεκτροκίνητα οχήματα και πρωτοποριακές υπηρεσίες μετακίνησης.
10 Ιουνίου 2015: Η νέα BMW Σειρά 7 παρουσιάζεται στο BMW Welt. Η έκτη γενιά του πολυτελούς sedan διαθέτει μοναδικές καινοτομίες, όπως η δομή αμαξώματος από carbon, το σύστημα αναγνώρισης χειρονομιών BMW και το τηλεχειριζόμενο παρκάρισμα.
7 Μαρτίου 2016: Η 100ή επέτειος της εταιρείας γιορτάζεται σε γκαλά στο στάδιο Olympiahalle του Μονάχου.
ΤΟ BMW GROUP HELLAS
To BMW Group Hellas είναι μία από τις πιο επιτυχημένες premium εταιρείες διανομής αυτοκινήτων και μοτοσικλετών της ελληνικής αγοράς. Ως θυγατρική εταιρεία του BMW Group AG στην ελληνική αγορά, το BMW Group Hellas έχει καθιερώσει πολύ υψηλά ανταγωνιστικά πρότυπα, εκπροσωπώντας τις μάρκες BMW, MINI, BMW i στα αυτοκίνητα και τη μάρκα BMW Motorrad στις μοτοσικλέτες. Επιπλέον, το BMW Group Hellas
συνεργάζεται με την BMW Financial Services, η οποία είναι ένα σημαντικό μέλος της ομάδας που συμβάλλει στον στόχο της εταιρείας για επιτυχία, παρέχοντας εξειδικευμένες χρηματοοικονομικές και ασφαλιστικές υπηρεσίες.
ΙΣΤΟΡΙΑ
Το BMW Group Hellas ξεκίνησε τις δραστηριότητές του στην ελληνική αγορά τον Οκτώβριο του 2003, υπό την αιγίδα της εξαιρετικής παγκόσμιας επιτυχίας του BMW Group. Από τον Σεπτέμβριο του 2015, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας είναι ο κ. Karim-Christian Haririan, προερχόμενος από την περιφερειακή οργάνωση της Ευρώπης, όπου ήταν για τρία χρόνια Head of Market Group South Europe στο BMW Group.
Το BMW Group Hellas έχει καταφέρει να χτίσει και να διατηρήσει μια ξεχωριστή και παράλληλα ασυναγώνιστη εικόνα για τη μάρκα, παρέχοντας σημαντικά προϊόντα και υπηρεσίες, στο πλαίσιο της ανταγωνιστικής και της πλέον απαιτητικής ελληνικής αγοράς.
Συγκεκριμένα, όλα τα προϊόντα του BMW Group έχουν καθιερωθεί ως προϊόντα υψηλής ποιότητας, λόγω της ανωτερότητας, της αισθητικής, των σημαντικών τεχνολογικών καινοτομιών και της προηγμένης δυναμικής απόδοσης προτύπων. Όλα αυτά τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα προάγουν τους στόχους του BMW Group, αλλά και του BMW Group Hellas: τη φιλοσοφία για υπεροχή και ικανοποίηση των πελατών, καθώς και την καθιέρωση των μαρκών BMW, MINI και BMW i ως των ισχυρότερων
premium μαρκών στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας.
You could find out more about the BMW Group Hellas HERE